Steinhart haters, dit overslaan a.u.b.

Paar vragen over dit merk:
Hoe kan het dat nieuwe exemplaren via b.v. Ebay uit het verre buitenland veel goedkoper zijn? (dat laat onverlet dat er natuurlijk invoer kosten bijkomen )

Hoe kan het dat er in de E.U. nauwelijks op de nieuwprijs wordt afgeschreven?
(in het blauwe gedeelte soms jaren oude exemplaren, met schade, voor 100 a 200 euri beneden de huidige nieuwprijs)

Heb mij ingeschreven voor hun “nieuwsbrief”, kan het zijn dat er af en toe behoorlijke kortingen worden verstrekt a la Invicta ? :innocent:

Mijn dank is groot

3 likes

Je topic titel is precies iets dat Steinhart haters aantrekt ouwe.

24 likes

Haha, ik kwam hier ook alleen maar voor de dramatiek!

Inhoudelijk heb ik je wbt antwoord op je vraag weinig te bieden, sorry!

7 likes

Daarom ben ik hier. :+1:

5 likes

triggered-2

4 likes

Oké. Sorry, maar ik kreeg een notificatie.

6 likes

#me2 sorry

1 like

Was echt niet de bedoeling, maar ik moet wat trafic genereren om weer op niveau 2 te komen :sunglasses:

13 likes
3 likes

Ah, ik zie een topic met reuring. Ik kom ook even kijken, hoewel ik geen enkele mening hierover heb.

7 likes

De mijne niet zo

3 likes

Steinhart liefhebber hier. :hugs:
Over die ‘kortingen’ kan ik je uit de droom helpen. Ik heb Steinhart nog nooit uitverkoop zien houden noch kortingscodes zien geven. Alhoewel ze incourante modellen (wellicht horloges die retour komen) verkopen via een derden-partij tegen een kleine prijsreductie.

Het valt mij ook altijd op dat Steinhart relatief waardevast is. En een relatief hoge vraagprijs vragen is één ding, maar mensen lijken het nog te betalen ook. Ongeacht de staat of leeftijd lijkt een Steinhart altijd minimaal 300 euro waard te blijven.

5 likes

Heb geen antwoord voor je maar heb de chips onder handbereik :sunglasses:

Ben je zo diep gezonken Hendrik ? :joy:

1 like

Leuk onderwerp! Goed aangesneden door de TS. Ik kan dit wel waarderen.

En ja, mits niet al te duur zou ik met een gerust hart een Steinhart kopen op de gebruikte markt. Stevig spul, hoor!

2 likes

Kortingen worden niet gegeven, althans, dit is nog nooit gebeurd.
Ebay begint goedkoop maar aan het einde van de looptijd nadert het €350 en daar komt nog btw en invoeringskosten bij, kun je net zo goed een nieuwe kopen. Uitzondering is ebay kleinanzeigen, daar staan soms leuke pareltjes tussen.
Op chrono24 en watchpatrol worden soms ook absurde bedragen gevraagd.
Ze zijn redelijk waardevast dus kun je er lang plezier van hebben en ben je ze zat verkoop je ze gewoon met weinig afschrijving weer door.
Ik draag en verzamel ze nu ongeveer 10 jaar, ik heb met geen van mijn 21 modellen ooit problemen gehad.

7 likes

21 modellen? wooohw
p.s. ze zijn hier gek op plaatjes :innocent:

2 likes

Ik heb ze niet allemaal op foto, maar hier een kleine impressie

!

Oude foto daar zijn 2 exemplaren niet meer van in bezit

En deze ligt vlakbij de horlogebox om er goed op te passen

27 likes

Zijn Steinhart horloges die hoge vraagprijs waard? Krijg je ook waar voor je geld?

Een echte Steinhart liefhebber zo te zien :+1:

1 like