STEFFEN horloges

Ik heb overlaatst gelezen over dat nieuwe merk dat furore aan het maken is STEFFEN horloges. Naar mijn gevoel een schitterend project en ook een heel mooi horloge. Wat ik ook fantastisch vind is dat hij voor een speciaal binnenwerk heeft gekozen dat half electronisch is en half mechanisch (110 dagen powerreserve!); Geen batterij nodig en toch op tijd (zoals de meeste auto mech niet zijn) . Ook leuk is dat het een project uit België is. Hij heeft schijnbaar het horloge echt zelf ontworpen.Weet er iemand meer over dit horloge. De website is www.steffen.be

Dat lijkt wel heel erg op Seiko Kinetec technologie…

Design is erg fraai.

stond laatst een artikel over in Horloges Magazine…

Groet Arno.

Mijn Beste,

Klopt, in het voorjaarsnummer 2007 van Horloge magazine blz. 58, staat een korte beschrijving van het merk ‘Steffen’.

Orologio Signaturis Temporis

ik heb het artikel gelezen en vind het weinig boeiend. Om in die prijsklasse dit soort uurwerken toe te passen is niet iets om trots op te zijn. Hij zal heus wel aardige verkopen halen, omdat het voor belgie een nationaal product is, maar ik vind het qua horloge niet echt bijzonder.

En wat is die prijsklasse dan?

richtprijs 1950 euro volgens watch

http://www.steffen.be/images/watch3.pdf

Het is inderdaad een ETA uurwerkje, maar ik dacht dat het een zachte dood was gestorven.

Omega heeft het een poosje gehad in een Seamaster 200m als Omegamatic, Tissot als Autoquartz en ik heb een Swatch met dat uurwerk, daar heette het Autoquarz (zonder t), is 15 steens i.p.v. 17 en met plastic rotor!

Hier is een Wiki link naar het Omega model:

Heb onlangs Steffen gekocht: GALILEO white, 1750 euro,schitterend!
Ben in ieder geval heel tevreden. Staat altijd op tijd en omdat ik graag afwissel blijft mooi lopen. Echt een aanrader voor liefhebbers.

En waar zijn de foto’s van jouw Steffen? Daar zijn wij hier uiteraard reuze benieuwd naar! :slight_smile:

Hoe voeg je een foto toe aan je bericht?

Kijk hier maar: http://www.horlogeforum.nl/read.php?4,8340, dan lukt het vast wel;)