Ze zijn hun prijs zeker waard. Zoals eerder vermeld zijn Steinharts degelijk gebouwd. Of je de ontwerpen waardeert ja of nee staat daar los van.
Steinhart biedt méér dan uitstekende value for money.
Ik heb er (nog) twee, nooit iets over te klagen gehad.
Zit ook ETA of Sellita in, heel degelijk spul.
Deze uurwerken zijn vaak ook te vinden in veel
duurdere merken.
Het zijn prima horloges maar Steinhart spreek mij
niet aan.
ETA toch?
Ja, meestal ETA.
En die zitten ook in IWC bijvoorbeeld, die 5 keer zo duur zijn
Die kun je zo maar niet 1 op 1 met elkaar vergelijken is een ander caliber uurwerk. ETA is als basis gebruikt, maar flink bewerkt. En ze zijn minstens 10 X zo duur
In principe ben ik tegen dislikes, maar wat zal het handig zijn voor topics die alleen maar worden aangemaakt om het aanmaken/boosten van trustlevel.
Over je vragen: nee en nee.
Tegenwoordig ook wel Sellita. Om de bekende redenen.
Dank voor de plaatjes, geweldig om te zien!
Binnenkort komt er in mijn verzameling zeker een Steinhart.
p.s. en mijnheer temporis, alhier is er serieuze belangstelling voor dit merk. Als ik alleen zou willen "boosten " had ik een ander merk gekozen
Als er 100 of 200 wordt afgeschreven en ze zijn tweedehands nog steeds 300 is dat toch wel een afschrijving van 20-40%
Dat is toch niet niks? Absoluut natuurlijk een heel ander verhaal.
Ik ga hierbij overigens uit van de hier verstrekte gegevens.
️
Ik heb er 1 gehad en was er tevreden mee gezien het aankoopbedrag.
De constructie is prima, geen plastic spacers tussen het uurwerk en kast wat je soms wel bij veel duurdere merken tegenkomt.
Afwerking is meer dan prima, maar wel zo’n beetje de standaard in deze prijsklasse.
En ik denk dat je op een enkel model doelt als je zegt dat ze nauwelijks afschrijven.
Ik had toevallig een Ocean Vintage Military eerste generatie. Met gezond verstand voor 300 euro verkocht met een bult nato’s erbij hier op t forum. Terwijl sommigen op Ebay voor 800 euro/dollar of meer gingen, maar dat is gewoon echt niet realistisch.
Dat verhaal kreeg een eigen leven toen een maffe influencer met anderhalve subscriber zei dat het een future classic zou worden die zeker meer waard ging worden.
Dat verhaal heeft pootjes gekregen inmiddels en een hoop figuren hebben daarop aangehaakt.
Maar het zijn geen realistische bedragen waarvoor ze soms te koop staan op Ebay en Amazon bijvoorbeeld.
Groeten,
Noel.
Steinhart, tja een echt ‘hommage’ merk in mijn optiek. zeer veel waar voor je geld, relatief waardevast. Eigenlijk niks om over te klagen…ik heb er inmiddels 2…maar ik draag ze zelden…
Als het zo is, maakt meneer slechts slim gebruik van de mogelijkheden die binnen zijn bereik liggen. Bovendien heeft hij voor deze techniek de rest van het forum nodig, omdat als niemand reageert, het ook niet werkt, maw: de klagers over deze techniek doen het zelf door te reageren
Alhier wel degelijk belangstelling voor dit merk.(vakantie horloge) Als het mij uitsluitend om het creëren van reuring was te doen had ik wel iets over Rolex geschreven
Een Steinhart is een klasse horloge voor relatief weinig geld!
Want wat krijg je? Een mooi, degelijk horloge met een zwitsers uurwerk erin!
Vergelijk ze met Marcello C of Davosa… die kosten vaak het dubbele en kunnen ook niet meer!
Ik heb er twee gehad… de 42 GMT in titaan en de 39 in pepsi… helaas de 39 iets te kleine en de 42 te groot! Maar verder meer als ok!
Steinhart staat bekend om zijn knip en plak kortingen.
Je kunt zeggen wat je wilt, maar waardevast zijn ze ook!
Althans als ze wat ouder zijn… jong schrijven ze behoorlijk wat af, wat je na 6 mnd krijgt, krijgt je voor een 2 jaar oude ca ook nog!
Geef even wat linkjes dan want ik zie nooit korting bij Steinhart. Altijd interessant!
Kom niet met ongefundeerde claims a.u.b.
Steinhart horloges zijn kwalitatief gewoon uitermate goed.
De situering in Duitsland maakt het zelfs nog beter aangezien er geen Importkosten bij komen.
400 euro voor een keramische bezel, ETA uurwerk, kwalitatieve band en kast en goede lume
Het enige waar ik me zorgen over maak is de oorsprong van de onderdelen (link met replica markt?) maar dan nog ken ik weinig/geen merken die dezelfde kwaliteit bieden voor zo een lage prijs.
Niet iedereen die het design van bijvoorbeeld de Submariner leuk vindt heeft het ervoor over om duizenden euro’s te spenderen (en alsnog op een wachtlijst te komen) en voor deze doelgroep biedt Steinhart een goede oplossing.
Van de customer support ben ik ook zeer tevreden aangezien ze steeds keurig en op tijd reageren op mijn berichten ️