Er zal teveel spanning op de stift hebben gestaan mogelijk zit het uurwerk er iets scheef in of iets dergelijks.
Dan is het toch alleen maar goed dat er nu een onafhankelijke horlogemaker naar mag kijken. Als er echt een onoplosbaar probleem is, dan zal deze dat constateren en dan sta je alleen maar sterker. En als het wel opgelost kan worden, heb je jouw gewilde horloge werkend terug.
[quote=āRogier26, post:14, topic:356542, full:trueā]
Sorry, ik begrijp even niet wat je bedoeld.
Ik bedoel dat je in je contact met Steinhart meldt dat je op een Forum zit waar mensen je adviseren het met hen op te lossenā¦
Het duurde even, maar hierbij het laatste bericht:
Het horloge heb ik vorige week naar Nico Rijsman in Culemborg gebracht. Toen ik thuis kwam had Nico het horloge al bekeken en mij een bericht over zijn bevindingen gestuurd, dit was binnen een half uur na aflevering van het horloge.
Het blijkt dat er speling in de werkring van het horloge zit, hierdoor klemt het uurwerk niet vast in de kast als de deksel er op gezet wordt. Bij het dichtdraaien van de deksel draait het uurwerk mee waardoor de stift of direct breekt of onder te veel spanning komt te staan waardoor deze bij het losschroeven van de kroon breekt.
Nico heeft vervolgens contact met Steinhart gezocht, het probleem uitgelegd en om een oplossing gevraagd.
Steinhart reageerde naar mij dat ze dit nog niet eerder hadden meegemaakt en dat ze hier geen oplossing voor hebben. Het horloge mag ik daarom retourneren van ze, een vervangend horloge werd mij niet aangeboden.
Erg fijn dat duidelijk is dat het niet aan mijn handelen ligt en dat het een productiefout is.
Op zich wel vreemd dat Steinhart dit niet gezien heeft terwijl ze het horloge 2x open hebben gehad.
Over Nico ben ik zeer tevreden, hij heeft veel expertise en neemt de tijd voor je. Ik kom zeker nog eens bij hem terug voor een servicebeurt.
Een Steinhart laat ik voortaan liggen en ga maar eens (lang) sparen voor een IWC.