Steinhart goes

lexor Schreef:

Dat heb ik gemist. Ik vind in ieder geval dat je
het team de gelegenheid moet geven om dat dan op
te lossen, alvorens het hier aanhangig te maken.
Zoiets doe je dan per PB of mail, dat hoeven we
hier niet allemaal mee te kunnen lezen. Dat hebben
ze wel verdiend, juist ook omdat het een
belangeloos project was. Maar toch ga ik er dan
van uit dat ze dat netjes oplossen.

Als dat niet zo is, dan vind ik dat je zo iets
hier mag bespreken. Het is geen Noord-Korea :wink:

Heb ik ook gemist en daarbij als iedereen ongevraagd elke vrijdag maandenlang een update krijgt ook de niet kopers), kun je achteraf ook commentaar verwachten. Dus ook van niet kopers. En waarom zou je van elk merk de kwaliteit mogen bespreken behalve die van een horloge gemaakt door en voor forumleden.

Maar we gaan wel erg off topic hier overigens. Dus als dit besproken moet worden dan niet meer in dit topic a.u.b.

marnix.moed Schreef:

Hoi marco, als ik diegene ben, dan vind ik t
jammer als je t als spammen hebt opgevat. Zo is t
niet bedoeld.

Ik noem geen namen, want dat is niet belangrijk. Het zijn meerdere personen. Maar dit geldt net zo goed voor bijv. Seiko topics

Eerlijk is eerlijk: ik vind 'm stiekem best wel mooi. Seconde op 9 deed me een beetje denken aan die oude Heuer Seafarers/Solunar (gemaakt voor Abercrombie & Fitch).

Beetje panda erbij, geen afgebeten cijfersā€¦ prima! Zelfs de kastkleur trek ik nog wel.

Alleen die maat, hĆØ? Kinderpolsjes, zelfs op 24-jarige leeftijdā€¦

Marco V Schreef:

Is wel je standaard reactie wanneer het over dit
merk gaat, ik vind het wat eentonig worden, waar
wringt het toch?
Het voegt namelijk echt helemaal niets toeā€¦

Je hebt gelijk.
Ik herhaal mezelf en dat is verkeerd en niet fair tegenover de liefhebbers van die merk. Levert voor niemand iets op en voegt niets toe.
Zal ook niet meer gebeuren, ik zal er op letten.
Maar omdat je het zelf aanhaalde, ik heb het niet zo op een merk dat bijna met elk model leentje buur speel bij andere meestal duurdere merken waarvan ze de succes modellen een beetje nabootsen en zo hun graantje meepikken. Bij elke Steinhard die ik zie denk ik altijd ā€˜lijkt op eenā€™ā€¦
Maar zoals gezegd, mijn commentaar was te negatief en ik zal het in de toekomst voor mezelf houden.

Ik vind hem wel mooi, maar de russische-vlag-subdial = no go.
Njet

Ik heb me in de loop van dit topic uitvoerig verontschuldigd voor mijn blijkbaar zeer afkeurenswaardige uitspraken tegenover Steinhart. Hij die het nodig vond mij hiervoor af te schieten heb ik ook volmondig zijn gelijk gegeven.
Meer kan ik niet doen. Ik ken mijn plaatsje in de hiƫrarchie nu wel.
En vermits dit een forum is voel ik me toch vrij te antwoorden.
Mijn onbelangrijke en nietszeggende bijdragen zullen in de toekomst zeer beperkt blijven.

EĆ©n ding nog, als het mag. Het ruikt hier een beetje naar dictatuur.

vinrouge Schreef:

EĆ©n ding nog, als het mag. Het ruikt hier een
beetje naar dictatuur.

Bijna alles mag hier, zeker als je het met menig buitenlands horlogeforum vergelijkt. Dictatuur, nee, echt niet :slight_smile:

vinrouge Schreef:

EĆ©n ding nog, als het mag. Het ruikt hier een
beetje naar dictatuur.

Gewoon lekker schrijven wat je wilt. Zolang het respectvol blijft. Je hebt ook gewoon gelijk.

vinrouge Schreef:

Je hebt gelijk.
Ik herhaal mezelf en dat is verkeerd en niet fair
tegenover de liefhebbers van die merk. Levert voor
niemand iets op en voegt niets toe.

In herhaling vallen vind ik niet erg. Doe ik ook zo nu en dan. Het was misschien wat recht voor zā€™n raap, en dat doet zeer bij sommige liefhebbers. Maar je hebt zeker een punt wat betreft het kopieergedrag van Steinhart. En dat zo iets niet jouw ding is, heb ik alle begrip voor.

Zal ook niet meer gebeuren, ik zal er op letten.
Maar omdat je het zelf aanhaalde, ik heb het niet
zo op een merk dat bijna met elk model leentje
buur speel bij andere meestal duurdere merken
waarvan ze de succes modellen een beetje nabootsen
en zo hun graantje meepikken. Bij elke Steinhard
die ik zie denk ik altijd ā€˜lijkt op eenā€™ā€¦

9 van de 10 keer geef ik je gelijk. Maar mag ik vragen waar je de Apollon (en met name de Chrono)op vind lijken?
Ik vind het alleen in de verste verte een vleugje Seiko Spacewalk hebben. Maar ben benieuwd waar ie op gebaseerd kan zijn.

Maar zoals gezegd, mijn commentaar was te negatief
en ik zal het in de toekomst voor mezelf houden.

Ik ben het ook niet altijd overal mee eens. Maar ik probeer in mijn formulering wel rekening te houden met anderen die er anders naar kijken.
Overigens had ik in het begin dat ik ook negatief commentaar op nieuwe aanwinsten van leden. Dat ik dit graag anders had gezien of waarom het niet mijn keuze is. Maar vond dat het weinig positiefs/waarde toevoegde en heb dat achterwege gelaten.

vinrouge Schreef:

Ik heb me in de loop van dit topic uitvoerig
verontschuldigd voor mijn blijkbaar zeer
afkeurenswaardige uitspraken tegenover Steinhart.
Hij die het nodig vond mij hiervoor af te schieten
heb ik ook volmondig zijn gelijk gegeven.
Meer kan ik niet doen. Ik ken mijn plaatsje in de
hiƫrarchie nu wel.
En vermits dit een forum is voel ik me toch vrij
te antwoorden.
Mijn onbelangrijke en nietszeggende bijdragen
zullen in de toekomst zeer beperkt blijven.

Ik zou het jammer vinden als door zo een klein meningsverschil je minder zou posten.

EĆ©n ding nog, als het mag. Het ruikt hier een
beetje naar dictatuur.

Ik mag hopen van niet. Ik vind de moderators hier goed werk verrichten. En sommige oudgedienden reageren misschien wat scherp (dan misschien soms bedoeld), maar ik heb niet het idee dat er hier sprake is van dictatuur.

marnix.moed Schreef:

Overigens had ik in het begin dat ik ook negatief
commentaar op nieuwe aanwinsten van leden. Dat ik
dit graag anders had gezien of waarom het niet
mijn keuze is. Maar vond dat het weinig
positiefs/waarde toevoegde en heb dat achterwege
gelaten.

+1. Denk dat een poster met een nieuwe aanwinst enkel uit is op bevestiging.

lencoth Schreef:

marnix.moed Schreef:


Overigens had ik in het begin dat ik ook
negatief
commentaar op nieuwe aanwinsten van leden. Dat
ik
dit graag anders had gezien of waarom het niet
mijn keuze is. Maar vond dat het weinig
positiefs/waarde toevoegde en heb dat
achterwege
gelaten.

+1. Denk dat een poster met een nieuwe aanwinst
enkel uit is op bevestiging.

Precies. Die wilt zijn happiness van de nieuwe aanwinst delen en dan heeft mijn kritiek weinig toegevoegde waarde.

Als ie om een mening vraagt, dan wordt het een ander verhaal. Ik zal em niet de wind van voren laten voelen, maar wel respectvol zeggen wat er ik wel en niet aan kan waarderen.