Steinhart liefhebbers ?

alleen al vanwege dat prachtige uurwerk heb ik in Aken een Ocean One Premium gekocht. Het Soprod uurwerk is dan misschien nog niet zo bekend, maar ik vind het een meesterwerk.

groet Bert

Marco V Schreef:

In Hellevoetsluis zit er iemand die ook Steinharts
verkoopt. Ik zal geen naam noemen hier.

Hij is er vorig jaar mee gestopt, ik wilde een specifiek model toen bestellen, maar hij gaf mij aan dat de marge te laag was en dat hij als importeur gestopt wasā€¦ Wellicht heeft ie nog een restpartij of pakt hij alleen specifieke modellen nog op?

Hij heeft er maar een paar op voorraad en ik zie dat het model soms wisselt, maar toch telkens 3 stuks in de shop.
Hij heeft een marine chronograph die ik daar volgende maand wil halen.
Reageren op e-mails doet ie echter niet, helaas, is mijn ervaring.

ik krijg tot nu toe wel altijd keurig antwoord van Guido Engelen.

Groet Bert

Ik bedoelde daar Hellevoetsluis mee Bert, zowel telefonisch als per mail geen responsā€¦
Guido reageert altijd, een fijne kerel.
(Gunther overigens ook, hoe vaak zorgt de directeur er zelf voor dat je een customized horloge dichterbij huis op kan halen, echt super!!!)

Toevallig Maandag in Aken een Steinhart gekocht.
Inderdaad een aardige vent die Guido. Vond het alleen raar dat hij mijn rubberen band niet op maat kon maken :frowning:

Igor Schreef:
-------------Vond het

alleen raar dat hij mijn rubberen band niet op
maat kon maken :frowning:

Kan wel, maar wilt misschien (begrijpelijk) niet. Die band moet je knippen. Zal ie voor je aan t knippen zijn en je zou maar zeggen dat t nog net iets te los zit en de fijnafstelling zit al op zn kleinst. Knipt ie er nog een stukje vanaf en zet die fijnafstelling op zn grootst. Zul je net zien dat ie toch te strak zit. Wat danā€¦?

Maar begrijp dee kant vd klant/gebruiker ook wel. Ik zat m ook best te zweten of ik niet veel weghaal. Dus stapsgewijs en niet te veel schakels in 1x afgeknipt.

Ja inderdaadā€¦heb ik ook gedaanā€¦knippen, passen, knippen, passen etc. :smiley:

Igor Schreef:

Ja inderdaadā€¦heb ik ook gedaanā€¦knippen,
passen, knippen, passen etc. :smiley:

Ja en telkens adem inhouden of het niet te veel is :stuck_out_tongue:

marnix.moed Schreef:

Igor Schreef:


Ja inderdaadā€¦heb ik ook gedaanā€¦knippen,
passen, knippen, passen etc. :smiley:

Ja en telkens adem inhouden of het niet te veel is
:stuck_out_tongue:

(:smiley:

Ik heb 4 steinhart horloges! Geen slechte ervaring mee! Ik heb wel vaak problemen met de veer in de kroon. Bij twee keer uittrekken kan ik de tijd soms niet vertstellen. Ook het indrukken van de kroon gaat vaak mis! Ik vind dit geen groot probleem! Dit is wel iets wat ik bij een 500 euro seiko automaat niet tegen kom.

Heeft iemand die nieuwe blauwe titanium 500 met Soprod?

Zit nog steeds wel eens te twijfelen of ik mijn 1st gen OVM ga verkopen. Die dingen brengen ook al goud geld op.

Mwah er wordt lang niet altijd betaald wat er voor wordt gevraagd hoorā€¦ Ze gaan voor zo ver ik kan overzien voor maximaal de originele nieuwprijs weg en meestal daar onder.

Die titanium duiker is wel een mooi ding inderdaad, heb ook nog getwijfeld.

Ik heb via PM op WUS al biedingen gehad van rond de 500 Euro. (520 dollar). Maandje of twee geleden, maar ik heb besloten hem voorlopig te houden.

Ja, ik heb de Titanium 500 met soprod! Serie van eind november waar ook de clasp van de sluiting van Titanium is.

Onder dezelfde naam als hier heb ik mijn bevindingen geplaatst op WUS.
Ik vind het een zeer prettig horloge! En ik ben erg tevreden over de soprod voor zover ik dat tot nu toe kan beoordelen! Loopt echt heel netjes en vloeiend, opwinden gaat ook echt heel soepel, zelfs beter als de ETA 2824-2 uit de OVM welke ik ook heb.
Lume is ook echt heel netjes!

Het geheel voelt ook voor de prijs erg premium aan.

Hmmm dat is netjes ja.

Ja ik had je review ook al gelezen, mooi stukje. Voor het gemak van de overige forumleden even ook hier geplakt.

Seems that mine had landed this afternoon, good for the weekend! My first impressions for now, if I can make time I will take some pictures.

The titanium 500 is a premium model from their range! and it truely is! it breaths premium! the price and quality is something which you might not find anywhere else below a ā‚¬1000,-

I already have an ovm and ocean two! so I have something to compare with and also coming from the Steinhart stables. ( have Borealis, Prometheus, Hamilton and Tissot watches aswell, enough to compare from
other brands ).

The titanium feels sliky smooth! itā€™s my first titanium watch.The engraved bezel looks very nice and is well filled with lume, nicely finished, the matte dial and dial ring inside look great and the text and numbers are very crisp printed on the dial.

Something which I immediately saw, and much appreciate is that the bracelet has two half links! which is a good addition to adjust the bracelet to the wrist (would love to see this with all their bracelets), it gives a extra touch to the watch.

Added to this! the watch came with watchtool a combination screwdriver and the other side to change springbars! big plus, donā€™t know if anyone else got this!

The lume is great for what I have seen now, charing with a LED light, love the BGW9 blue color!

The movement runs very very smooth! This is my first soprod movement, and am impressed, love it! compairing with my other watches with ETA is difficult, canā€™t say which one will win, from what I hear itā€™s a step better! lets say itā€™s just as smooth for what I can see right now. Love the decoration of the movement and the open back ( 500 meter with an open back is impressive ), movement is a beauty to see! Good choice to go for soprod movements for new models and securing their future and support with spare parts.

Manual winding the soprod, wow! Thatā€™s so smooth!! unbelievable!!

Love the design and choices ( black and blue ) made for this watch.

I am getting more and more appreciation for Steinhart watches, they have chosen a good path to follow with their latest additions!

The watch is in real life even nicer as on pictures ( like almost always, but it really is ), looking back I donā€™t know why I didnā€™t order earlier, though I was waiting for my Prometheus Poseidon I might needed to pull the trigger earlier, but for now itā€™s really worth the wait if you preordered.

And the chocolate bar was very nice aswell!

Inderdaad, ik had de link en de tekst ook even kunnen kopieren plakken, @Candide dank hiervoor!

Dan vind ik Tissot toch iets meer hebben. Sommige Steinharts zijn wel mooi en origineel, maar vele vind ik kopieƫn van andere merken.
Mijn mening hierover, maar dat doet niets af dat het toch zeer degelijke horloges zijn.

1 like

Klinkt erg goed. Ik zou er ooit wel een willen hebben in ruil voor mijn 1st gen OVM. Vind het de prijs om er naast te kopen niet waard. Voor 600 Euro koop ik liever een mooie vintage Omega oid. Maar in plaats van de OVMā€¦ :slight_smile: