Steinhart Nav B-Uhr

Hallo horloge liefhebbers,:}

Wil zeer binnenkort de Steinhart Nav B-Uhr 6497 in 47 mm uitvoering gaan aanschaffen.(tu)
Uiteraard ken ik de welbekende steinhartwatches.de site van binnen en van buiten.

Maar mijn vraag is, zijn er in zuid-holland ook juweliers die Steinhart horloges verkopen. Tot nu toe kan ik niks vinden , mogelijk dat een van jullie mij verder kan helpen.
Kan hem ook op de site van Gunter Steinhart zelf bestellen maar het is ook wel prettig om eerst even de klok in de handen te “proeven” het is geen must maar het zou prettig zijn . Dus als iemand weet waar je deze klok kunt kopen mag ook door heel nederland wezen dan hoor ik het graag,alvast bedankt voor jullie medewerking.

Gr Henk:~

Volgens mij toch echt alleen online te koop.

Op dezinvanluxe staat er volgens mij ook een te koop, wellicht interessant.

Gunther verkoopt enkel via internet, vandaar de prijs.
Er zijn geen winkels waar deze te bewonderen zijn, maar wacht nog even met bestellen, er komt het eea aan, ook een nieuwe 47mm limited.
Ikzelf heb enkel de 44ers, die passen beter bij me.

Ehh… Marco V wat is binnenkort, ik ben een ongeduldig mens…:smiley:
Een mooie handopwinder voor 350 euro incl vezendkosten 365 is nou niet bepaald heel veel geld als je naar de kwaliteit van het horloge kijkt, zelfs uitermate goed zou ik zeggen in 47mm uitvoering. De limited wat is daar bijzonder aan? dat Tje op de wijzerplaat kan mij niet echt bekoren, ik vind Nav B-Uhr er mooier op staan. Da’s weer persoonlijk. En ik ga voor nieuw en geen tweedehands,op MP staat er een voor 250 euro ,2,5 jaar oud. Dan koop ik hem liever nieuw voor 100 euro meer en 2 jaar garantie. Alvast bedankt voor jullie snelle reactie en nu ik het weet ga ik hem denk ik zeer binnenkort gewoon op de site van Gunter bestellen.

Het bijzondere aan de nieuwe LSE ltd is dat er 333 stuks van gemaakt worden. Mijn titanium ltd 44mm bestaat uit een totale oplage van 111 stuks. Je betaalt er wel iets extra voor(460 euro) maar de kans dat je dezelfde tegenkomt is uitermate klein. De nieuwe lse heeft een wijzerplaat waar enkel steinhart op staat en wordt gemaakt in een kleur die nog geen enkel andere nav b van steinhart heeft. Ik mag de foto´s nog niet laten zien.
Als je toch voor de 47er gaat, de nieuwe vintage nav b is erg mooi, maar dat is persoonlijk. Op dezinvanluxe staat een nav b limited gold edition te koop van iemand die er erg zuinig op is geweest. Zeker de moeite waard om even te bekijken.(en uitverkocht op de site) De nieuwe LSE staat gepland voor volgende maand, maar reken op wat weekjes speling.
En er komt nog veel meer leuks aan, waaronder een chrono pvd, aviation automaat en een aviation gmt, een nieuwe ocean, diverse 44mm nav b´s, 2010 wordt een duur jaar voor mij…

Oh Oh! wordt voor mij ook weer een duur jaar haha! ik ga denk ik toch voor de 47er nav B-Uhr, ik vind het gewoon een heerlijke klok om te zien gewoon genieten als je ernaar kijkt. Zat net ook nog even naar de Nav.B-Chrono2 te kijken met het Valjoux 7750 uurwerk erin. 5 atm waterbestendig en dat voor 765 eurie’s eigelijk is dat absoluut geen geld voor zo’n schitterende klok.Als deze klokken via de juweliers zouden worden verkocht kan je volgens mij rekenen op en 30 tot 40% hogere aanschaf waarde. Marco V wat mij opvalt en een klein beetje verontrust is de waterbestendigheid deze is maar 3 bar dus spatwaterdicht en een flinke regenbui bestendig. Archimede heeft voor nagenoeg dezelfde prijs een pilot met 5 bar . Hoe zit dat nu eigelijk, de achterzijde is wel geschroefd dus je zou verwachten dat de waterbestendigheid hoger zou moeten kunnen. Voor deze klokken zou 10 bar toch geen probleem moeten zijn. Vertel…:}

Als ik het geduld op kan brengen wacht ik mogelijk nog een maandje, ben wel benieuwd naar de nieuwe modellen. En als ik dit jaar nog die Nav-uhr 47 er aanschaf kan ik volgend jaar weer een ander model ltd kiezen toch? ik heb mijn vrouw belooft er hooguit 1 per jaar te kopen.(ahum dit jaar al weer 3 automaten gekregen) 2 met een bedrijfslogo erop de een chic de ander groot en sportief. Merk onbekend maar wel een myota 8215 automaat erin en er zijn er maar 15 van elk type gemaakt echt heel uniek en je ziet ze met dit logo nergens, echt onmogelijk.

Ook nog een automaat gekregen van een collega die ik ontzettend goed geholpen met iets persoonlijks. Het is een Swiss technology horloge ( nooit van het merk gehoord trouwens) niet al te groot en met een Eta 2824 uurwerkje erin, niet echt een mooi klokje maar wel heel bijzonder omdat dit klokje door een leerling horloge maker als eindexamenwerkstuk in elkaar is gezet.Hij is trouwens ook nog eens geslaagd door dit uurwerkje goed in elkaar te zetten en door de examen commissie is goed bevonden. Wel apart lijkt mij, ik draag hem nauwelijks maar de geschiedenis erachter is natuurlijk geweldig!

Wat betreft je post over waterbestendigheid: geen idee, maar ze zijn dan ook niet bedoeld om mee te gaan zwemmen. Dan kun je beter mijn Lagunare overnemen.
Ik heb in elk geval geen problemen met het aantal bar, hij doet waar ie voor gemaakt is.
Wat betreft je belofte aan je vrouw, ik heb die van mij hetzelfde belooft, maar vrees dat ik me er niet aan kan houden…

haha! die moeite heb ik ook. Ach als de Steinhart komt gaat ie toch het water niet in. Doe ik nu in principe met al m,n klokken niet.Ik zwem toch haast nooit, hooguit een verkoelende duik op vakantie en thats it.Heb echt waterdichte klokken zoals de Seiko black monster, Seiko Atlas en de Seiko samurai titanium scuba diver allen tot 200 meter ach ik kom meestal toch niet dieper dan de badkuip…
Ook m,n Breitling crosswind 2001 is 10 bar maar heeft ook nog nooit het water gezien.Dus maak me er maar niet druk om,gewoon kopen dat ding!!

Groot gelijk en voor het geld hoef je het niet te laten.
Over de ltd LSE…denk iwc father and son, maar dan net ietsje anders.

Een 47mm is wel heel groot. Ik heb er zelf ook een gehad en vond hem echt groot en onprettig om te dragen. En dan ben ik nog bijna 2 meter en 110 kilo. De volgende keer zou ik een 44mm kopen!

Marco V: haha!:+ die IWC is absoluut een plaatje maare minimaal factor 20 qua prijs, leuk hoor maar dan heb ik net zo veel plezier aan die Steinhart.
En om nu te zeggen dat ie ook 20 keer minder er mooi uit ziet hmmm… dacht het niet. Je mag de IWC uiteraard ook weer niet vergelijken met de Steinhart.
Alhoewel het Unitas uurwerk volgens mij echt helemaal niet slechter is dan het uurwerk van IWC , de prijs wordt natuurlijk ook mede bepaald door de bewerkingen die een uurwerkje ondergaan.

En wat dacht je van de naams bekendheid, personeel, marketing enz, moet wel allemaal betaald worden door de klant. En Gunter Steinhart levert vanuit Duitsland vanuit z,n bedrijfspandje zonder verdere tussenkomst van dealer, importeur rechtstreeks aan de klant:#. Als IWC de hele tussen handel zou uitschakelen(geldt voor alle merken natuurlijk) zouden de prijzen met denk ik met minimaal 50% dalen.

Als je het goed bekijkt is dit volgens mij echt de nieuwe aankomende trend voor de toekomst vooral internet wordt de grootste concurrent van de dealers.

Tja een Seiko bij de dealer voor 940 euro met 2 jaar internationale garantie en dat zelfde klokje in Engeland via E-Bay ook met 2 jaar internationale garantie voor 487 euro incl verzending, ik denk niet dat we onze ogen moeten sluiten maar dit is natuurlijk te gek voor woorden om te zeggen ik haal um wel bij de dealer…koop ik een Seiko en een Steinhart voor en dan hou ik nog geld over voor een etentje voor twee…haha!:+

Alle duren merken ten spijt maar mijn Seiko Monster met het bekende no nonsense uurwerkje 7 s 26 erin loopt echt heel nauwkeurig nog geen 1 seconde per dag afwijking. Mijn Breitling crosswind (absoluut een topper qua afwerking) is wel ff factor 30 keer duurder maar loopt ook een seconde per dag achter. Tuurlijk is de afwerking van de Breitling super aan de Seiko maar geen 30 keer beter of mooier ,ach ik zeg maar zo een Seiko is net als een VW kever…starten en rijden en er verder niet meer naar omkijken want hij doet het altijd.Soms ook wel het idee van hoe duurder de horloges hoe gevoeliger de uurwerken qua onderhoud.

Zat net ff te neuzen en kwam ook een Azimuth tegen , op chrono24.com staat er een Azimuth Jagdbomber te koop voor ik dacht 1500 euro kost nieuw 2500 euro!
Ik weet niet of ik uit een ei kom of zo maar hij ziet er exact hetzelfde uit als de Steinhart Nav-B uhr en heeft ook een unitas 6497 uurwerk erin zitten en is ook 47mm groot. Klokje ziet er exact hetzelfde uit maar dan alleen met een ander merknaam erop, ook nog 3 atm waterdicht ik mijn ogen een copie van de Steinhart ik kan niet het verschil vinden.

Oke de prijs dan: Steinhart 350 euro en de Azimuth 2500 euro pietlut die het opvalt…worden wij nu een oor aangenaaid of zie ik wat over het hoofd . Wie het weet mag het graag zeggen…maar ik sta in de startblokken om heel gauw de Steinhart aan te schaffen…

Volgens mij wordt ik gek…bij chrono.com wordt dit klokje aangeboden bij de fa Clockwise nieuw voor 2425 euro. Ik heb net de site bezocht van Azimuthwatch.com en ik moet zeggen exact hetzelfde klokje als de Steinhart, uurwerk een unitas 6497 afwerking exact hetzelfde alleen die prijs…als ik gelijk heb koop ik er tien van Steinhart en een beetje tipex erop en ff de naam veranderen in Az…en hop je verdient goudgeld…:+

Ik heb net de fa clockwise een berichtje gestuurd met de vraag waar die 2075 euro verschil in moet zitten voor exact de zelfde horloges.Ik ben benieuwd tot nu toe heb ik absoluut niets nada noppes verschil kunnen vinden. Mogelijk de “de cote de geneve finishing” maar ook daar kan ik geen verschil in afwerking ontdekken.

Helemaal niemand die iets meer erover kan vertellen?:frowning:

Hoi Bigrosa

Het verhaal van de Azimuth is mij bekend de reden weet ik ook niet …maar als ik jouw was ging ik zeker voor een Steinhart super prijs kwaliteit verhouding.
Heb diverse keren gemaild met Gunther Steinhart voor mijn wensen dat ging zeer snel en correct .
veel succes met je beslissing nemen

Hoi Jacky.

Mooi he!die klok(tu), oh ja ik ga opzeker voor de Steinhart Nav B-Uhr alleen al met de gedachte dat er bijna 2100 euro verschil tussen zit hebbe hebbe hebbe…:D. Maar ik neem hem met tekst en type aanduiding (persoonlijk he).

Eind van de maand ga ik hem bestellen bij Gunter. Tja die verschillen in prijs daar blijf ik mij absoluut over verbazen. Je zou toch verwachten hier op het forum dat de reactie’s overlopen van hoe en wat>X. Bijna 2100 euro verschil!! dat vraagt toch om vele reactie’s van forummers want laten we wel wezen er zit hier een partij now how op het forum ongelooflijk.

Ben daar ook heel blij mee, lees met veel plezier de reactie’s van anderen. Het is gewoon een hele leuke hobby, heb zelfs een vrouwelijke vriendin aan het horloge virus geholpen.

Door mijn enthousiaste verhalen>X over horloges is zij binnen 2 jaar al weer 10 klokjes rijker geworden!! in een prijsklasse tot 150 euro, voor haar is het de hobby en de sport om leuke aanbiedengen door het hele land af te struinen en waar mogelijk ook nog eens af te dingen om het horloge zo goedkoop mogelijk mee te krijgen, leuk toch. Komt ze weer eens binnen lopen met een tros gezicht van kijk eens wat ik nu weer heb:) jaha door jouw toe doen…:smiley:

Enne veel plezier met je aanwinst, mooi he.

Mooie klokken.

Ik vind deze persoonlijk wel mooi:
http://www.steinhartwatches.de/index.php?id=67&artnr=184&Sel_ID=22
Vooral die subtiele GMT wijzer met Luminova.

Alleen jammer van de print op de achterkant. Dan heb ik liever een transparante achterdeksel.

En net als Bigrosa vind ik het jammer dat ie niet eerst te bezichtigen is. Ik heb al een paar keer ‘slechte’ ervaring gehad met internetaankopen, in de zin dat het daadwerkelijke horloge niet helemaal is wat ik van had verwacht.

Dus voortaan bekijk ik liever eerst iets, voordat ik het koop. Net als de Omega Speedmaster, een mooi iconisch horloge, maar om m’n pols vind ik de band niet mooi vallen. Dus ik hou er voorlopig nog mijn bedenkingen over.

Marnix_moed: ik durf gelukkig dat wel aan omdat ik een soortgelijk horloge maar dan van een ander merk al eens om de pols heb gehad zodoende dat ik hem "blind"B)-"bestel bij Gunter.