State of the collection

Klinkt heftiger dan het is. Heb de afgelopen tijd mijn hobby-aanpak wat aangepast. Alles wat duur is weg (niet dat ik veel dure horloges tegelijk heb gehad…)

Zo vertrokken onder andere:

• Seiko mm300 (kan bijna niet anders dat die ooit terug komt) dit zou “the one that got away” kunnen heten.
  • Breitling Colt auto ii. Pfiew. Ook een topler hoor.
  • omega smpC. Geweldig… maar beetje haat/liefde.
  • Tudor black bay blue. Geen fijnverstelling dus RUK helaas.
  • Breitling Avenger 2. Klatser! Wou eigenlijk de gele wel hebben… kom ik zo op terug :slight_smile:
  • omega PO 8500. Tsja… top. Maar in heel veel hoeken ook een beetje saai op een gegeven moment. Dan liever een mm300 toch maar denk ik nu.

Duss. Ik kwam er achter dat ik moeite kreeg met het dragen van de “goedkope” klokjes zodra ik een dure topper had… het “zolangikhemomhebwordtieooknietgegaptprinsipe”.

Dus afspraak met mezelf: het mag niet duurder zijn dan 1.000,- (niet vast ofzo. Puur een richt getal) en er moet variatie in komen (vooral qua kleur).

Dus hou ik nu deze bescheiden collectie over:

Allemaal:

Handwindertje van mn broertje gekregen. Plexi, COOL.

Full lume diver (tegelijk cadeau gegeven aan datzelfde broertje, lang geleden):

Kleur! Ik had het net over die gele Avenger 2… dit is een goede budget vervanger :slight_smile:

Eén van de twee eerste seiko’s die ik kocht (ook een black monster, die is weg). Met nieuwe bezel helemaal weer verliefd

Everybody gotta have a skx right? Gekregen van mn broertje in ruil voor het maken van een vergunningstekening

Leuke beater. De “g-shock” in mijn collectie

Beetje goud. Leuk. Maar wordt weinig gedragen.

Nog een sinpele duikklassieker. Draagt lekker licht. Vaak op solid oyster

Als ik echt zwaar werk ga doen waarbij ik zeker krassen maak gaat deze om

Semi-dresser. TOP kwaliteit.

Klusprojectje. Is al 20x uit elkaar geweest om te maken zoals ik hem wil hebben. Krijgt verrassend veel polstijd!

Voor de rest weinig zinnige informatie in deze post… ik merk alleen dat ik de laatste tijd compleet de hobby weer terug gevonden heb. Wissel weer lekker vaak af en wissel continu bandjes en zulks.

Door te werken naar droomhorloges (bijvoorbeeld de PO) was ik daar heel erg op gefocusd alleen haalde ik daar toch op één of andere manier toch niet zoveel lol uit. Voor de horloges die ik nu heb zijn er legio aan aftermarket bandjes beschikbaar en daar haal ik toch 90% van de hobby uit.

De Victorinox wil ik binnenkort nog eens een NA van maken met wat meer in depth review. Leuk ding is dat!

Fijne avond :slight_smile:

22 likes

Nog veel teveel, maar de downgrade is herkenbaar, vlooit ook steeds meer bij mij.
Lijkt wel een cyclus van veel betaalbaar, naar minder in aantal duurder.
En dan weer terug. pfff.:sweat:

4 likes

Ja eigenlijk te veel. Maar het wordt allemaal gedragen. En door de diversiteit in kleuren ook wel echt wat anders zo af en toe.

As we speak heb ik de Victorinox weer even voorzien van z’n originele band en omgedaan :smile:

3 likes

Lekker veel lol bij elkaar! Je klusproject vind ik geweldig leuk!

1 like

Soms is het bezit in aantal ook een druk, althans zo voel ik het.
Ben van 28 naar 13 :scream: horloges gegaan.
En voelt nog als teveel, zeven bliiven uit Emo overwegingen. :innocent:
Maar sleutelen aan die zes overige blijft spoken. :wink:

1 like

Die laatste, tiger oid.? Heel leuk en ruig ziet die eruit :slight_smile:

1 like

Jep. Tiger Concept. Zelf een ander plexiglas op gezet en een beetje “oud” gemaakt. Bezel insert ben ik nog niet blij mee. Heb er ooit eentje heel mooi faded gekregen. Deze is niet zoals ik hem wil. Maar heb nog wat inserts liggen :smile:

Superstrakke oyster van Tiger concept trouwens!

1 like

Herkenbaar, ook hier aan het downgraden beetje ook terug naar mijn oude liefde Seiko. Ik merkte dat duurder mij niet meer voldoening gaf, een mooie kwaliteit Seiko (JDM versie automaat) wel.

Mooie verzameling heb je trouwens :slight_smile:

3 likes

By the way, dit is een understatement.
Been there. :wink: gelukkig nog terug te kopen.

3 likes

Leuk om eens te lezen dat het niet altijd “omhoog” moet. Ik durf zelf geen ontzettend dure horloges te dragen, hoewel ik ze niet ook niet kan betalen. Ik stoot wel eens ergens tegenaan.

Je Grand Cocktail staat hoog op mijn verlanglijstje :heart_eyes:

1 like

Ik stoot ook wel eens ergens tegenaan :wink: dat kan geen kwaad met duikertjes. Ook niet als ze 3k kosten.

Die sdgm (grand cocktail) is ge-wel-dig! Kan ik je echt aanraden. Ik vind hem echt on level met een hoop duurdere horloges.

2 likes

Terecht, voor een redelijk normaal bedrag heb je voor je gevoel een GS en blijf je genieten. GC is top!

4 likes

Dat moet ook niet, maar geeft je wel een bevestiging van een “beeld” van wat je misschien eigenlijk altijd al wist en dan wel of niet bevestigd wordt.

2 likes

Goed verhaal en een fijn overzicht van je huidige collectie die er zeker mag zijn.

1 like

Mijn beste,

Een begerenswaardige verzameling horlogerie!!
Prachtig hoor!!

En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!! :first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

2 likes

@25tien

1 like

Mooie collectie, doet me wel een beetje aan mijn eigen verzameling denken. Qua bedrag per horloge zit ik ook nog onder de 1000 euro (de Shogun is veruit de duurste), maar ik vrees ook dat van zodra ik daarover ga ik niet meer omkijk naar de andere… Maarja, ik hoop toch ooit een MM300 en/of Speedmaster te bezitten.

1 like

Zeer herkenbaar punt! :relaxed:

Ik ben ook (langzaamaan) de collectie aan het verkleinen. Het kost me beduidend meer moeite dan gedacht, want als ik al die klokjes één voor één ga bekijken hebben ze allemaal wel een reden om toch te behouden…:grin:

Ik vind overigens dat je nog steeds een flinke collectie hebt, met een stelletje echt leuke klokken! :+1:

2 likes

Ik ben geen flipperaar, maar de horloges met te weinig draagtijd gaan er onverbiddelijk uit. Zo heb ik recentelijk een Rolex Submariner en Orient Bambino verkocht, maar wel een Bulova Accutron uit 1968 gekocht omdat ik daar al een aantal maanden op zoek naar was. Ik heb nu twaalf stuks en de bedoeling is om daar nog één of twee van weg te doen zodat ik tot een tiental horloges kom.

Mijn collectie begint bij een Chinees kwartsklokje van vijftien euro tot en met horloges van ettelijke duizenden euro’s, dus voor mij is prijs niet echt een criterium om iets wel of niet te dragen. Mijn tweede meest gedragen horloge is de Orient FFD0F001W (tja, een modelnaam hebben ze niet… :slight_smile:) en die kostte me 220 euro.

Ik merk wel dat ik de duurdere horloges meer draag maar dat is ook omdat ik ze mooier vind dan de rest. Als je zo’n co-axial movement van Omega bezig ziet of de Spring Drive van een Grand Seiko dan besef je dat je met iets bijzonders te maken hebt. Dat betekent niet dat je met goedkopere horloges geen lol kan hebben. Dit jaar heb ik drie vintage horloges gekocht voor een paar honderd euro elk en het is een plezier om die te dragen.

TLDR: draag wat je mooi vindt

2 likes

Leuk dat je voor afwisseling/kleur gaat. De meeste forummers blijven bij zwart/wit.
Die Victorinox is geweldig mooi !

2 likes