Steinhart liefhebbers ?

Heel gaaf! :~ is dat een Steinhart nato?

Igor Schreef:

Ik kan nergens de openingstijden van de winkel in
Aken terug vinden :frowning:

Mo - Fr 10-13 and 14.30-20
Sa 9-18

Jeffreyh1984 Schreef:

Heel gaaf! :~ is dat een Steinhart nato?

Nee, gewoon een el cheapo van ebay :slight_smile:

Ben toevallig 2 weken geleden bij Onkel Günther langs geweest in Augsburg toen ik onderweg terug was uit München.

Hij vertelde mij dat er nog dit jaar een winkel in Aachen opent waar Steinhart verkocht gaat worden.Wellicht dat hier meer op te vinden is op de site van Steinhart.

Heb zelf diverse Steinharts gehad en was steeds onder de indruk van de prijs / kwaliteitsverhouding.

Zou zelf graag de Vintage military hebben en de witte Marine Chronometer 7750.

En… waar kun je nu een horloge kopen van de eigenaar / directeur zelf? Juist! Bij Günther Steinhart in Augsburg.

Grazie! (tu)

Nice! (tu)

Gisteren in Aken mezelf maar eens getrakteerd :smiley:

Mooi afgewerkt horloge, moet alleen even wennen aan de rubber band (vlindersluiting irriteert af en toe).
Voor de rest heel blij mee (tu)

Is de ocean 1 (ETA 2824-2) ook met de hand op te winden eigenlijk ?
Hoelang is de powerreserve ?

:slight_smile:

Ja

40 uur ongeveer dacht ik

Thanks! (tu)

Je krijgt een zeer robuust klokje, mooi afgewerkt! Mijne heeft een mooi gebold geslepen saffierglas, ontspiegeld, een eta 2824-2 elabore grade automatisch uurwerk, zeer degelijke rvs band met solide end links en een zeer profi voelende bezel. De rvs band heb ik verruild voor een leren van Steinhart. Ook zeer over te spreken. Voor een goeie 425 E heb ik er een prima koop aan gehad!

Overigens ook paar minpunten. 42mm vind ik te groot qua formaat eigenlijk. En ik erger me aan hun ontwerpen, stuk voor stuk gejat van grote merken. Weinig origineels aan. En ik vind het Steinhartlogo niet mooi. :wink: Maar kwaliteitstechnisch zeker waar voor je geld. Hoewel ik ook wel lees dat de kwaliteitscontrole aldaar niet even goed is. Na aankomst dus even goed controleren!

Kortom, ik ben blij met mijn OVM maar zou niet zo snel nog een Steinhart kopen.

Bij de duikers staat het logo en de naam goed in beeld. Bij de racetimer vind ik dat een stuk subtieler en vind ik het niet storend. Al is het zeker met een behoorlijke knipoog naar de Tudor Heritage, maar een echte kopie is het niet. In de jaren 70 had je veel meer van soortgelijke horloges.

De Ocean is een prachtig horloge (doe je geen miskoop aan), ik kan me niet voorstellen dat er iets mooier afgewerkt is te vinden voor dat bedrag.

Ik heb mijn OVM uiteindelijk verkocht omdat ik niet van zware horloges hou (197 gram uit mijn hoofd). Ik vond het gewicht niet prettig en ik kon hier niet aan wennen. Jammer, want anders had het mijn daily beater kunnen zijn.

Ik heb en had verschillende Steinharts. Allemaal zijn ze mooi afgewerkt. 1x heb ik er eentje teruggestuurd en dan merk je gewoon dat de organisatie te snel gegroeit is. Ze doen hun best om het bedrag te refunden, maar het duurt allemaal even. Of ze lezen over emails heen (waardoor ik bijv. 3x mijn IBAN nummer moest doorgeven terwijl ik met deze persoon aan het communiceren was).

Maar al met al ben ik enorm enthousiast over Steinhart!
Jammer dat soms de buitenste doos het transport niet overleefd :stuck_out_tongue:

Ik ben toevallig afgelopen zaterdag in Aachen geweest. En ook binnengelopen bij D-Horlogerie. Het was even zoeken naar de ingang :wink:
Maar wat een mooie horloges in real life. Op de 1 of andere manier word ik steeds naar de Apollon getrokken. Ik heb deze ook even omgehad. Een hele mooie klok en geen verwijzing naar een ander merk of model. De dikte valt alles mee eenmaal om de pols. Toch nog even doorsparen…

Zie op chrono24 een Poolse aanbieder met volgens mij scherpe prijzen en is officeel dealer ( zegt hij zelf )

Chrono24 , er wordt daar zeker door een poolse aanbieder Steinharts aangeboden. Alleen de prijzen zijn exact hetzelfde als bij Steinhart zelf.
Dus geen voordeeltje te halen.

Nee Steinhart heeft geen Nederlandse importeur meer, hadden we wel ik dacht dat ARAMAR een tijdje dealer is geweest van Steinhart. Steinhart heeft zelf in Aken een officiële verkooppunt bij Guido von Engelen , Lindenplatz nr 11/12. Succes!

In Hellevoetsluis zit er iemand die ook Steinharts verkoopt. Ik zal geen naam noemen hier.

Van de stijl van de Nav B-Uhr is door heel veel merken een hommage gemaakt (dus dan niet zo storend lijkt me) en staat geen logo op :wink:

Haha! klopt, 3 stuks op dit moment. Niks mis mee uiteraard.

Ik heb er nog 1 van het ‘eerste’ uur vele jaren geleden gekocht, de Nav-B 47 mm met diamant shape opwindknop met Unitas uurwerk. In die tijd was de prijs zeer vriendelijk 325 euro, QC en aftersales service absoluut top en deze klok heb ik nog steeds, need I say more.

Genesis

u. alles klopt

u

Aha! ik had ook de Flieger 47mm nav b-uhr met handopwinder unitas 6497 uurwerk.
Perfecte klok , erg goed afgewerkt. 6 jaar geleden gekocht maar na twee jaar weer verkocht omdat ik hem iets te groot vond en de uierkroon prikte iets teveel in de pols.

Maar toch spijt dat ik hem weg had gedaan en nu weer aan de 44mm Flieger begonnen premium line uitvoering automaat met soprod a10.2 uurwerk erin.

Sinds afgelopen zaterdag om de pols en wat loopt dat uurwerk prachtig op tijd, echt niet normaal.

Ik draag hem de gehele dag en s’nachts op zijn zijkant op het nachtkastje. En nu 4 dagen later, ik heb hem zaterdag exact gelijk gezet met mijn radio controled uurwerkje een afwijking in de plus van nog geen halve seconde!! het is haast niet zichtbaar het verschil.

Het super luminova 3 d geeft ook een gigantisch goed zicht in de nacht, het uurwerk blijft heel goed fluoresceren zelfs aan het einde van de nacht nadat het al ruim 8 uur geen lichtbron meer heeft gezien.
Ik hoop dat Steinhart de prijzen laag houdt want je krijgt voor je geld echt een hele hoop horloge terug met een ongelooflijk goede afwerking.
Dit klokje verbaasd me echt.
Soms vraag ik me af waarom de prijzen bij Steinhart zo laag zijn in vergelijking met Stowa en Archimede.

Maar op facebook wordt Steinhart veel aangeprezen door lui uit het Midden Oosten, Azië, Canada, Amerika enz enz . Dus zijn afzet markt reikt heel veel verder dan Europa. Als je alleen al kijkt naar de Limited edition die verleden week door hem online is gezet met 111 stuks voor 1290 euro en binnen 5/6 uur totaal uitverkocht dan heb ik ook geen medelijden met ze. Ik blijf hopen dat hij de prijzen op het nivo houdt wat mensen prettig vinden, ik kijk alweer met een schuin oog naar een volgend exemplaar…chronograaf 44 mm hmmm…effe sparen maar weer.