Steinhart only

Ik zit hier nu even mee te lezen. Had wel eens vaag van dit merk gehoord maar wat een plakmerk…de hele Rolex collectie komt voorbij. Hebben ze ook nog horloges met eigen smoel?

1 like

Heb je een linkje voor ons?

Jazeker, al schijnen die niet zo goed te verkopen als de “look-a-likes”.

Makkelijke handel dat jatten van andermans ontwerp. Jij maakt tenminste je eigen ontwerp @Motormuis

1 like

Oké dat is waar, al laat ook ik mij “inspireren” door andere merken en modellen. Iedereen laat zich beïnvloeden, de één alleen “iets” meer dan de ander!

1 like

Ja je kan denk ik haast niks meer zelf opnieuw verzinnen vrees ik.

2 likes

Er is verrekte weinig ruimte voor een ontwerper om binnen een paar vierkante centimeter nog iets bijzonders te bedenken. Bovendien zijn er natuurwetten, zoals draaiende wijzers, een glaasje, kast, kroon en band. Natuurlijk zijn hier uitzonderingen op, zoals de exclusieve high-end merken, die met bewegende vloeistoffen werken om de tijd af te lezen. Die zijn dermate slecht afleesbaar, dat het zijn doel mijns inziens weer compleet voorbij schiet.

Conclusie: veel horloges lijken op elkaar en als merk X met een bepaald ontwerp scoort, is het voor merk Y erg verleidelijk dit (deels) te kopiëren.

Dus brengt Steinhart de volledige Rolex sportmodel collectie uit​:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

1 like

yep.

En een horloge met een doodskop zag ik hier laatst voorbij komen. Stuk origineler maar wat een lelijk ding😅

1 like

Er zijn nog véél gekkere op de markt, maar het wordt nu iets te veel off-topic vrees ik. Laten we het hier verder over Steinhart hebben.

1 like

Ja idd…

1 like

Wellicht moeten ze maar eens een mooie Rolex Datejust look uitbrengen…zal goed verkopen😉

1 like

Breng ze maar niet op ideeën, of juist wel :smile:

:smirk:laat ik dat maar niet doen nee…

1 like

Ga ff ergens anders gallen.

4 likes

@Woutje : https://www.horlogeforum.nl/t/rolex-only-iii/ , schijnt een heel leuk draadje te zijn.

1 like

Ach ja ben niet zo’n liefhebber van knip en plakmerken…

Ja ken ik. Heerlijk draadje met het echte werk.

Jazeker:

Sewills Steinhart Rolex

Ik had mij voorgenomen om te sparen voor de Steinhart (in 39mm) maar nu vind ik de blauwe Sewills weer net iets mooier maar ook weer te prijzig.
Dus nu moet ik voor 22:00 vanavond een knoop doorhakken of ik meega met de PRS-18 :sweat_smile:

1 like