Steentje vastzetten op wijzerplaat

Heeft iemand ervaring met het monteren / vastzetten van een saffiertje op de wijzerplaat?
Deze is zojuist losgekomen…

Of deze deel uitmaakt van de 77 zoals prominent vermeldt weet ik niet. Heb ze niet geteld :sweat_smile:

5 likes

Leuk! Jij hebt ook een Titoni projekt :+1: Volgens mij is in dit geval glaslijm een optie. Zal het nog even verder uitzoeken.

1 like

En wat voor één!
Dit uurwerk heeft ooit gezwommen in de olie, zo lijkt het.
Ik probeer de datumschijf te redden.
Nu ik halverwege ben lijkt het bijna op een Pepsi bezel :grimacing:.

Ben benieuwd naar de lijm. Steentjes worden normaliter dof wanneer je ze lijmt.

1 like

Je hebt natuurlijk juwelenlijm, maar ik meen dat glaslijm hetzelfde doet zonder het juweel aan te tasten.

1 like

Zo’n UV-lijm om glazen in te lijmen misschien?

1 like

Of smeltlijm?

Rob

1 like

Ik zat net even te goochelen.
Zoiets?

Toch benieuwd welke Titoni jou van de straat houdt :joy:

1 like

Deze

image

2 likes

Ook hier een projectje.

UV lijm lijkt me een prima manier om het steentje vast te zetten.

5 likes

Gewoon 2-componentenlijm. Aanbrengen met een blauwe of groene oliegever. Eerst, na het mengen, twee minuten wachten met aanbrengen. Dan met een penhoutje op zijn plek duwen. Na 10 minuten met datzelfde penhoutje de lijmresten verwijderen.

Dat zou hier althans gebeuren. :wink:

2 likes

Met zo’n zelfde steentje! :gem:

2 likes

Dat is het handelskenmerk van Titoni :+1:

Ah!
Die wijzerplaat van mij was zo smerig dat ik dat steentje pas opmerkte toen ie in de rodico was blijven steken… :joy::grimacing:

2 likes

Je hebt hem iig nog

1 like

En een hele mooie wijzerplaat trouwens! :ok_hand:t3:

1 like

Heb even wat uitzoekwerk gedaan. Hasulith is specifiek voor sieraden. Er is ook UHU twee componenten lijm speciaal voor edelstenen. Ik heb de indruk (gelet op de eigenschappen van de lijm) dat de Bison Glass ook toefepast kan worden. Dit is UV lijm. De Hasulith en Glass heb ik in huis vanwege de hobby van de vriendin.

1 like

Dank je, Friso.
Ik zal eens proberen met een van deze

1 like