Steinhart liefhebbers ?

Igor Schreef:

Mmmm…dat is idd iets om rekening mee te houden.

en qc is ook niet altijd geweldig. mn gmt heeft vlekken op de gekleurde pepsi dial. en iemand anders had last v ‘waterverf’ indexen op zn ceramische bezel.

maar nu t probleem v mn triton opgelost is, draagt ie prima. mn ocean2 was v begins af aan prima.

Ik heb ooit een Steinhart Nav b chrono gehad, dit horloge was me veel te groot en daarom heb ik het verkocht.
Ook merkte ik dat het een “schokkende” secondewijzer had van de chronograaf, dit heeft volgens de kenners te maken met een slechte afstelling van het horloge.
Daarna heb ik een Steinhart gehad wat een hommage was aan een Rolex explorer, het horloges was verder wel goed afgewerkt, alleen de lume was gewoon slecht.

Daarom voor mij geen Steinhart meer, de algehele indruk die ik kreeg vind ik gewoon niet zo best.
Misschien mag ik het niet vergelijken met de duurdere merken, maar het kan beter gezien het prijpeil.

hamiltonfan Schreef:

Ik heb ooit een Steinhart Nav b chrono gehad, dit
horloge was me veel te groot en daarom heb ik het
verkocht.
Ook merkte ik dat het een "schokkende"
secondewijzer had van de chronograaf, dit heeft
volgens de kenners te maken met een slechte
afstelling van het horloge.
Daarna heb ik een Steinhart gehad wat een hommage
was aan een Rolex explorer, het horloges was
verder wel goed afgewerkt, alleen de lume was
gewoon slecht.

Daarom voor mij geen Steinhart meer, de algehele
indruk die ik kreeg vind ik gewoon niet zo best.
Misschien mag ik het niet vergelijken met de
duurdere merken, maar het kan beter gezien het
prijpeil.

Ok…goede tip ook!
zelf niets leuks meer te koop voor een “vaste” klant :smiley:

Bij mij zijn ze, nu 18 Steinharts later, stuk voor stuk prima afgewerkt. Ik heb ook andere merken van gelijkwaardig prijsniveau en hoger, de Steinharts springen er tussenuit, positief.
Afgelopen zaterdag was ik bij de opening van de boutique in Aachen, Gunther e.a. ook aanwezig. Een mooie winkel gevuld met veel mooie horloges(ook andere merken)

Ik denk dat Steinhart gewoon hele goede horloges levert voor een prima prijs. Dat de aftersales beter kan klopt ook, maar als je in gesprek blijft wordt e.e.a. Allemaal uiteindelijk wel geregeld. Natuurlijk is dit niet iets wat je wil als je een horloge aanschaft.

Steinhart levert veel horloges onder de €500,-. Hiervoor krijg je bij hen naar mijn mening veel kwaliteit, geen premium kwaliteit, daarvoor moet je wat diepere zakken hebben.

Mmmm…helemaal ah twijfelen.
Ik ga toch maar eens kijken in Aken.
Neem aan dat op de rikketik geen Steinhart te bekennen is?

Duidelijk!(tu)

Mijn ervaringen (2) zijn niet positief.
Matige QC en slechte after sales.
Ben ook onbeschoft te woord gestaan door Gunther…
Neemt niet weg dat er ook positieve ervaringen zijn.
Ik denk dat je in deze prijsklasse ook gewoon een beetje geluk moet hebben.
Het enige forumlid dat nauw met Steinhart heeft samengewerkt is Zoltar (Aramar horloges). Benader hem eens, al ben ik bang dat je daar ook weinig positiefs van te horen krijgt.

Ja ik zag al op zijn site (aramar) dat hij Steinhart niet meer verkoopt.

Op de rikketik ben ik de vorige keer 4 Steinharts tegengekomen Igor.

Ok…Zondag wellicht eens ff kijkje nemen…nooit geweest :wink:

Igor Schreef:

Waar ik eerst vaak bij Tissot uit kwam voor mooie,
betaalbare modellen neig ik de laatste tijd steeds
meer naar Steinhart.
M.n. de Ocean 1 modellen kunnen me wel bekoren.

Ik zie het merk hier af en toe wel eens langs
komen maar het valt mij op dat dit merk niet erg
bekend is. Ik kan bijv. geen een Nederlandse
webwinkel vinden die ze verkoopt. Alleen
rechtstreeks via Steinhart Duitsland te bestellen
?
Ook op MP is geen een exemplaar te vinden.

Zijn er hier Steinhart Ocean 1 eigenaren die me
wellicht een kleine review kunnen geven (tevreden
ja of nee etc.)? en wellicht ook adressen in NL
waar ze te koop zijn ?

Mijn dank is groot! :smiley:

Ik heb 5 Steinharts gekocht, waarvan 2 weer verkocht.
De modellen die ik weer verkocht heb waren de Ocean 1 Vintage Military en recent de Apollon (zonder chrono).
Op dit moment heb ik nog een Apollon Chronograph (een beest voor dikke polsen), een Ocean 2 blue met mooie lumen (is er ook in andere kleuren) en een Ocean Vintage GMT. Vooral de Ocean Vintage GMT is een schitterende klok.

Ook ik heb de nodige problemen gehad met gekochte klokken van Steinhart. Uiteindelijk allemaal opgelost, maar dat ging vaak niet zonder slag of stoot om het maar eens netjes te zeggen…

Toch zo ik zo weer een Steinhart kopen. Bijzondere horloges met veel waar voor je geld.

Plaatjes natuurlijk:



.

+1 mis hem wel een heel beetje die Apollon chrono:)

Nice!(tu)

Igor, ik heb er ook 3 gehad ook prima communicatie met Steinhart en veel horloge voor weinig. Nog spijt dat ik ze allemaal heb verkocht.

Toen ik begon met mijn horloge hobby heb ik twee flieger modellen gekocht. Toen helemaal te gek, nu doen ze me niet zoveel meer.

Als ik nu dezelfde keuze zou moeten maken zou ik eerder voor Stowa gaan. (Wellicht doe ik dat alsnog wel :wink: )

Desondanks bieden ze een mooi product aan voor een mooie prijs. Ik heb zelf weinig problemen gehad met steinhart en zou ze ook zeker aanraden in die prijsklasse.

Hahaha, grappig! Alsof het nog nodig was te laten zien waar hij zijn inspiratie vandaan haalt…:slight_smile:
Ik heb drie keer een Steinhart gehad, drie keer ook relatief snel weer verkocht. Hoewel ik een Triton 300m zo weer zou kopen, waarschijnlijk stond hij dan binnen een maand weer op het forum. Ik mis telkens iets…een klik…

Dick

-dvh- Schreef:

Op mijn reactie werd overigens niet gereageerd
:slight_smile:
https://www.facebook.com/steinharttimepieces/photos/pcb.773131666062931/773131252729639/?type=1&theater

Ik heb jouw reactie nog wat extra aandacht gegeven door een like :slight_smile:
En die foto geeft ook precies weer waarom ik nooit een Steinhart zou kopen.

Vriendelijke groet,
Marco

Ik heb zelf een Steinhart Ocean Vintage Military.

En ik ben er erg tevreden mee heb nog de oude prijs betaald van 330 euro destijds.

Van de latere modellen heb ik wat klachten vernomen toen de vraag en ook de productie toenam.

Dit betrof meerdere Ocean 1 en Ocean 2 modellen.

Slecht aansluitende endlinks, bij sommige modellen zelfs rammelende endlinks tegen de kast…

Slecht uitlijnende wijzers (geen chrono uitlijning) maar sommige modellen hebben een uren en of secondewijzer met wat lift zeg maar daarbij staat de secondewijzer hoger naar het glas toe gebogen. (heeft de mijne ook een beetje)

Kwaliteitscontrole laat te wensen over.

Mijn tip is duik iets dieper in de portemonnee en pak een instapper van de Swatchgroup.

Certina Tissot Mido en Hamilton zijn dan de interessantste wat mij betreft, Shoppen buiten de Swatchgroup is natuurlijk ook prima!

Groeten.

Noel.

Igor Schreef:

Mmmm…helemaal ah twijfelen.
Ik ga toch maar eens kijken in Aken.
Neem aan dat op de rikketik geen Steinhart te
bekennen is?

wat ook kan is in dit topic http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,2759132 n request te plaatsen. misschien dat je m niet gelijk kunt kopen, maar dan heb je alvast wat irl kunnen zien.