Steinhart Ocean Titanium 500 GMT premium of

Al tijden ben ik op zoek naar het ultieme vakantiehorloge. Naast een SKX voor tijdens het duiken lijkt het me leuk een GMT mee te kunnen nemen. Het moet dan wel een GMT zijn die tegen een stootje kan en het niet echt vindt om af en toe een stukje te gaan zwemmen. Liefst niet groter dan 41mm.

Toevallig kwam ik gisteren deze Steinhart tegen.

Misschien iets te groot, maar verder lijkt het op alle fronten een winnaar.
Hoewel, het blijft een Steinhart…de twijfel slaat toe. Is het niet te veel een hommage. Moet ik niet toch door sparen voor de steeds duurder wordende Explorer II Polar (16570 van voor 2003, met drilled lugs en solid endlink)? Wachten op de Halios Seaforth GMT is ook zeker een optie, alleen komt die helaas niet op bracelet.

Wat vinden jullie van de Steinhart en weten jullie nog leuke/betaalbare (< €1000) alternatieven?

2 likes

Squale 1521 bijvoorbeeld ? :

1 like

Is ook echt een GMT…

1 like

Laat maar, te snel gelezen en gereageerd :grin:

Halios Seaforth GMT versie. Komt in november. Of de prijs <1000 euro blijft, dat is afwachten.

1 like

Nu kan het aan mij liggen, maar bij een vakantie horloge denk ik niet aan een budget van onder de 1000. Eerder aan een klokje wat er leuk uit ziet, maar geen ramp is als het kwijt raakt / gestolen wordt.

1 like

Ik vrees persoonlijk van niet, maar hoop het wel.

5 likes

De Steinhart heeft echt wel een eigen gezicht :+1:
Als je even zoekt, kom je echter veel kandidaten tegen :sunglasses:

1 like

Is dit wat: 1180 engelse ponden op mesh

ook verkrijgbaar met zwarte of zilveren dial

En in Euro goedkoper :wink:

Goedkoper, met een wisselkoers van 1 = 1,13 :question:

Eerder deze week was bestellen in GBP 30 euro goedkoper nu nog maar 3 volgens de google omrekenkoers

Nu snap ik je :+1:

1 like

Hoezo? Zijn prima horloges hoor, mooi afgewerkt en goede materialen. Dit een hommage noemen is wel wat overdreven: de wijzers zijn (gelukkig!) anders, de plaats van de datum is anders, de hele uitstraling is anders.

Heb reeds 4 jaar een Steinhart om de pols op het werk. Kwaliteit zit bijzonder goed volgens mij, zeker voor de prijs.
De titanium versie lijkt me wel gevoeliger voor krasjes.

De Squale GMT vind ik ook zeer mooi, maar nooit IRL gezien en kan dus niet meespreken over kwaliteit.

Steinhart heeft wel een eigen smoel vind ik, geen echte hommage, meer “inspired by”. Ben alleen niet zo weg van titanium.

Zelf Steinhart Ocean One gedragen met hetzelfde doel. En voor tijdens bepaalde werkzaamheden. Helemaal niets mis mee. Goede prijs / kwaliteitsverhouding.
Later heb ik deze ingeruild op een wat oudere TH maar dat is meer om twee “klokkies” van het zelfde merk te dragen. Niet te gelijk :slight_smile:

Is dit geen optie voor je?

2 likes

Ga misschien toch maar even wachten tot de Halios er is.