Ik ben aan het kijken voor een nieuwe horloge en op het moment twijfel ik tussen een ‘Steinhart Ocean 1’ en een 'Revue Thommen XL diver.
Heeft iemand toevallig ervaring met een van deze divers?
En iemand een idee in wat voor termijn onderhoud aan een van deze uurwerk normaal gesproken noodzakelijk is?
Ik ben alleen bekend met Steinhart en daar kan ik van zegge dat de kwaliteit en service prima zijn. Qua onderhoud ongeveer 5 jaat idd maar dat kan ook zomaar 7 jaar of langer zijn.
Die 5 jaar is niet in beton gegoten maar zo rond die tijd ergens wat onderhoud is prima.
Ik ben met 22 steinharts te bevooroordeeld. In een niet al te ver verleden heb ik wel een revue thommen gehad. Qua kwaliteit kan ik er niets op aan merken. Ik heb deze echter te kort gehad om er een goede mening over te vormen. Ik vond de kast alleen te glimmend, te kitscherig ogen. Mijn Steinharts…daarmee ben ik in 2009 begonnen en ik heb er nog geen hoeven servicen. Ze lopen stuk voor stuk naar wens. Echter, in deze price range is er zoveel leuks verkrijgbaar. Ik vermoed dat je met revue thommen ook iets goeds in huis haalt. Het belangrijkste is waar je de meeste klik mee hebt.