Ik denk dat je het beste je geld terug kunt vragen. Het wordt niks meer tussen jou en die klok.
-edit- wel erg vreemd, het glas er af voor een insert wissel. Is dat stofje echt nieuw?
Ik denk dat je het beste je geld terug kunt vragen. Het wordt niks meer tussen jou en die klok.
-edit- wel erg vreemd, het glas er af voor een insert wissel. Is dat stofje echt nieuw?
Ik denk ook dat er slijtage / verkleuring zit op de bovenrand
van het datumvenster
alsof daar de GMT wijzer iedere keer contact maakt ?
Dat bepaal ik zelf wel.
Heb geen idee waar tegen deze aggressie gericht is. Of misschien moet ik het zelf bepalenā¦
Kennelijk lezen ze bij Steinhart met Pasen ook de mail. Zo net kreeg ik een best wel agressieve mail van ze , maar ik krijg wel mijn centjes terug. Ze vinden het UnverschƤmt dat ik de verf op de inlay met waterverf vergelijk.
Die centen leg ik dan bij voor een goede duiker. Ik heb Seiko Nederland gevraagd of ze een sbdb001 in onderhoud willen nemen. Zo ja dan wordt het die, zo nee dan zoek ik verder.
Groet Bert
UnverschƤmt
Kennelijk geen boodschap aan de paasboodschap daar.
Fijn dat je wel je centjes terugkrijgt. Ik ging zelf even met klamme handjes even mān Ocecan2 bekijken. Gelukkig⦠geen āwaterverfā.
Eens. Zoiets moet wel opgelost worden, maar je kan
Steinhart als bedrijf niet beoordelen op een enkel
incident.
Het is zeker niet het enigste incident. Ik had ook problemen met mān Triton. Naar maanden uiteindelijk wel goedgekomen, maar het heeft wel lang geduurd. En communicatie met het bedrijf ging niet altijd even soepel.
Ook de bezels van de HFLE2011 limited waren niet allemaal goed. Er zaten vlekken in de aluminium GMT lunettes.
UnverschƤmt
Wir haben doch Buntstift verwendet!!
Mooi dat het opgelost is. Jullie zullen elkaar in de toekomst niet meer lastigvallen lijkt me.
Dat bepaal ik zelf wel.
Precies! Voor mij zou het al lang over en uit met ze zijn. Iedereen heeft (over elk merk) een eigen mening. Dat moet kunnen, los van waarop deze mening is gebaseerd (ontwerp, originaliteit, after sales, etc.). De paar originele ontwerpen die ze hebben vind ik niet mooi. Het verbaast me overigens wel dat het bedrijf aanvankelijk louter positieve recensies ontving. De schaalvergroting is te snel gegaan wellicht?
Voor mij is het opgelost nu. Morgen gaat hij op de post en dan wacht ik op mijn geld. Als je heel goed op de foto met het stof kijkt dan zie je ook dat de grote wijzer beschadigd is bij de voor mij onverklaarbare glaswissel. Ik vind het wel jammer want de klok vind ik nog steeds mooi. Een mooie kloon van de R, maar de kwaliteit van mij exemplaar is gewoon onder de maat. Als het onderhoud in Nederland kan gebeuren dan wordt zijn vervanger de Seiko SBDB001, kost wel bijna 6 x zoveel, maar Seiko kennende, zal die wel van goede kwaliteit zijn en bovenal vind ik die mooi.
Groet Bert
Mooi dat het opgelost is. Jullie zullen elkaar in
de toekomst niet meer lastigvallen lijkt me.
dat denk ik ook niet, fouten mag iedereen maken, maar los het dan wel goed op. Steinhart is te snel gegroeid en dat is ten koste van de zorgvuldigheid gegaan.
Groet Bert
Hallo Bert,
Mooi sā¦t dat het zo is gelopen bij Steinhart, maar okĆ© dat de centen terug komen.
Ik wil toch nog even een alternatief aangeven t.o.v. de GMT Steinhart.
Nl. de Oriƫntstar DJ00001B, zeker als je toch al denkt aan iets Japans.
De volgende link verwijst naar WUS waar dit horloge zeker qua foto werk zeer mooi en levensecht uit de verf komt.
"t Is geen duiker, maar toch wel 100m waterdicht. Voor de rest, in house movement, saffier, gang reservemeter, zicht venster, gedecoreerd uurwerk, 5-laags wijzerplaat, interne 24-uurs draaischijf. Voelt erg stevig, degelijk en precies aan. Voeg daarbij een āGrand Seikoā look, daar moet je uiteraard wel van houden, en āBert is klaarā.
http://forums.watchuseek.com/f410/new-orient-star-gmt-aka-star-seeker-993875.html
Gewoon in Nederland verkrijgbaar met de gebruikelijke garantie.
Dit wilde ik gewoon even melden.
Succes,
Elf.
@ Windhund & Marco V: Jullie twijfelen
klaarblijkelijk aan het relaas van Bert928GT
gezien de vraag om fotoās en de referentie aan
ooit ontvangen chocolade.Maar het is hem toch overkomen, waarom dan jullie
onmiddelijke reacte om Steinhart te verdegigen.
Hij relatieveert zijn klacht toch dan voldoende?
EƩn negatief verhaal zal heus jullie tweedehands
prijzen niet onder druk zetten
Besteā¦ik twijfel totaal niet aan zijn verhaal en vind het zeer vervelend voor hem zoals dit gelopen is. Mijn verbazing is dan ook des te groter daar mijn ervaring met dit bedrijf meer dan positief is. Doe het dan ook niet af met een meer dan makkelijke opmerking over het hoog houden van 2e handsprijzen. Zeker gezien ik totaal niet voornemens ben om ze weg te doen, nummer 11 komt volgende week binnen.
lexor Schreef:
@ Windhund & Marco V: Jullie twijfelen
klaarblijkelijk aan het relaas van Bert928GT
gezien de vraag om fotoās en de referentie aan
ooit ontvangen chocolade.Maar het is hem toch overkomen, waarom dan
jullie
onmiddelijke reacte om Steinhart te verdegigen.
Hij relatieveert zijn klacht toch dan
voldoende?
EƩn negatief verhaal zal heus jullie
tweedehands
prijzen niet onder druk zettenBesteā¦ik twijfel totaal niet aan zijn verhaal
en vind het zeer vervelend voor hem zoals dit
gelopen is. Mijn verbazing is dan ook des te
groter daar mijn ervaring met dit bedrijf meer dan
positief is. Doe het dan ook niet af met een meer
dan makkelijke opmerking over het hoog houden van
2e handsprijzen. Zeker gezien ik totaal niet
voornemens ben om ze weg te doen, nummer 11 komt
volgende week binnen.
ik kan er niets aan doen dat er toch mensen zijn die twijfelen aan mijn verhaal, fotoās heb ik vrijwel direct geplaatst op verzoek. Nu het tweede exemplaar in tweede instantie ook al niet deugt lijkt het mij op zijn plaats dat ik mijn geld terugkrijg. Dat Dhr. Steinhart beledigd is als ik de kwaliteit van de verf op de inlay vergelijk met waterverf is zijn probleem. Ik heb het horloge alleen onder een overhemd gedragen en na twee weken was de helft van de cijfers weg en het begint nu alweer op 3 plaatsen. Natuurlijk zullen er mensen zijn die geen enkel probleem hebben met hun klokken van Steinhart, maar ik heb ze wel en heb dat ook goed onderbouwd hier, ook vermeld ik elke keer dat mijn duurste steinhart WEL goed is.Dat de tweedehandsprijzen onder druk komen te staan van dit verhaal is onzin, nieuw zijn ze al goedkoop en dat zal gebruikt niet anders zijn. Al met al vind ik het echt jammer en als ik zeker wist dat de aluminium inlay wel goed is dan zou ik zoān exemplaar als vervanger ook goed vinden. Voor alle duidelijkheid hier nog een foto van de vorige keer. Twee weken gedragen en dan zo uitzien vind ik echt niet kunnen. Hier is op de Inlay na het horloge nog onbeschadigd, het glaasje is niet helemaal schoon.
Groet Bert
Doe het dan ook niet af met een meer
dan makkelijke opmerking over het hoog houden van
2e handsprijzen.
Uitleg van het door mij geschrevene: De opmerking over de tweedehands prijzen was een kwinkslag. Om dat te verduidelijken stond er ook nog een smiley achter.
De door TS gemaakte opmerking dat de service en kwaliteit van Steinhart kennelijk met de groei van het merk zijn afgenomen, lees je ook regelmatig op het Steinhart forum van WUS.
Beste Bert,
Met alle respect: de genoemde twijfel die zaai je zelf door je voorbarige conclusies:
Eerst geef je aan dat deze inlay simpelweg niet te vervangen is zonder het horloge te beschadigen. Later blijkt dan dat je zonder handleiding aan de slag bent gegaan.
Nu in het tweede topic concludeer je dat het glas kennelijk gesneuveld is bij het wisselen van de inlay. Dit omdat er ineens een stofje zichtbaar is. Het kan natuurlijk gewoon zo zijn dat het stofje eerder niet āin beeldā was en nu na 2x met de post ineens wel. Het stofje hoort daar niet te zitten natuurlijk.
Case closed. Bert krijgt zijn centen terug van Steinhart.
Nuff said.
Nuff said.
De hemel ging open en God sprak: āCase closed. Bert krijgt zijn centen terug van Steinhart. Nuff saidā. Waarop ik zei, waar bemoei je mee, ouwe.
lexor
De hemel ging open en God sprak: āCase closed.
Bert krijgt zijn centen terug van Steinhart. Nuff
saidā. Waarop ik zei, waar bemoei je mee, ouwe.
Ah, de man van het laatste woord dacht ook eens briljant uit de hoek te komen.
On topic: op naar een fatsoenlijke klok. Welke het dan ook worden mag.