Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuw horloge.Ik probeer me een beetje te verdiepen. Eigelijk zou ik nu een IWC Portuguese Automatic willen aanschaffen. Echter ben ik nu ook geinteresseerd geraakt in de Steiner Limitid. Wie kan mij wat vertellen over de prijs kwaliteit verhouding van dit horloge?
Prijzen van beide horloges liggen een stukje uit elkaar, ik vind het echter wel leuk om een Nederlands klokje te hebben. Zijn er mensen die een Steiner hebben en kunnen vertellen of zij te vreden zijn.
Welkom jeroengt, 
Normaal gesproken ben ik niet zo chauvinistisch.
Maar ten opzichte van I.W.C zou ik het van “ballen hebben” vinden getuigen , om “gewoon” voor Steiner te kiezen.
Kwalitatief wil ( kan ) ik er niets over zeggen, maar algehele indruk is niet verkeerd !
Ook weer eens “wat anders”. Zonder weer door te slaan in zonodig anders willen zijn…
Succes met je keuze. 
Hey, die Steiner ken ik nog niet! Leuk om ook meer van Hollands bodem te zien. Alleen hoeft er van mij niet zo nodig Maastricht op te staan.
Dit is ook erg mooi hoor (ook van Hollandse bodem)

Mijn R.O. 1 uit Heerlen
succes met je keuze!
hans
er heeft hier een heeeele lange discussie over gewoed die misschien met de zoekfunctie nog wel is terug te vinden.
Ik ken die discussie niet (en een zoekactie levert ook geen resultaat op), maar ik vind ze behoorlijk aan de prijs. Qua techniek, design of uurwerk voegt het niets toe, maar het kost wel meer dan 2 keer zoveel als een vergelijkbare Longines. Je moet het er voor over hebben om een klein merk aan je pols te willen hebben.
Zeker mooi klokje.
Vind Steiner niet verkeerd maar heb eerlijk gezegt verder weinig met het merk, als dit de keuze zou zijn zou ik voor de IWC gaan. vd Klaauw ben ik daarintegen wel erg gevoelig voor, wel weer ander type horloge. Heb je daar als eens naar gekeken?
Ik vind persoonlijk Van Der Gang (van alle tot nu toe hier genoemde merken) te prefereren. Tot de huidige collectie van IWC werd getoond had ik voor IWC gekozen…
vd Klauw is voor mij iets te klasiek. Alleen de ck ariadne vind ik mooi. Weet de prijs niet voor de edelstaal uitvoering. Gezien de functies zou deze denk ik boven mijn budget zijn. Daarnaast is de kast 40 en ik zoek meer 42 /43 mm.
Zeker mooi 20002/3/4 en 20019 … . Zij werken ook met oa ETA uurwerken. Dat is ook een van mijn twijfels izk steiner vs iwc, met een eigen uurwerk.Steiner is denk ik een kleiner merk een iets aparter. Zie dat de kast 41 mm is, denk iets te klein. Weet de prijzen niet van deze horloges. Maar mooi zijn ze zeker.
Had ik gelijk al gegoogled ;), maar wel vriendelijk bedankt! :)-D