Ook mijn eerste en enige Steinhart uit 2016
De OVM mk I heeft al op zwart rubber gestaan, en nu op metaal.
Even zien wat het resultaat is met een nieuwe van WatchGecko
Bevalt met wel, en zit al meteen vrij comfortabel.
Kleurt heel mooi bij je dots!
Zijn er HF’ers die de OCEAN 39 Adventure classic in pre-order hebben staan? Ik vind hem wel wat hebben.
Ik ben nog altijd erg blij met mijn Kermit Ocean 1
Heb bewust voor aluminium bezel insert gekozen omdat ik dat beter vind passen bij de toolwatch duiker.
Hij loopt alleen wat snel mogelijkdat ik hem zelf eens ga afregelen. Maar heb een hekel aan nieuwe horloges open te maken.
Ik ben nog altijd erg blij met mijn Kermit Ocean 1
Heb bewust voor aluminium bezel insert gekozen omdat ik dat beter vind passen bij de toolwatch duiker.
Hij loopt alleen wat snel mogelijkdat ik hem zelf eens ga afregelen. Maar heb een hekel aan nieuwe horloges open te maken.gk
Eerste keer dat Steinhart een applied logo doet, of niet?
Uhhh, zo goed ben ik niet into Steinhart.
Wellicht dat @Marco_V dit weet, één van de kenners van Steinhart.
De eerste keer dat ik het zie.
Als ik me niet vergis was de 1e keer op de Ocean Two, zij het met lume erin.
Het logo samen met de merknaam lijken ook meer iets op wat ze op de Apollon hadden gedaan.
Alleen geen idee of het gestanst, opgelegd of geprint is. Het is op m’n Apollon in elk geval wel verhoogd, maar heel ligt en verfijnd. Lijkt haast wel alsof het erop gedrukt is, maar je ziet wel iets van verhoging als je vergelijkt met de bedrukking elders op de wijzerplaat.
Ook op de Le Mans lijken ze het gedaan te hebben. Als iemand weet hoe ze dat gedaan hebben, dan hoor ik het graag.
Die heb ik ooit gehad. Van dat opgelegde logo is niks blijven hangen
Ik heb t over 3 verschillende horloges, maar vermoed dat je de Apollon Chronograph die ik v je had overgenomen bedoelde?
Ik vind t ook niet opgelegd. Zoals gezegd vind ik dat meer bij de Ocean two.
Maar opgelegd hoeft niet perse heel strak te zijn, zoals t Rolex logo bewijst. Maar dit lijkt me te dun en smal om opgelegd te kunnen zijn.
Jammer dat ze nooit aandacht besteden aan de endlinks. Zoveel ruimte.
En ik heb zovaak nieuwe horloges open gemaakt hoor. Laat je niet gek maken. Gewoon goed dicht draaien en je bent goed om te gaan
Steinhart, Glycine, Hamilton en Certina.
Dat zijn wat mij betreft de toppers goede kwaliteit, mooie looks en niet al te duur. Voor iemand die net begint met de hobby of gewoon een degelijke horloge uit Zwitserland wil voor elke dag naar het werk en eens een ouderwets weekend doorzuipen met “the Boyzz”
Ik heb er van elk 1 of 2 (Hamilton) alleen ben ik nog op zoek naar een mooie Combat Sub of Airman.
En de endlinks ach, ik wissel nogal eens van band da lijkt het wel of die dingen erna niet meer zo passen.
Zo zij het dan

Gaaf man. De Ocean 2 Orange lijkt me leuk in de verzameling, maar moeilijk te vinden.
Hmmm, bij de 3 van mij sluiten die toch mooi aan. Er is wel geen standaard Ocean 1 meer bij, dus geen perfecte vergelijking.
Ja true soms wel soms niet. Dit model, als de indexeringen wat witter waren had ik hem ook gehaald destijds… wat een gaaf ding