Steffen urne horloge

Zag een artikel voorbij komen.

Een horloge waar je 3 gram as in kan bewaren of een haarlok, een briefje etc.

Behoorlijk Memento mori, of ik er nou een zou willen is een andere vraag.

Gemaakt door Ronald Steffen.

Wel even melden aan de horloge maker voor hij binnen gaat voor een service en klats Pa tussen de onderdelen zit.

https://m.gva.be/cnt/dmf20240510_94734182

6 likes

Apart. Gat in die markt wellicht. Ik had er iig nog nooit van gehoord.

1 like

Mijn beste,

Leuk artikel!!
Dank voor het delen.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Interessant idee. Ik was eigenlijk naar zoiets op zoek. De modellen zijn daarentegen minder interessant.

Niet alleen Lode: zand van de trouwlocatie (in andere woorden uit het artikel, bloesems, verzin het maar…

1 like

:joy:

2 likes

Of gewoon 3 gram voor eigen gebruik :joy:

3 likes

Morbide.

Rare neiging, om as te bewaren. Ik zou zeggen uitstrooien of op de begraafplaats achter laten, en over tot de orde van de dag. Ik denk dikwijls aan vader, moeder en mijn ooms, maar heb daar geen horloge bij nodig. Wat je dierbaar is blijft toch wel bij je.

4 likes

200w

4 likes

Ik moet er zelf ook niet aan denken, zeg ik eerlijk, maar sommige mensen schijnen het toch fijn te vinden om een beetje as bij zich te dragen. Mijn vrouw is gecremeerd Ă©n begraven maar voor de kinderen heb ik wel een beetje as achtergehouden mochten ze er later behoefte aan hebben.

Een horloge, ik weet het niet :thinking: wat als er vocht bij komt? Of je het horloge verliest? Hoe zit het met reparatie? Maar goed, kan me wel indenken dat er mensen zijn die dit aanschaffen.

1 like

Als je dat wil, doen.
Hier is er de behoefte in ieder geval totaal niet.

1 like

540152db-0d8e-4907-8e11-134a45e9818a_text

1 like

Leuk.
Uit de tijd en toch bij de tijd :wink: