Steinhart Ocean 1 ervaringen?

Ik vroeg me af of er leden zijn die een Steinhart Ocean 1 in bezit hebben. Ik wil er een gaan aanschaffen en was benieuwd of iemand hier ervaringen met het model heeft.

+1

Ik zou hier ook wat ervaringen over willen hebben …
Ik ben eens aan het rondkijken voor een goede Sub Hommage …

Helaas kan ik je niet verder helpen, Dreski, maarrrrrrr… wordt dit dan jouw laatste nieuwe aanwinst van dit jaar? :slight_smile:

Even opgezocht:
Steinhart heeft enkel de 42mm versie
Débaufré heeft 39mm, 42mm en 44mm

Maar de prijzen liggen hoger bij Débaufré + extra verzendingskosten
(De kleine-pols-mensen worden weer opzij gezet … :frowning: )

Paul G. Schreef:

Helaas kan ik je niet verder helpen, Dreski,
maarrrrrrr… wordt dit dan jouw laatste nieuwe
aanwinst van dit jaar? :slight_smile:

Die kans is zeer groot. :wink:

Die 44 mm Débaufré is het goedkoopst, maar dat is dan wel een quartz.
http://store.debaufre.com/Ocean-1-44-mm-Magnum-p/o-dw.01.0844.htm

Die Débaufrés komen toch uit de VS?? Dan krijg je dus weer gedoe met BTW en invoer en zo.

(Ik dacht ook in de race te zijn voor een Ocean-1, maar laat dat toch weer lopen voor iets anders).

Steinhart = Débaufré

Maar het Chinese merk Steinhausen heeft Steinhart een naamsverandering opgelegd …
Toch in de VS …

Chinees??? Steinhausen???

Heb ik dan vroeger Chinees op school gehad?

tjvreeken Schreef:

Chinees??? Steinhausen???

Heb ik dan vroeger Chinees op school gehad?

:smiley:

+douane

Mijn alternatief voor Steinhart’s Ocean-1 is de MarcelloC Nettuno geworden.
Ik heb nou eenmaal “iets” met tweedhands horloges en liep tegen deze Nettuno op, de voorloper van de Nettuno-2 en de (huidige) Nettuno-3.
Nog zonder een cycloop in het glas.
Ook handig: ze worden net achter Aken gemaakt, kan je dus eventueel “even” langs.
Het pakje is nog onderweg en als 'ie er is dan zal er een nieuwe bezel-insert / Lunetteneinlage (hoe heet zo’n ding nou in het nederlands eigenlijk) op moeten.
Maar dan zal 'er weer uit moeten zien als deze op de foto hier:

Ik ken de Nettuno ook maar de indices spreken me niet aan. Kijk als ik eerlijk ben wil ik gewoon een Rolex Sub. Ik had bijna een Omega Seamaster gekocht maar dat was eigenlijk omdat die veel goedkoper was dan een Submariner en ik het geld al had. Mijn Alpha is leuk maar de Steinhart is kwalitatief toch wel ff beter (understatement). Mijn kistjes zitten dan vol en ik kan weer beginnen met sparen… En wie weet hou ik het nu eens heel lang vol… :smiley:

Ik heb er maar één besteld. Na alle reviews op het net moet het toch wel een zeer mooie duiker zijn. Ik houd jullie op de hoogte.

Proficiat!
Spannend weer, wachten op een pakje.
En nu… de rest van het jaar zonder aankopen.
Dat wordt nog wat.
Sterkte alvast :).