Ik vind de Steinhart Ocean One een erg mooi horloge maar vraag me af of 42mm niet te klein is? Mijn kleinste horloge tot nu toe is 44 (Breitling SuperOcean 44).
Hoe zijn jullie ervaringen? Want een Steinhart Ocean One passen word een beetje lastig namelijk.
Ik vond dat juist te groot. Ieder zijn ding.
Lange rechte lugs. Afstand 50mm
Niet te klein. Ik vind het eerder ook te groot
vierport Schreef:
Lange rechte lugs. Afstand 50mm
Niet te klein. Ik vind het eerder ook te groot
+1 vanwege lange rechte lugs. Bij de Breitling zijn deze beter gevormd waardoor een groter model prettiger zit.
Hmmmmm 3 uit 3 die niet enthousiast zijn
Het mooie van de Steinhart is dat je als je iets anders wilt toch erg snel en tegen goede voorwaarden kunt flipperen.
Retep
4 juli 2014 om 10:18
7
Steinhart Ocean One is met 42mm net een slagje groter dan het origineel, de Submariner (40mm). Ik vind dat een perfecte maat. Ook de 22mm bandaanzet vind ik ideaal. Is een 40mm horloge te klein dan is een Ocean One perfect IMHO.
22mm is helemaal geen probleem, alleen die banden van Steinhart zijn recht. Met taper hadden ze veel beter geweest!
volgens mij hebben de ocean one en ocean gmt (hfle2009) dezelfde kast. die kan ik wel es laten zien/passen. ik vind zelf ook dat de lugs nogal recht zijn en daardoor breder vallen. voor jou kan dat dan misschien gunstig uitpakken.
Bedankt voor jullie reacties!
Ik woon zelf in de buurt van Arnhem, wellicht is er iemand die er 1 heeft en in de buurt woont?
Overigens ben ik ook wel gescharmeerd van de Seiko SKX007 en 009, beiden ook 42mm. Zijn er nog meer in vergelijkbare prijsklasse?
Draagt heel anders en stuk goedkoper.
Madhouse Schreef:
Overigens ben ik ook wel gescharmeerd van de Seiko
SKX007 en 009, beiden ook 42mm. Zijn er nog meer
in vergelijkbare prijsklasse?
Madhouse Schreef:
Bedankt voor jullie reacties!
Ik woon zelf in de buurt van Arnhem, wellicht is
er iemand die er 1 heeft en in de buurt woont?
Ikke!
Heb de Ocean Vintage Military dat is dezelfde kast.
Woon in de directe omgeving van Arnhem.
Stuur me maar een prive bericht als je wilt passen.
Ik draag em altijd op nato dus als je wilt passen even je voorkeur voor de band erbij zetten.
Groeten.
Noel.
Ik heb je een PB gestuurd
Madhouse Schreef:
en d’r moet vast iemand in de buurt zijn die een skx007of009 heeft. Dat kan statistische gezien niet anders :+
marnix.moed Schreef:
Madhouse Schreef:
en d’r moet vast iemand in de buurt zijn die een
skx007of009 heeft. Dat kan statistische gezien
niet anders :+
Statistisch gezien correct!(tu)
Er zal binnen niet al te lange tijd ook een SKX009 op Super Oyster voorhanden zijn alhier.
Groeten.
Noel.
n visser Schreef:
Er zal binnen niet al te lange tijd ook een SKX009
op Super Oyster voorhanden zijn alhier.
Dat lijkt me dan helemaal ideaal.
SKX 007 en 009 met solid Oyster (en diverse ander banden) in de buurt voorhanden (Achterhoek;))