Heeft iemand ervaring met het monteren / vastzetten van een saffiertje op de wijzerplaat?
Deze is zojuist losgekomen…
Of deze deel uitmaakt van de 77 zoals prominent vermeldt weet ik niet. Heb ze niet geteld
Heeft iemand ervaring met het monteren / vastzetten van een saffiertje op de wijzerplaat?
Deze is zojuist losgekomen…
Of deze deel uitmaakt van de 77 zoals prominent vermeldt weet ik niet. Heb ze niet geteld
Leuk! Jij hebt ook een Titoni projekt Volgens mij is in dit geval glaslijm een optie. Zal het nog even verder uitzoeken.
En wat voor één!
Dit uurwerk heeft ooit gezwommen in de olie, zo lijkt het.
Ik probeer de datumschijf te redden.
Nu ik halverwege ben lijkt het bijna op een Pepsi bezel .
Ben benieuwd naar de lijm. Steentjes worden normaliter dof wanneer je ze lijmt.
Je hebt natuurlijk juwelenlijm, maar ik meen dat glaslijm hetzelfde doet zonder het juweel aan te tasten.
Zo’n UV-lijm om glazen in te lijmen misschien?
Of smeltlijm?
Rob
Toch benieuwd welke Titoni jou van de straat houdt
Gewoon 2-componentenlijm. Aanbrengen met een blauwe of groene oliegever. Eerst, na het mengen, twee minuten wachten met aanbrengen. Dan met een penhoutje op zijn plek duwen. Na 10 minuten met datzelfde penhoutje de lijmresten verwijderen.
Dat zou hier althans gebeuren.
Met zo’n zelfde steentje!
Dat is het handelskenmerk van Titoni
Ah!
Die wijzerplaat van mij was zo smerig dat ik dat steentje pas opmerkte toen ie in de rodico was blijven steken…
Je hebt hem iig nog
En een hele mooie wijzerplaat trouwens!
Heb even wat uitzoekwerk gedaan. Hasulith is specifiek voor sieraden. Er is ook UHU twee componenten lijm speciaal voor edelstenen. Ik heb de indruk (gelet op de eigenschappen van de lijm) dat de Bison Glass ook toefepast kan worden. Dit is UV lijm. De Hasulith en Glass heb ik in huis vanwege de hobby van de vriendin.
Dank je, Friso.
Ik zal eens proberen met een van deze