Steinhart Ocean 1 vintage red

Ik moet Iedere dag toch even op de site van Steinhart kijken naar de fotos van dit horloge. Zoals iedereen misschien weet kan ik vintage waarderen maar wil mijn horloges altijd in een onberispelijke staat hebben. Wanneer hij zelf oud wordt ben ik degene die voor de onvolkomendheden of krasjes heb gezorgd. Ik kan ook niet bgrijpen dat men voor een vintage rolex met vergeelde indices een paar duizend euro neertelt. Waarmee ik vintage verzamelaars niet wil krenken want ieder heeft zijn eigen ding. Deze Steinhart is toch wel een plaatje. Het dikke plexi is waanzinnig en er zit ook geen druppel op. :wink:
Ik heb wat plaatjes van het Steinhart forum geleend zodat jullie niet naar de site hoeven te gaan. Wat vinden jullie er van? Ik denk dat er zeer uiteenlopende meningen zijn. Schroom je niet om deze te ventileren…

Ik vind hem mooi, maar goed, de meningen hierover zijn zeer uiteenlopend en geven soms aanleiding tot hevige discussies…

Ik zie een standaard sub-kloon met een ander glaasje? Ik snap niet zo goed wat er vintage aan is, maar misschien mis ik iets?

MartinB Schreef:

Ik zie een standaard sub-kloon met een ander
glaasje? Ik snap niet zo goed wat er vintage aan
is, maar misschien mis ik iets?

Ik denk dat vintage een verwijzing is naar de oude modellen van Rolex waar geen opgelegde indices op zaten maar de lume gewoon in cirkels erop was gebracht. Moderne duikklokken hebben nu vaak saffier en geen plexi meer. En ach het beestje moet een naam hebben natuurlijk.

Een heerlijke klok om naar te kijken. Zoals meerdere Steinharts, wat dacht je van de chrono2 ook zo,n klok waar je naar kan blijven kijken. succes!

Double red Rolex rip-off… Nee, daar beginnen we niet aan, ook niet die Comex variant. Sub uiterlijk prima, maar om nu ook al de text soortgelijk te maken kan in mijn ogen echt niet (td)

Hij is mooi maar dat is alleen omdat het orgineel ook mooi is…

Verkeerde naam op de wijzerplaat dus!

Inderdaad, de plaat is anders. Had het zelf mooier gevonden als ze een wat meer afwijkende versie hadden gemaakt. Drilled lugs, verkleurd tritium kleur, andere wijzers en bezel etc. Bijv:

Of nog beter:

Ik vind ze er absoluut mooi uitzien en heb er ook al vaker naar gekeken sinds deze uit zijn.
Ik zou ze zelf alleen nooit kopen.
Ik spaar (of probeer het) toch liever door voor een echte Sub no date of een Seadweller.

Ik vind het toch te zeer een rip off.
Met die tekst erbij vind ik het meer een fake met andere naam dan een ode.
Maar mooi zijn ze wel uiteraard.:slight_smile:

Mooie horloges, weinig origineel maar als je daar geen problemen mee hebt gewoon kopen!

gr,

Vincent

Ik vindt hem super, ja hij lijkt op de… maar er zij er zovele die dat doen.
Je hebt hier gewoon een hele degelijke, mooie, en waardevaste klok aan.
Dus kopen die handel(tu)(tu)(tu) krijg je vast geen spijt van.

P.S het is makkelijk te zeggen om door te sparen voor de rolex versie, maar die is wel 20 keer zo duur he.

Leuke klok en de kwaliteit van Steinhart is (tu)(tu)(tu)
Heb zelf een gewone Ocean gehad en knapte af op de bezel.
Daar moet Gunther echt iets aan doen…

Ik kan me helemaal achter de post van Doekr scharen! (tu)

doekr Schreef:

Ik vindt hem super, ja hij lijkt op de…
maar er zij er zovele die dat doen.
Je hebt hier gewoon een hele degelijke, mooie, en
waardevaste klok aan.
Dus kopen die handel(tu)(tu)(tu) krijg je vast
geen spijt van.

P.S het is makkelijk te zeggen om door te sparen
voor de rolex versie, maar die is wel 20 keer zo
duur he.

Ik zeg ook niet dat het me lukt, maar voor mij is de echte of geen.
Er zijn mooie dure horloges die ik niet kan betalen, maar ik ga ook geen goedkopere kopen die er heel veel op lijkt.
Maar dat is mijn dingetje, iedereen moet doen wat hij/zij zelf wilt en nogmaals, ze zijn mooi :slight_smile:

Koop je hem als horloge => Mooi, betrouwbaar

Koop je hem omdat hij op een Rolex lijkt => Geen respect (td)

Ik denk dat velen deze mening delen …

Ik vind het een mooie klok, maar hij lijkt inderdaad veel op de Rolex.
Als je dan toch zo iets koopt kanhet net zo goed zo iets zijn??

Ik ben het helemaal met Mathias eens. Mooie horloges maar persoonlijk zou ik daaraan toch geen honderden euro’s uitgeven.

Mooi horloge, al mag ik hopen dat de harige pols niet van uw vrouw of vriendin is. :wink:

Wreckless Schreef:

Mooi horloge, al mag ik hopen dat de harige pols
niet van uw vrouw of vriendin is. :wink:

Nee hoor die is van een harige Duitser.:slight_smile:

Ik vind het een mooi horloge. Ik heb zelf een debaufre ocean 1 classic edition en ben er zeer tevreden over. De prijs-kwaliteits verhouding is volgens mij haast niet te overtreffen. Het is mijn dagelijkse klok geworden.
Ik vind het model gewoon mooi, en bij mij heeft het niets te maken met het feit dat het een rolex look-a-like is.