Steinhart Ocean Two problemen stift/kroon

Je horloge zit nog onder garantie toch. Ik zou aan steinhart voorstellen deze te vervangen door eenzelfde type maar nieuwe klok! Het lijkt me ook heel sterk dat het aan jou te verwijten valt!

Ja klopt, de garantie is nog actief.
Helaas is de aftersales afdeling van Steinhart totaal niet meewerkend of klantvriendelijk.

Op de bovenste foto is de stift afgebroken in het uurwerk, dus er zit nog een deel in het uurwerk.
Normaal gesproken mag dit niet zomaar gebeuren dus kan begrijpen dat ze dat onder verkeerd gebruik of iets dergelijks scharen maar gezien de historie zouden ze toch wel wat coulanter mogen zijn en in ieder geval goed kijken of er toch geen andere oorzaak is.
Wat wel zou kunnen is dat het uurwerk er net iets scheef inzit waardoor er spanning staat op de stift zodra je de kroon vast schroeft.

Wat zuur. Zou niet mogen kunnen bij een nieuw horloge.
Draai je de kroon los terwijl die om je pols zit?

Vind het bizar dat zomaar meermaals je stift afbreekt. Kan me dit moeilijk voorstellen, dus begrijp ergens de reactie van steinhart wel, maar dit is niet hoe je met klanten omgaat.

Eens. Het is wel opvallend zoveel pech met stiften. En zeker afbreken doen ze niet zo maar. Dan komt er echt teveel kracht op staan

2 likes

Het is ook bizar dat dit 3x gebeurd is, ik heb meerdere horloges maar een stift heb ik nog nooit gebroken.
Het horloge heb ik niet om mijn pols gehad, de kroon heb ik op een normale wijze losgeschroefd zonder enige kracht oid te gebruiken.
De stift brak 2x direct na ontvangst van Steinhart en 1x brak de kroon na een tweede keer losschroeven om de gangreserve op te laden.

Van de week weer contact met Steinhart gehad, ik heb een voorstel gedaan om het om te ruilen voor een nieuw horloge of mijn geld terug te geven.
Steinhart stelt voor dat ik het op hun kosten laat repareren in NL.

Wat is wijsheid?
Eigenlijk ben ik wel klaar met dit horloge, de lol van de aankoop is wel verdwenen.

Om het topic maar af te sluiten:

Allereerst bedankt voor de reacties!

Inmiddels is de rechtsbijstand betrokken bij dit dossier. Ik wilde een ander horloge of mijn geld terug, omdat ik vermoed dat er iets anders aan de hand is met het horloge waardoor de stift makkelijk breekt.
Steinhart wil hier niet aan mee werken en blijft bij haar mening dat het niet aan hun product ligt.

De aftersales afdeling had dit m.i. beter kunnen oplossen waardoor beide partijen tevreden waren.
Helaas denken ze alleen in hun straatje en laten ze de consument in de kou staan.
In het kort: zeer slechte service en aftersales afdeling.

Voor mij in ieder geval geen Steinhart meer.
Anderen kan ik alleen dit meegeven: denk goed na voordat je bij Steinhart een horloge koopt. Als het te lastig wordt voor Steinhart kom je er niet met ze uit.
Scheelt je een hoop ergernis! :blush:

1 like

Meld Steinhart iets van deze discussie op HF.

Sorry, ik begrijp even niet wat je bedoeld.

Ga er even mee naar een goede horlogemaker en laat het goed nakijken wat het probleem zou kunnen zijn, als er duidelijk een probleem geconstateerd kan worden dan sta je al sterker.

Ik snap het probleem niet helemaal, Steinhart heeft toch al aangeboden dat je het op hun kosten naar een horlogemaker mag brengen?

Dat klopt, maar het probleem is blijkbaar niet simpel te verhelpen.
Het is een nieuw horloge, het is al 2x door Steinhart gerepareerd waarbij het probleem niet verholpen is.
Als Steinhart het zelf niet kan repareren en ook niet naar een andere (mogelijke) oorzaak kijkt, wat moet een lokale horlogemaker er dan nog aan doen? Ze verleggen hiermee hun probleem naar een ander.

Ken je toevallig een goede horlogemaker in de buurt van Utrecht?
Heb je ook een idee wat de kosten hiervan zijn?

Kijk hier even Zoek de dichtstbijzijnde horlogemaker met HF-recensie:
Belle Heure zit in Zeist.
Kosten zijn erg afhankelijk wat er precies aan moet gebeuren en of de afgebroken stift er zo makkelijk uit te krijgen is, maar alleen even naar kijken zou niet veel moeten kosten.

Bedankt, ik ga even zoeken. :+1:t2:

Er zal teveel spanning op de stift hebben gestaan mogelijk zit het uurwerk er iets scheef in of iets dergelijks.

1 like

Dan is het toch alleen maar goed dat er nu een onafhankelijke horlogemaker naar mag kijken. Als er echt een onoplosbaar probleem is, dan zal deze dat constateren en dan sta je alleen maar sterker. En als het wel opgelost kan worden, heb je jouw gewilde horloge werkend terug.

1 like

[quote=“Rogier26, post:14, topic:356542, full:true”]
Sorry, ik begrijp even niet wat je bedoeld.

Ik bedoel dat je in je contact met Steinhart meldt dat je op een Forum zit waar mensen je adviseren het met hen op te lossen…

Het duurde even, maar hierbij het laatste bericht:

Het horloge heb ik vorige week naar Nico Rijsman in Culemborg gebracht. Toen ik thuis kwam had Nico het horloge al bekeken en mij een bericht over zijn bevindingen gestuurd, dit was binnen een half uur na aflevering van het horloge.

Het blijkt dat er speling in de werkring van het horloge zit, hierdoor klemt het uurwerk niet vast in de kast als de deksel er op gezet wordt. Bij het dichtdraaien van de deksel draait het uurwerk mee waardoor de stift of direct breekt of onder te veel spanning komt te staan waardoor deze bij het losschroeven van de kroon breekt.

Nico heeft vervolgens contact met Steinhart gezocht, het probleem uitgelegd en om een oplossing gevraagd.
Steinhart reageerde naar mij dat ze dit nog niet eerder hadden meegemaakt en dat ze hier geen oplossing voor hebben. Het horloge mag ik daarom retourneren van ze, een vervangend horloge werd mij niet aangeboden.

Erg fijn dat duidelijk is dat het niet aan mijn handelen ligt en dat het een productiefout is.
Op zich wel vreemd dat Steinhart dit niet gezien heeft terwijl ze het horloge 2x open hebben gehad.

Over Nico ben ik zeer tevreden, hij heeft veel expertise en neemt de tijd voor je. Ik kom zeker nog eens bij hem terug voor een servicebeurt.

Een Steinhart laat ik voortaan liggen en ga maar eens (lang) sparen voor een IWC. :blush:

3 likes

:1st_place_medal: