De steinhart ocean one vintage red heb ik al een tijdje in bezit… en wil de look een beetje veranderen.
Heeft iemand ervaring of ideeën welke jubilee band er goed op past? (qua maat)
Het liefst een jubilee band die ik niet nog moet bewerken voordat hij goed op de kast aansluit.
Ook wil ik graag een andere bezel insert! Weet iemand waar ik deze het best kan kopen? (zie foto voor soort insert die ik graag wil)
Ik zou een Steinhart insert kopen dan weet je zeker dat hij past.
Wat betreft het vervangen van de insert de bezel is fixed dus die moet er voorzichtig afgehaald worden, zonder ervaring zou ik daarvoor een horlogemaker raadplegen.
Wat betreft het bleken/vervagen van de bezelinsert kan ik alleen maar zeggen…Succes! want de inserts van Steinhart zijn niet eenvoudig te bleken. (zelf geprobeerd een matte afwerking heb ik bereikt met uitsluitend bleken ik wou niet verder gaan en ook nog gaan schuren dus daar kan ik je verder geen tips over geven)
Kan je geen tips geven over een Jubilee band ik heb de mijne vooral op nato gedragen.
Ik heb er momenteel een faded bezel insert in zitten, die is gebleekt en de 12’uur marker ligt opgeschuurd.
De insert ga ik er zelf weer proberen uit te halen en de nieuwe erin te zetten… wish me luck