Steinhart liefhebbers ?

Windhund Schreef:

Steinhart levert veel horloges onder de €500,-.
Hiervoor krijg je bij hen naar mijn mening veel
kwaliteit, geen premium kwaliteit, daarvoor moet
je wat diepere zakken hebben.

ook bij hen kun je met diepere zakken aankomen :wink:

Ik heb sinds 2010 een Nav.B-ChronoII en ben er zéér tevreden mee!!
Het Valjoux 7750 uurwerk loopt uitermate precies.

Ik ben zeer tevreden met mijn Ocean 44 GMT. Hij is een jaar in mijn bezit en ik draag hem met veel plezier.

Hennie Schreef:

+1 mis hem wel een heel beetje die Apollon
chrono:)

Hennie, ik ben je nog steeds dankbaar voor de Apollon.
Eeuwige roem is tock ook niet niks?

Ik begrijp goed wat je bedoelt, had hetzelfde met m’n Tissot Couturier.
Je leest het goed: HAD.
Er is nl iets onderweg, ra ra…

Hij verkoopt meer dan enkel Steinharts.
Ook een cognac en goede sigaar is daar te halen

-dvh- Schreef:

Hier nog een leuke foto van de opening uit de
Steinhart winkel.
Valt jullie niet iets op ?

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-
xfa1/v/t1.0-9/1780894_773131252729639_838983451339
3532369_n.jpg?oh=0cbb101671fe2761e7f617f0017376b7&
oe=54B17C59&gda=1420483081_ee95937ed53ec3f69b4
4262a0f5f64ee

Op mijn reactie werd overigens niet gereageerd
:slight_smile:
https://www.facebook.com/steinharttimepieces/photo
s/pcb.773131666062931/773131252729639/?type=1&thea
ter

Wat leuk, een ‘Steinhart’ kroontje
:slight_smile:

-dvh- Schreef:

Hier nog een leuke foto van de opening uit de
Steinhart winkel.
Valt jullie niet iets op ?

https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-
xfa1/v/t1.0-9/1780894_773131252729639_838983451339
3532369_n.jpg?oh=0cbb101671fe2761e7f617f0017376b7&
oe=54B17C59&gda=1420483081_ee95937ed53ec3f69b4
4262a0f5f64ee

Op mijn reactie werd overigens niet gereageerd
:slight_smile:
https://www.facebook.com/steinharttimepieces/photo
s/pcb.773131666062931/773131252729639/?type=1&thea
ter

Tot nu toe valt het me niet tegen. Gisteren een keurige bevestigingsmail van de betaling en vandaag al het bericht dat het horloge verzonden is. Hopelijk is het er overmorgen :smiley:

Jeffreyh1984 Schreef:

Tot nu toe valt het me niet tegen. Gisteren een
keurige bevestigingsmail van de betaling en
vandaag al het bericht dat het horloge verzonden
is. Hopelijk is het er overmorgen :smiley:

veel voorpret!

en nu maaar hopen dat de omdoos heel blijft, de print er niet vanaf druppelt en de postbode geen baksteen aflevert :+

Ook ik heb meerdere Steinharts gehad. Van fliegers tot duikers en laatst nog een limited edition Grand Prix. Dus ook in verschillende prijsklassen. Ik heb er nooit problemen mee gehad, dus de service is me onbekend. Ook liepen de klokken allemaal prima. Toch heb ik ze ook allemaal weer verkocht. Reden? Tja, op de een of andere manier zie ik er toch telkens iets aan, ik blijf zien dat het een kopie van… is.

Ik kan het niet laten…

(Foto van 2 maanden geleden, ik zie dat ik een update van de laatste foto moet maken wanneer de verbouwing thuis klaar is want weer e.e.a. erbij en eentje is weg, non Steinhart)

Maar die grand prix heb ik niet voorbij zien komen op het forum Richard.
Dat is toch wel een ontzettend lekker klokje.

Mooie collectie!

Mijn ocean one met keramische bezel is binnen. Ook ik ben nu de trotse bezitter van een gescheurde omdoos :smiley: (eerlijk waar) Moest toch even lachen toen ik het zag (:smiley:

Het horloge is echt helemaal geweldig. Ik vond hem op de foto’s al erg mooi, maar in het echt overtreft hij mijn verwachtingen. Ik had gedacht dat hij groter zou zijn door de foto’s en de verhalen over de rechte lugs.

Maar ondanks mijn geringe polsomtrek van 17,5 cm draagt hij dankzij mijn platte pols zeer comfortabel. Pols en horloge lijken voorbestemd! Ik heb zeker geen spijt van de 3 tientjes extra voor de keramische bezel, het horloge heeft een erg sjieke uitstraling dankzij de glanzende bezel. De band draagt erg comfortabel en is van uitstekende kwaliteit, maar ik geloof niet dat hij zag kan meten met de exclusievere merken (zou voor die prijs ook niet best zijn trouwens) Ik moest maar liefst 4 schakels verwijderen voor hij paste. Iets wat door de geschroefde bandpennen overigens een fluitje van een cent is.

De gehele uitstraling van het horloge doet je bijna vergeten dat dit een horloge van “slechts” €380,- is. Tot nog toe ben ik een tevreden klant en Steinhart liefhebber. Het enige wat ik niet fijn vind is dat ik, nu ik dit horloge irl gezien heb, de Steinhart OVM ook wil hebben :smiley:

Heb een Triton 100 ATM gehad, opzich prima maar de afwerking mocht van mij beter. Bezel lijnde niet goed uit met de wijzerplaat en de schroeven van de staken band kwamen snel los. Voor mij geen Steinhart, liever Halios :smiley:

Jeffreyh1984 Schreef:

De gehele uitstraling van het horloge doet je
bijna vergeten dat dit een horloge van "slechts"
€380,- is. Tot nog toe ben ik een tevreden klant
en Steinhart liefhebber. Het enige wat ik niet
fijn vind is dat ik, nu ik dit horloge irl gezien
heb, de Steinhart OVM ook wil hebben :smiley:

Gefeliciteerd!

Die steinhart OVM valt bij mij in de categorie: klokje waarvan je weet die gaat komen.

Jouw enthousiasme doet me wel weer twijfelen over een ocean One ceramic, maar die 40 mm is me toch echt te klein.

De ocean one is net als de OVM ook 42mm. Je mag hem altijd eens komen bekijken! :slight_smile:

Congratz…ben benieuwd naar de foto.
Welke kleur?

yep, ben het met je eens. Heb zelf een ocean one red. Heb 'm net afgelopen week voorzien van een zwarte lederen (steinhart) band.

Twijfel nog over een keramische bezel. Maar wil eerst het verschil ‘in het echt’ zien.

Mijn ervaringen met Steinhart zijn trouwens goed. Ben wel eens een klein onderdeel kwijtgeraakt. Deze werd keurig kosteloos nagezonden.

Na een hele tijd weer eens op dit geweldige formum.

Na een 3 tal jaar geleden mijn Steinhart nav-b Uhr 47mm met uierkroon te hebben verkocht, ach ach ach wat een spijt heb ik daar van gehad. Nieuw toentertijd bij Gunther aangeschaft via internet voor 350 euro.1 nadeel de uierkroon prikte soms in de handpalm, nadeel van de 47 mm maar zie nu dat er andere kronen opzitten hmmm toch maar eens verder kijken…

Maar nu weer eens een geweldige kriebel voor dit zeer sympathieke merk gekregen, ben ik weer eens op zijn site wezen neuzen en ja hoor twee modellen spreken mij erg aan.
Te weten de Steinhart nav b-uhr 44 mm handopwinder (370euries) wat geen geld is voor zo’n geweldige klok. Of de Steinhart Aviation Automatik zonder GMT 44mm dat is wel de eerste keus deze vierkante krachtpatser.

Toeval wil zijn dat ik in december met de kerst een week in Valkenburg zit bij landal greenparks. laat Gunther nou een winkel afgelopen zaterdag in Aken hebben geopend op de Lindenplatz 11 en ik zit daar met m,n lijf exact 24 km vandaan…even de grens overwippen en daar zijn schitterende nieuwe pand eens aan de binnen kant gaan bekijken en ik denk (weet het zeker) dat ik minimaal met de Aviation thuis ga komen…in een gekke bui kan er ook wel weer eens een Flieger voorbij vliegen die ik dan toevallig even plotseling uit de lucht grijpt…de voorpret is alweer begonnen.

Ik kan nergens de openingstijden van de winkel in Aken terug vinden :frowning:

Kreeg inspiratie door dit topic