Na heel veel gelezen te hebben op dit forum heb ik een 2e hands Steinhart Ocean One aangeschaft. De verkoper had hem laten servicen bij Steinhart en tijdens de service hebben ze ook het uurwerk vervangen. Staat ook allemaal in de begeleidende brief. Klok ziet er verder perfect uit!
Maar nu komt het; datum staat goed uitgelijnd maar als ik een licht tikje geef op de boven of op de onderkant verschuift de datum net uit het venster. Niet veel maar wel dat je bijv 7 een 1 wordt Met zachte tikjes krijg ik de datum wel weer goed in het venster maar dit is natuurlijk niet wenselijk.
Kan het zijn dat het uurwerk los zit? Is dit eenvoudig te verhelpen of moet ik de het klokje weer terug naar Steinhart sturen en dan 4 + weken kwijt zijn?
Hoor graag of dit een bekend probleem is en of dit eenvoudig verholpen kan worden.
Even overleggen met een horlogemaker. Misschien is het snel op te lossen en ben je hem geen 4 weken kwijt. Ik heb recentelijk een stofje op de secondenwijzer weg laten halen. Had geen zin om daarvoor 4 weken het horloge kwijt te zijn.
Het probleem is dat het horloge uit 2013 komt en dus geen garantie meer heeft. Wel heb ik reparatiebon dus nog waarin staat dat het uurwerk en dergelijke vervangen is. Ik stuur Steinhart wel eerst even een mail. Hoopte dat het iets simpels was…