Toch me even voorstellen.
Ik had al een paar maal wat geposte (en vlot een antwoord op gekregen).
Ik bezit een paar Seiko’s, een daarvan is een Seiko Quartz die (volgens zeggen juwelier), de aller eerste serie is, die in Nederland te koop werd aangeboden. (ruim 40 jaar geleden). Dus al een poosje terug….
Het klokje loopt nog steeds prima.
Wanneer ben je een verzamelaar ? Vraag ik me af. Met 5, 8, of meer dan 10 horloges ? Zeg het maar.
Een poosje terug een wens in vervulling laten gaan door een Fortis vlieger met oranje secondewijzer aangeschaft. Ben er ontzettend blij mee en die zal ik nooit meer van de hand doen.
Eerder een nieuwe San Martin, Mother Of Pearl (met Seiko NH35A uurwerk) diver gekocht via MP en ben daar ook erg blij mee. Mede ook door de uitstekende recensies op o.a YouTube, etc.
Hoop binnenkort een (voor mij althans) voorheen onbekend merk) Steeldive pilot te ontvangen (ook met een NH35).
Dit merk bied toch erg veel kwaliteit, tegen weinig geld, moet ik zeggen !
Geschroefde kroon, kast, 20 atm. waterdichtheid, C3 lume, Saffier glas. Nette afwerking. Goede verpakking.
Ook de andere types, zien er gewoon fraai uit IMO.
Dus het hoeft voor mij niet perse “swiss made” te zijn. Hoewel die waardevast zijn. Die Chinezen kunnen ook top kwaliteit horloges maken. .
IMO is een horloge heel persoonlijk. Je vind het mooi of niet en hoeft niet altijd duur te zijn, zoals wijn. Je vind het lekker, of niet. De prijs zegt hierin niet veel.
Ik leer veel op dit forum en vind de verhalen leuk om te lezen, hoe enthousiast iemand is over zijn zoektocht en aanwinst.
Welkom op HF Steeldive en San Martin maken prima horloges al is het ontwerp niet altijd even orgineel .Ben ook wel benieuwd naar jou Fortis dus plaats er maar wat foto’s bij . Daar houden de meesten wel van hier
Wekom
Welkom op het forum.
we zien graag pica’s
van je collectie.
Welkom!
Steeldive maakt inderdaad leuke homages voor het geld
Welkom!
Niks mis met Steeldive/Addiesdive, voor weinig geld krijg je goede specs. Okay, het ontwerp in nou niet gelijk het meest originele maar voor de rest
San Martin staat in mijn ogen dan weer net een stapje hoger op de Chinese ladder
Mijn beste,
Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!
Orologio Signaturis Temporis
Bij deze een foto van de Fortis (wat mijn favoriet is).
Jaren geleden, drukte ik mijn neus tegen de etalageruit (tot fronsend) van een juwelier in Den-Haag (die Fortis dealer was), om die klokjes goed te bekijken en nu bezit ik er een.
Het was nog de gulden tijd. Nu zijn die zelfde prijzen in Euries .
[]
Van de andere klokjes volgende foto’s nog.
Ah mooi!
Welkom! Mooie aanwinst!
Mee eens, San Martin maakt verrekte mooie klokjes.
Steeldive (waarvan ik er sinds vandaag een bezit en blij mee ben).
Alleen de bijgeleverde leren band, is (denk ik), geen lang leven beschoren.
Heb gelukkig genoeg bandjes van 20mm. Dus dat wordt wisselen.
Ik weet niet hoe de stalen armbanden van Steeldive zijn… (heeft iemand daar ervaring mee ?)
Erg fraai, met die metalen Fortis band. (Maar erg duur…).
Ik ga eens kijken naar de Fortis afdeling.
Wat een value for money is dir zeg.
Seiko uurwerk saffier keramische bezel lume monster voor 100 euro
Welkom bij de club.