Starters collectie

Vandaag voor het eerst geprobeerd even snel wat foto’s te maken. Dat valt nog niet mee

Eigenlijk pas sinds een paar maanden serieus bezig met horloges en de smaak nu behoorlijk te pakken.

Vorig jaar twee horloges in een opwelling gekocht via de bekende prijsstunter en deze de afgelopen week al verkocht. Te groot en gewoon niet mooi.

Deze twee horloges heb ik al langer, voordat ik het virus opgelopen heb. TW Steel en Diesel horloge. De TW Steel ga ik denk ik verkopen omdat deze gewoon te groot is. De Diesel hou ik voor nu vanwege de vorm van de kast.

Vorig jaar een Seiko Solar gekocht, eveneens bij de prijsstunter, maar kwalitatief in ieder geval fatsoenlijk.

Daarna ben ik mij pas echt in gaan lezen in de verschillende horloges en de techniek er achter. Nu ook begonnen met het spelen met verschillende banden. Volgende aankoop was een Oriënt Mako.

Al snel volgende het volgende horloge. Iets meer een dresser voor naar werk. De Oriënt Star Retrograde. Voor dit horloge zijn al twee nieuwe leren straps in aantocht!

Nu alweer aan het zoeken naar het volgende horloge. Waarschijnlijk een Sieko SARB033, al ben ik er nog niet helemaal definitief uit. Daarnaast maar even de tijd nemen. Anders heb ik in dit tempo aan het eind van het jaar een doos vol horloges.

Ik geniet er in ieder geval enorm van om mij te verdiepen in horloges en om regelmatig een ander horloge te dragen!

17 likes

Goed bezig man, leuke variatie in je collectie nu al en straks mooi bandenswappen. Geniet ervan en veel plezier hier!

Leer zal die Oriënt star vast ook goed staan.

Leuke collectie!

Het virus is al goed uitgebroken zie ik, welkom!

Zie je, hoe hard het gaat? Nou ook nog eens kijken op het verkoopgedeelte en de redelijke prijzen van de meesten en je heb straks een paar uitpuilende dozen! :smiley:

Mijn beste,

Leuk hoor!!
Een formidabele verzameling.:watch:
Dank voor het delen!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Mooie verzameling.

Haha! Herkenbaar!

1 like

Leuk om te zien en lezen! Nu lekker rustig aan rondkijken en lezen en nadenken wat er nog ‘mist’. :grinning:

Gaaf spul! Leuke kleine collectie zo, ik zit zelf ook te kijken naar een sarb, de sarb035 vanwege de witte wijzerplaat.

Er zit een mooie opgaande lijn in,
verstandig dat je er toch goed over nadenkt
en leert van andere aankopen.

( straks nog je oog op vintage/gebruikt laten vallen en je komt er nooit meer van los :grinning: )

grt. Gerard

Goed bezig :+1:

Gooi die Diesel en die TW Steel er allebei uit. Heb je weer wat extra’s voor de oorlogskas.

Al een mooie collectie :+1: eens het virus je te pakken heeft gaat het snel :smiley:

Het verkopen van de Diesel zit er ook wel in. Kado van mijn ex vrouw dus ook tijd om op te ruimen haha. Ik ga eerst eens proberen om de krassen uit het glas van de TW te halen. Leuk oefenobject.

Leuke horloges hoor! Oriënt is toch ook wel een heel leuk merk, met volgens mij een prima prijs-kwaliteit verhouding. Ga ik me denk ik toch maar eens in verdiepen (oh…shit…here we go…).

1 like

Zal je meteen even op weg helpen:

2 likes

Yep…te mooi…nu helemaal financieel stront aan de knikker…

De Star Classic met blauwe wijzers stond ook op mijn lijstje, maar uiteindelijk dus gekozen voor de Retrograde.

Voor mijn volgende horloge stond ook de Classic Star in zwart hoog op de lijst. Maar dan bestaat mijn collectie zowat alleen maar uit Oriënt (wat niet zo erg is!). Dat wordt dus waarschijnlijk een SARB of iets dergelijks. Op de shortlist stonden ook nog de Tissot Visodate, Hamilton Intra-matic en de Junkers Bouhaus (ik weet staat te koop op het forum). Teveel keuzes :).