Starters horloge(s)?

Seiko is in 1881 opgericht. Ze doen minder massale productie dan de Swatch group, alleen de swatch group splitst het in merken op terwijl alle Seiko segmenten nog steeds Seiko heten.

Zo’n beetje alles wat je zegt is onterecht. Maar dat is ook maar een mening. :grinning:

Strikt genomen is Ball sinds 1901 een plakmerk. Daarom zit het nu ook in Zwitserland en niet in Ohio. Dit in schril contrast tot de 137 jaar oude, verticaal totaal geïntegreerde manufactuur die Seiko heet.

https://www.americantimekeeper.com/histories.html

6 likes

Vind persoonlijk deze 2 prachtig, staan ook nog op mijn lijstje.

2 likes

BMW maakt ook hele dubieuze net niet auto’s, ook onder het concept mini. Toyota daarentegen maakt naast dertien in een dozijn bakken ook de Lexus LC. Ook niet auto liefhebbers kunnen daaraan zien dat het wat bijzonders is.

Dat jij de goede punten van merken die jij cool vindt aanstipt is prima. Maar je lijkt anderen chronisch te willen onderschatten.

Is dat nou onwetendheid, kwaadwillendheid of misplaatste geldingsdrang? :grin:

4 likes


Lijkt mij ook mooie starter. Kleine 500€

2 likes

Vergeet ook de Hamilton Intramatic niet. Met de Tissot Le Locle en Visodate toch echt klassiekers.


:fist::sweat_drops::sweat_drops:

4 likes

INiet helemaal met je eens, maar iedereen heeft recht op een opinie! Ook jij :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik rammel eens graag met de stok in het hondenhok.

En in het Seiko hok gaat het er dan heftig aan toe. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Dus pen jij jou mening neer… ik de mijne.

Dat is een forum… debateren over zaken waar ieder een mening over kan en mag hebben.

Maar Seiko heeft me nog niet kunnen overtuigen… een lederen band die kraakt als pvc is voor mij ondermaats.

Dus kies ik voorlopig voor merken die me verrassen met hun kwaliteit, en misschien soms net iets duurder. Onbekende merken soms, en misschien niet waardevast, maar met perfectie als moto. Geen scheve kroon of andere zaken die uit centrum staan.

Goeie suggestie :wink:

1 like

Vooropgesteld, 90% van wat ik tot nu toe heb gezegd zijn geen meningen maar verifieerbare feiten. Maar dank je wel, da’s grootmoedig van je. :slight_smile:

Het interesseert me niet of je Seiko, Rolex of Nomos afzeikt, maar doe het eens niet op een totaal ongefundeerde wijze.

Kijk! Zo kan het ook! Dat is helemaal terecht en waar. Seiko banden zijn kudt met peren.

Maar voor de prijs van een Seiko SARB033/35 en een Shell Cordovan band van 40 Euro heb je wel een horloge wat qua rauwe techniek beter in elkaar zit dan de Tissot Visodate (1.8 maal zo veel geld, en slechts spatwaterdicht met een vergelijkbare afwerking), Hamilton Intramatic (2.2 maal zoveel geld en slechts 50m WR met vergelijkbare afwerking) of Archimede Klassik (2.3 maal zoveel geld, slechts 50m WR met vergelijkbare afwerking).

Ik kan het weten. Zie onder.

In mijn kist zitten Poljot, Mühle Glashütte, Nomos, Hamilton, Citizen, Aristocrat, Squale, Archimede en Seiko horloges. Misschien komt er nog eens een Sinn, een Omega Connie of een Rollie OP bij, we zullen zien. Ook heb ik ooit uit frustratie na drie jaar om de pols een Speedmaster Professional in de kliko gelazerd (achteraf spijt van in verband met doekoe).

Die hebben allemaal hun charme en hun zwakke punten. Ik hoef niemand met een Pulsar / Swatch voor Wibra klant uit te maken omdat ik een Nomos om de pols heb, da’s gewoon lullig.

Trouwens, wat is er mis met Wibra klanten? Geld hebben voor dure shit is geen garantie voor het hebben van karakter, in mijn ervaring.

6 likes

VWibra is grijze massa… zit ook geen pit in… dat bedoelde ik, meer niet.

Dus als ik Wibra klanten heb beledigd mijn excuses.:zipper_mouth_face:

En als je de Seiko een andere band moet kopen, het glas vervangen door saffier, en dan zit je toch nog met een scheve kroon of verkeerd uitgelijnde bezel… dat stoort mij mateloos!

Zoals ik aanhaal een Lada met alu velgen blijft een Lada en is met die alu velgen geen eurocent meer waard.

Ik ben nogal punctueel en zuinig op alles, iets dat niet recht staat fustreerd mij mateloos, of het nu 200 euro of 1000 euro kost.

2 likes

Ik heb de code gegeven alleen hij reageerd niet :sweat_smile:

1 like

Laat die man ff rustig nadenken! Kijk al die suggesties… :sweat_smile:

1 like

Sorry?

Maakt niks uit :joy::joy:

Niet alle Seiko’s hebben Hardlex glas. Sterker nog, de meeste SARB, SARX, SDGM en GS Seiko’s komen gewoon met saffier aan de voorkant, en het gros ervan op een hele passabele stalen bracelet met massieve end links en goede afwerking en sluiting.

Heb ik zelf nog nooit gezien op een Seiko. Ik heb twee quartz chrono’s, een SARB033, 017, SKX, Baby Tuna…

Je bedoelt waarschijnlijk de chapter ring. Dat wil op goedkope Seiko duikertjes nogal eens gebeuren. Maar de SARB033, SARB017 Alpinist, SDGM001 hadden allemaal perfect uitgelijnde rehauts. Om van Grand Seiko maar te zwijgen.

Dat is m’n hele punt: Een Skoda, Seat, VW, Audi en Porsche hebben verschillende klasse uitrusting.

Dat is bij Swatch Group van Flik-flak en Swatch naar Calvin Klein, Tissot, Hamilton, Longines, Omega, Breguet naar Blancpain.

Het verwarrende van Seiko is dat het daar Seiko, Seiko, Seiko, Seiko, Grand Seiko en dan Credor is.

Maar je moet onderscheid maken tussen Seiko, Seiko, Seiko en Seiko. :slight_smile:

Amen, broeder. Daar heb ik ook de schurft aan. Maar het zal je met een SARX aanzienlijk minder snel gebeuren. Overigens heb ik hier ook spookverhalen gehoord over Speedmasters die zo scheef als een hoer uit de service van Omega kwamen… De rillingen lopen over de rug.

3 likes

Punctueel (willen) zijn, maar toch “frustreert” helemaal verkeerd spellen ?
Geeft niet natuurlijk, maar zo spreek je jezelf wel tegen :wink::+1:t2:

2 likes

Dit gaat weer lekker!
Het zoveelste gekaapte topic :+1:

4 likes

Tja, een geliefd horlogemerk afbranden op een horlogeforum ligt gevoelig :grimacing:
Maar je hebt absoluut gelijk. Excuses

1 like

Is dit misschien wat? Aangezien je de SARB wel zag zitten.
http://www.monsterwatches.nl/product/sarb035/

2 likes