In verband met de nodige leveringsproblemen, heb ik uiteindelijk via Aramar mijn Steinhart OVM nu binnen (nogmaals mijn dank aan Maurice). En ik moet zeggen dat het een schitterende klok is. Toch waag ik mij er hier aan om enkele kanttekeningen te plaatsen.
ETA 2824-2 is volgens Steinhart het gebruikte uurwerk. Als ik in de manual kijk, maar ook op internet zoek, staat daar bij functies ook een datum-window. Nu ben ik geen uurwerk-technieker, maar vraag me dan af: is dit een gemodificeerd uurwerk omdat er geen datum-venster op de OVM zit, of zit er wel gewoon een datumschijf in, maar die zie je niet omdat men geen datum-venster in de wijzerplaat heeft gemaakt?
Achterdeksel is voorzien van een gegraveerde strijder achter een zeepaard. Persoonlijk vind ik de afwerking van het achterdeksel erg tegenvallen. Deze maakt op mij een goedkopere indruk, dan ik van een dergelijk horloge zou verwachten. Bij nader inzien versterkte het ontbreken van een uniek serienummer op de caseback die indruk. Hier is niet veel aan besteed, zo lijkt het tenminste. Gelukkig zit dat onzichtbaar tegen je pols 
Sluiting is niet handig. Hij is niet voorzien van 2 releasedrukkers, zoals je dat vaak ziet bij stalen banden. Dat maakt hem lastig te openen. Ook het sluiten geeft niet altijd het goede gevoel van “nu zit hij goed dicht”. De sluiting voelt verder ook goedkooop aan. Ook hieraan is volgens mij niet veel besteed. Hier op het forum wordt regelmatig geringschattend over “een Seikootje” gedaan, maar ik kan uit ruime ervaring melden dat die Japanners dat toch echt beter kunnen dan dit Duitse fabrikaat (of waar ze het dan ook laten maken).
Band is echt super. Degelijk, solide endlinks, schroefpinnen. Dat is echt vakwerk.
Het horloge wordt geleverd in een mooie luxe leren horlogebox, wat het geheel wel weer een wat chiquere uitstraling geeft.
Bijgaand wat foto’s, waarbij mijn excuses voor de stofjes etc. En nu ga ik weer genieten van mijn nieuwe aanwinst.
Bedankt voor het kijken!