Een van deze dagen arriveert mijn nieuwste aanwinst, een Steinhart Apollon! Zijn er mensen die er een hebben? Zo ja, ben benieuwd naar de foto’s en ervaringen.
Je kan oneindig combineren, omdat de Apollon wordt geleverd met 3 verschillende bezels en een aantal verschillende soorten/kleuren bandjes.
Ik heb deze gehad en was er erg tevreden mee. De titanium band droeg ik niet en ik droeg em eigenlijk altijd op brons. Het is een lekkere bandenswapper. Tip: als je denkt dat er voor de bandenwissel een tool te weinig is: dat is niet zo. Het tweede deel moet je van het eerste deel afschroeven. Daar kwam ik pas achter toen ik deze inpakte om door te sturen naar zijn volgende baas. Veel plezier ermee!
Klopt, ik zag het in een review op YouTube. Wel leuk bedacht. Klopt het dat de bezel makkelijk te vervangen is? En is het horloge fors in het echt? Ik heb vrij dunne polsen (17cm) en ben benieuwd hoe dat zal staan.
Het horloge is fors maar draagt prima, op titanium vond ik het geheel te lomp worden. Ook is het horloge best hoog met die verwisselbare bezel, maar op een of andere manier hoort dat wel bij het horloge. Bezel wisselen is inderdaad een fluitje van een cent.
Leuk ding - en een echt eigen Steinhart ontwerp. Mogen ze vaker doen…
Zal een flinke klatser zijn op je pols; ik zit zelf op 16,5 en heb een keer een 44 mm Steinhart om die reden verkocht… Een Speedy Pro is nog net niet “raar” op mijn pols, maar 42 is echt de grens. Maar ieder heeft z’n eigen smaak en toleranties natuurlijk.