Steinhart GMT Ocean 1 Black

Een dag of veertien geleden heb ik voor de tweede keer mijn klok van reparatie teruggekregen. Er is een nieuwe keramische inlay geplaatst en daarbij is kennelijk het glas gesneuveld. Onder het glas zit nu namelijk stof en tot overmaat van ramp verliest de inlay weer zijn cijfers. Ik heb ze nu een mail gestuurd waar de honden geen brood van lusten :X

Groet Bert

Gebed zonder eind. Ticothijs heeft gelijk vermoed ik…

Ik sta nergens meer van te kijken, als 't om Steenhard gaat…

Ik vraag me af of er geen illegale kopieën van tekoop zijn
en of de kwaliteit daarvan misschien beter is ::o

Ik hoor dat Rolex goede homages maakt van de Ocean 1

Gewoon een goede Alpha of Parnis kopen, qua “hommage” zie ik geen verschil.
Wie hier over Alpha zit te janken, zal dat ook over “Steenhard” doen…
Dus niks van aantrekken.
Veel goedkoper, en als hij niet deugt, sturen ze je gewoon een andere '
Echt waar !

Inmiddels heb ik de hoop opgegeven met ze. Ik draag het horloge op en misschien zet ik er nog eens een aluminium inlay in, die zijn misschien beter.
De service is gewoon beroerd. Mijn Seiko van ongeveer dezelfde prijs is gewoon van veel betere kwaliteit en gek genoeg de Nav-B van Steinhart bevalt ook gewoon goed. Wat de duikers betreft gaat mijn voorkeur nu uit naar de SBDB001 van seiko. Ik denk dat het spring-drive uurwerk ook door Nederlandse dealers onderhouden kan worden, het is hetzelfde als in verschillende Ananta’s. De SBDB001 is natuurlijk 6 x duurder dan de Steinhart, maar ik verwacht daar wel een goede kwaliteit van, vergeklijkbaar met mijn Flightmaster van 5 jaar oud en ik ben al tevreden.

Groet Bert

Bert928GT Schreef:

Ik denk dat het spring-drive uurwerk ook
door Nederlandse dealers onderhouden kan worden

Ik heb een Nederlands springdrive (dus geen geen grijsimport). Seiko Nederland verleent daar 3 jaar garantie op & doet de service (niet de dealer overigens).
De kwaliteit van het uurwerk is simpelweg uitstekend.

Bert928GT Schreef:

Inmiddels heb ik de hoop opgegeven met ze. Ik
draag het horloge op

Succes met het opdragen van de Steinhart! Mijn ervaringen met Steinhart zijn heel anders dan de jouwe. Misschien ben jij eerder op dan de Ocean One.

Edit-oh ja! Men houdt hier erg van foto’s, Bert. Ik heb volgens mij nog geen plaatjes gezien van het vermeende wanproduct van steinhart.

Ik heb met Ă©Ă©n klok heel slechte ervaringen en de andere is gewoon goed. Die keramische inlay is gewoon met waterverf beschilderd.

Groet Bert

Ik slut me aan bij Windhund, enkel positieve ervaringen en ik verbaas me dan ook enorm over dit hele verhaal. Ik kreeg bij het zien van een haarkrasje al een gloednieuw exemplaar, nieuw bandje en reep chocola.

@ Windhund & Marco V: Jullie twijfelen klaarblijkelijk aan het relaas van Bert928GT gezien de vraag om foto’s en de referentie aan ooit ontvangen chocolade.

Maar het is hem toch overkomen, waarom dan jullie onmiddelijke reacte om Steinhart te verdegigen. Hij relatieveert zijn klacht toch dan voldoende? EĂ©n negatief verhaal zal heus jullie tweedehands prijzen niet onder druk zetten :wink:

Bert928GT Schreef:

Ik heb met Ă©Ă©n klok heel slechte ervaringen en de
andere is gewoon goed. Die keramische inlay is
gewoon met waterverf beschilderd.

Groet Bert

Ik heb bij je eerdere topic een foto gezien van de vervaagde bedrukking van de inlay. Dat is inderdaad iets wat onacceptabel is. Je conclusie dat het glas gesneuveld is bij het wisselen van de inlay vind ik niet erg aannemelijk (zonder foto). Ik ga met je mee dat de communicatie echt beter kan bij Steinhart en dat ze hun product misschien iets beter moeten checken voor verzending blijkt denk ik ook wel uit jouw bijdragen, maar ik denk dat ze best een bezel kunnen wisselen daar. Als ik jou was dan zou ik dit een zaak van de lange adem maken en het horloge nogmaals retourneren met de uitdrukkelijke eis dat ze het opnieuw verzonden horloge voor verzending uitvoerig checken. Het horloge dat je dan opgestuurd krijgt kan je dan vervolgens hier op het forum wel flipperen.

Windhund Schreef:

het horloge nogmaals retourneren met de
uitdrukkelijke eis dat ze het opnieuw verzonden
horloge voor verzending uitvoerig checken. Het
horloge dat je dan opgestuurd krijgt kan je dan
vervolgens hier op het forum wel flipperen.

Iets via een lang traject laten repareren & om het dan vervolgens hier te verkopen? Lijkt me een stuk eenvoudiger om Steinhart de aankoop gelijk te laten restitueren.

lencoth Schreef:

Iets via een lang traject laten repareren & om het
dan vervolgens hier te verkopen? Lijkt me een stuk
eenvoudiger om Steinhart de aankoop gelijk te
laten restitueren.

Goed punt!

lexor Schreef:

Maar het is hem toch overkomen, waarom dan jullie
onmiddelijke reacte om Steinhart te verdegigen.
Hij relatieveert zijn klacht toch dan voldoende?
EĂ©n negatief verhaal zal heus jullie tweedehands
prijzen niet onder druk zetten :wink:

In een eerder topic over deze casus was ik ook al wat kritisch over hetgeen TS concludeerde over de firma. Niettemin vind ik zeker dat dit opgelost zou moeten worden tussen TS en Steinhart. Dat Steinhart obv deze casus een ketsbedrijf zou zijn vind ik geen juiste conclusie en dit heeft niets te maken met eventuele angst voor kelderende 2e handsprijzen :wink: ik heb er overigens maar 1 en die bevalt zo goed dat ik deze nog eventjes niet flipper :wink:

Windhund Schreef:

Dat Steinhart obv deze casus een ketsbedrijf zou zijn
vind ik geen juiste conclusie

Eens. Zoiets moet wel opgelost worden, maar je kan Steinhart als bedrijf niet beoordelen op een enkel incident.

Dat bepaal ik zelf wel.

Windhund Schreef:

Bert928GT Schreef:


Ik heb met Ă©Ă©n klok heel slechte ervaringen en
de
andere is gewoon goed. Die keramische inlay is
gewoon met waterverf beschilderd.

Groet Bert

Ik heb bij je eerdere topic een foto gezien van de
vervaagde bedrukking van de inlay. Dat is
inderdaad iets wat onacceptabel is. Je conclusie
dat het glas gesneuveld is bij het wisselen van de
inlay vind ik niet erg aannemelijk (zonder foto).
Ik ga met je mee dat de communicatie echt beter
kan bij Steinhart en dat ze hun product misschien
iets beter moeten checken voor verzending blijkt
denk ik ook wel uit jouw bijdragen, maar ik denk
dat ze best een bezel kunnen wisselen daar. Als ik
jou was dan zou ik dit een zaak van de lange adem
maken en het horloge nogmaals retourneren met de
uitdrukkelijke eis dat ze het opnieuw verzonden
horloge voor verzending uitvoerig checken. Het
horloge dat je dan opgestuurd krijgt kan je dan
vervolgens hier op het forum wel flipperen.

Natuurlijk heb ik via mail weer contact gezocht en ik wacht nog op antwoord. Vertrouwen heb ik er echter niet meer in, er gaat teveel mis en de kwaliteit van de keramische inlay is gewoon waardeloos. Als er ineens stof onder het glaasje zit dan is het er op zijn minst vanaf geweest en waarschijnlijk gesneuveld bij het wisselen van de inlay. Dat kun je geloven of niet, maar ik ben echt niet scheel.

Groet Bert

Er zijn er hier die niet geloven dat er stof onder het glas zit, nou ik heb er een foto van gemaakt. Tussen de laatste t van steinhart en de verdikking van het glas voor de datumaanduiding zit een stofje. In de 4 op de inlay laat de verf weer los, maar nu gaat het even om stof onder het glas.

Groet Bert