Ik zat er aan te denken een Seiko 5 Fanthoms te halen (snzh55). Op dat moment ga je ook eens verder kijken en zodoende kwam ik op het dubbele uit: Steinhart. Nu twijfel ik tussen de GMT Ocean 1 Black en de Ocean 44 GMT Black. Ik neig meer naar de eerste, doet minder ‘lomp’ aan.
Vervolgens kom ik weer op de site van Marcello C terecht; de Tridente GMT en de Nettuno 3 GMT.
Marcello betaal je weer het dubbele voor (minstens). Weet iemand of de prijs dat rechtvaardigt ten opzichte van Steinhart?
Probleem is wel dat je beide horloges moeilijk even kunt passen aangezien ze niet of nauwelijks worden aangeboden (toevallig een forumlid deze horloges?)
Het horloge wat ik dagelijks draag is de Seiko Velatura (SRH005P1) en dat voelt goed. Ik neem aan dat de kwaliteit (kast, bandje, etc.) van een Steinhart vergelijkbaar is, toch?
Geen ervaring met Marcello, maar ik weet wel dat Steinhart prima value for money levert. Wat dat betreft zit je dus bij beide merken goed. De GMT Ocean 1 is een tandje kleiner dan de Ocean 44, wat zowel een voordeel als een nadeel kan zijn, dat is puur persoonlijk. De Ocean 44 heeft als voordeel naar mijn mening de prachtige saffier bezel, die heel mooi met het licht speelt (tu)
En hoe zit dat in verhouding met de Seiko die ik
heb?
Vergelijking in welke zin? De Seiko heeft een Kinetic (?) uurwerk en de Steinhart een automatische ETA. De kwaliteit van de Seiko zal wel prima zijn, net zoals de rest van hun horloges, en dat is bij Steinhart hetzelfde verhaal. Het gewicht is volgens mij ook wel ongeveer gelijk. Het enige verschil is de zogenaamde ‘wrist precense’, de aanwezigheid van het horloge op de pols. De Seiko die je hebt is best aanwezig, de Steinharts zijn wat meer ingetogen. Daarnaast draagt de Ocean 1 ook niet zo heel erg groot (de Ocean 44 overigens ook niet imo). Ik weet niet hoe dat zit met de Seiko.
Ik heb in het verleden 2x een Steinhart gekocht en 2x ook weer retour gestuurd.
Beide keren was de coating aan de binnenzijde van het glas zichtbaar gekrast(krassen van 1 cm. en langer). Tevens 1x veel zichtbaar vuil aan de binnenzijde en een geknikte minutenwijzer. Beide keren omdoos behoorlijk beschadigd. Ook toegezegde levertermijnen zijn niet nagekomen. Nee, wat mij betreft schiet de kwaliteitscontrole behoorlijk tekort, ook al zijn de prijzen zeer vriendelijk.
Probleem is wel dat je beide horloges moeilijk
even kunt passen aangezien ze niet of nauwelijks
worden aangeboden (toevallig een forumlid deze
horloges?)
Misschien op de Rikketik afspreken met iemand? Ik geloof dat er minstens 40 er een Ocean GMT hebben. Witte wijzerplaat en pepsi dial, maar toch
@anon7867197NA
Ik weet dat hier veel tevreden eigenaren aanwezig zijn. Op verschillende buitenlandse fora kom je echter dit soort zaken vaker tegen. Maar zoals gezegd, voor het geld zijn het leuke klokken en ik ben misschien wat kritischer als de gemiddelde klant.
Natuurlijk is Rolex beter, maar het zijn inderdaad voor t geld super klokken!
Op buitenlandse fora kom je ook negatieve dingen tegen , maar positieve reacties overtreffen de negatieve…
Ik zou Steinhart mailen en vragen of hij weer op de Rikketik staat met zijn hele collectie.
Ik heb in oktober op de Rikketik diverse Steinharts gepast.
Het afwerkings niveau van je seiko ligt op een hoger niveau dan de steinhart.
De afwerking van de SRH005 valt in de categorie mooi!
Hoe het in verhouding tot een Marcello C staat weet ik niet aangezien ik die nooit heb vastgehad.
Groeten en succes,
Marijn
Allen bedankt voor jullie input. Iemand een idee
wat er zoal op de Rikketik staat, of de moeite is
om naar toe te gaan.
Licht eraan waar je naar zoekt. De Rikketik is de moeite best waard, staat altijd veel moois, maar ook redelijk wat prut. Als je enkel voor de Steinhart’s gaat zou ik even Gunther een mailtje sturen of hij er dit jaar staat.