Starters horloge(s)?

Mijn bescheiden mening is dat je best begint met een minder dure aankoop om op basis daarvan verder te bouwen. Dan zou ik inderdaad kijken naar een Seiko SARB033 of SARB035. Bij dergelijke adviestopics word je ermee doodgegooid, maar het zijn clichés omdat het nu eenmaal veel waar voor je geld is. Orient heeft in die prijscategorie ook wel leuke dingen liggen.

Als je neigt naar een uitgave van 500 tot 1000 euro (en dan eerder het laatste) zou ik zeker eens kijken naar de boetiekmerken zoals Oris, Nomos, Sinn, Stowa, … want die hebben ook heel erg fraaie dingen liggen. Alleen zou ik het niet aanraden als eerste aankoop aangezien de kans altijd bestaat dat het tegenvalt en dat je het wil verkopen. Dergelijke merken dalen jammer genoeg vrij sterk in prijs. Bij een SARB033 ga je echter niet veel moeite moeten doen om een overnemer te vinden.

4 likes

Ben helaas niet lang naar school geweest, maar ik lach mijn huisarts altijd uit dat ik niet zo lang als hem gestudeerd heb, maar meer verdien dan hem… :joy:

Dus ja, skrijffauten die maak ik wel regelmatich ook daar mijn escuses voor, ik ben meer een tecknisch persoon.:sunglasses::joy::joy::joy::joy:

1 like

Ik weet het, iemand moet er durven tegen in gaan… :wink:

Ik weet dat dit hier gevoelig ligt en velen Seiko fan zijn, maar als je begint met de hobby, waarom moet he dan altijd eerst een grijze Seiko zijn?

Verdorie als je een budget hebt van 1000 euro, is er toch wel iets anders mogelijk toch!

Bv de Ball ( sorry ben dan een Ball fan ) https://shop.ballwatch.ch/navi ENGINEER II NAVIGATOR onder de 1000 euro een gelimiteerde serie, illuminated by micro gas tubes, je kiest zelf het nummer , gratis gravure indien gewenst. Hier heb je kwaliteit, uniek en leuk model.

Een GMT van die totale afwerking aan die prijs? Seiko?

De wereld draait niet om geld he. Is het juist nier harstike mooi dat deze man, of vrouw, zo lang studeert om jou te helpen met je kwaaltjes? Een beetje respect is meer op zijn plaats dan de beste persoon in kwestie uit te lachen. Net als elk ander beroep dat is gebaseerd op het dienen van de maatschappij.

Ben geen huisarts voor de info🙄.

@BMWX6M

Anyway on-topic:

Inderdaad het beste horloge om mee te beginnen is zeer waarschijnlijk een Seiko. Goede prijs kwaliteit en van uit daar kan je je smaak opbouwen. Maar als je voor iets speciaals wil gaan wat niet iedereen heeft :

Toch nog een Seiko😜

Ik wist van kinds af aan al wat ik wou en daar ben ik nu heel blij mee. Maar hoe meer ik op dit forum rond hang, hoe meer ik begin te vallen voor Seiko, Orient en noem maar op.

We lachen er samen mee hoor… is een vriend van me!

Maar veel dingen worden met geld betaald hoor, ook je horloges.

Tenzij je een linkse rakker bent, die willen enkel geld uitdelen dat niet van hun is.

2 likes

Geldingsdrang dus.

Als je in de software ontwikkeling zit vraag ik me weer af wat de gemiddelde compiler van spelfouten vindt. Mag ik vragen welke techniek je bedient?

Ja, meningen he? Kijk, ik vind die Ball die jij aanhaalt een te grote kermisklok van het zuiverste water.

Waar te beginnen? En die vier kleuren lume buizen, het lijkt guddumme wel een tiener-disco:

Kortom, ik vind het een smakeloze horkenbak die ik 's nachts in een gesloten doos zou moeten bewaren. Omdat ik dan liever slaap en niet zit te wachten op de focking bat signal vanaf de pols.

Dit daarentegen is een smaakvol en rustig ontwerp voor een derde van de prijs:

Maar ja, ik hoef me dan ook niet te doen gelden met een horloge wat 's nachts vanaf de maan te zien is. Ook lach ik m’n huisarts niet uit. Die man doet goed werk. Zinvol.

4 likes

Ik vind zelf iemand die de geslaagde man uithangt met dikke horloges terwijl hij niet eens fatsoenlijk Nederlands kan lachwekkender, maar ook dat is een persoonlijke mening.

2 likes

Neen hoor, ik ben gewoon een “selfmade man”. :wink:

Smaken verschillen, daar ben ik het met je eens, maar heb je ook iets op de kwaliteit af te keuren?

Bedien geen techniek, heb eigen zaak, maar maakt helemaal niet uit, ik heb geen dure opleiding gevolgd, dus ik maak schrijffouten.

En nu wijken we helemaal af van de vraag van Jos :wink: ik probeer hem alleen duidelijk te maken niet mee te gaan in de grijze massa van de Seiko, er is keuze genoeg op Chrono24 met een budget van 1000 euro !

Als je me vraagt welk horloge voor 250 euro, dan zeg ik direct Seiko, want dan zal je geen betere kwaliteit vinden voor die prijs!

Voor 1000 euro ligt dat toch anders!

Ik wist op voorhand dat als je tegen Seiko ingaat op dit forum dat er reacties gingen komen. :wink: Ik was er klaar voor. :wink:

2 likes

Daar heb ik helemaal geen probleem mee, maar nu val je iemand persoonlijk aan op zijn gebrek…:joy:

Ik zal maar eens wat alcohol gaan drinken om te bekomen. :joy:

Ik ben het met je eens: voor €1000,- koop ik ook iets anders dan “een Seikootje” :sunglasses:

Genoeg keuze in die prijsklasse voor iets afwijkends en speciaals!

Feedback mbt mijn spelling is natuurlijk ook meer dan welkom vanuit alle erudiete HF leden :kissing:

1 like

Welkom bij de club.

Erudiet. Die horen we vaak niet. :slight_smile: :+1:

Ach, grote horloges met veel toeters en bellen zijn sowieso van de Grijze Massa. Kwaliteit en merk daargelaten is dat toch 99% van wat je in winkels ziet.

De grijze massa is maar net wat je er zelf van maakt.

Voor 1000 Euro zou ik trouwens een Sinn of Stowa halen, op dit moment. Waarom? Omdat ik er nog geen heb gehad. Dat doe ik niet om Ball, Seiko of Hamilton af te zeiken, maar gewoon omdat ik deze cool vind:

Kortom, ik begrijp je punt maar de toon kan iets sympathieker. Ook ik ben opgehouden om Rolex af te zeiken. Dat was een leercurve.

1 like

K[quote=“Fate_Amenable_To_Change, post:114, topic:138004”]
Kortom, ik begrijp je punt maar de toon kan iets sympathieker.
[/quote]

Ben ik dan onsympathiek? Misschien is mijn schrijven gewoon wat te direct zonder bochten. Maar heb dan ook niet lang naar school geweest. :sunglasses:

Proberr met smilies te werken om het wat sympathieker te maken. :+1: Het hangt er van af hoe jij het leest natuurlijk. Altijd gevaarlijk die schrijftaal.

Als je me irl zou ontmoeten zou het misschien toch nog een leuke dag kunnen worden! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Jou voorbeelden vind ik ook super hoor, die kunnen zo bij mij in de verzameling!

En mix van dressers en drukke wijzerplaten is mijn ideale collectie.

En deze staan ook nog op mijn verlanglijstje van Chrono24.

1 like

Ik ook niet, ik ben ook een onopgeleide boerenlul uit een familie van arbeiders en boeren, dus tussen ons tweeen zal het opleidingsniveau niet bijster verschillen.

Dat is universeel waar, zal ik niet ontkennen.

Mühle Glashüte’s Teutonia is erg mooi. Ik heb 'm zelf en ben content. Toch is ie een tikje groot en dik. Als je minder dan 17cm pols hebt, niet doen.

1 like

Haha, back to horloges graag!

Mijn budget lag tussen de 500-1000 euro, maar dat betekent niet dat het per se 1000 hoeft te kosten. Als ik al een kwalitief sterk horloge voor rond de 300 euro zou kunnen vinden, zou dat alleen maar mooier zijn. Vandaar ook startershorloge. Heb vaak gedacht dat je pas rond 500-1000 een goed horloge kon vinden. Ik leer genoeg van de reacties.

1 like

@BMWX6M ben jij Fr3d?

Ja, denk ik ook zo over.

Daarom drie weken geleden Roamer Rotodate II gekocht. Mooi strak Zwitsers ‘automaatje’ met zwarte wijzerplaat. Voor € 339,-- is dat m.i. een leuke aankoop geweest. Bij seriouswatches bovendien, dus betrouwbaar adres.

2 likes

Ik heb binnenkort m’n derde SARB binnen. Allemaal blijvertjes.

Yup. Goeie tent. Heb je een live foto van die Roamer? Ook leuk.

Nice, welke? Als mijn geheugen me niet in de steek laat heb je al een Alpinist en een 033. Een 035 erbij dus, of andersom? Ik moet en zal er ook ooit nog eens een proberen maar voor nu ben ik te gek van vintage en gaat daar het budget aan op :smiley: