Steinhart only

Heel blij met deze NA :heart_eyes:

Hier bij zijn broertje.
Enorme fan van de jubilee. Ik ga de banden eens swappen, ik vermoed dat die uitwisselbaar zijn.

9 likes

Hier zijn andere (42mm) broer. Nadat ik hem een week te koop heb gehad ben ik stiekem toch weer blij dat ik hem gehouden heb.

7 likes

Er zijn nog 3 Steinharts in huis. Ik denk dat ik er nog eentje ga laten vertrekken maar ben er nog niet uit dewelke…

Misschien wel de “Red”, die een beetje tussen de andere twee in zit qua type wijzers en kleur.

De Comex kan met ik met iets groenere kleding combineren gezien de andere lume die erop zit, de andere twee meer geel/oranje.
En de Vintage Military is nog een Mk I, met enkel Steinhart bovenaan op de wijzerplaat en een 20 ATM vermelding terwijl het in realiteit 30 is. Zijn nog moeilijk te vinden in deze conditie, dus zou ik ook eerder houden.

Of zien jullie het anders ?

1 like

Als ik me niet vergis idd zelfde kast. Ik had de jubilee op de hfle2009 gedaan, en dat veel beter op mn pols dat z’n originele oyster band.

1 like

[/quote]

Die Vintage Militairy is mooi !

1 like

Ja, deze vind ik zelf ook de topper :grinning:.

Onlangs deze review nog teruggevonden… Geeft helemaal weer waarom deze op plaats 1 staat bij mij :

https://wornandwound.com/review/review-steinhart-ocean-vintage-military/

Dikke plus van de 42mm-versies vind ik ook de lunette in geborsteld ipv glanzend staal. Oogt wat robuuster, minder bling.

1 like

Sinds gisteren mag ik ook hier meedoen. :relaxed:

Vandaag mijn ‘1 dag oude’ OVM39 op leer gezet:

@Paul-V goed punt ja; had ik bij de '39 ook mooier gevonden; ook brushed sides was prima geweest. Ik ben geen fan van bling.

3 likes

Is idd een topper! Maar wel deze versie. De nieuwe versie heeft ander glas.

1 like

Hmmm, wist ik niet. Wat is er anders aan het glas van mk 2, 2.5, enz. ?

Bij die van jou vind ik dat het eigenlijk heel goed meevalt. Bij mijn eerdere Ocean 39 met stalen band vond ik het minder leuk.

In elk geval nogmaals gefeliciteerd ! :+1:

1 like

Deze no-date Comex-variant met geel-groene lume en licht gekromd safier draag ik vrij veel tegenwoordig :slightly_smiling_face:.

5 likes

Check jouw laatste foto en deze:

2 likes

Ik las op de Steinhart site dat de laatste 42mm versie wél 14mm hoog is, terwijl ie eerst 13mm hoog was. Zou dat puur te maken hebben met die nieuwe dome-vorm van het saffier?
Want de bezel is niet lager gemaakt toch?

Ja, inderdaad… Ik had daar eerlijk gezegd nog niet stil bij gestaan :wink:

Precies dat ! M’n vrouw heeft een roze en een dubbele groene in 39 mm -fantastische horloges- maar die gladde bezel had gewoon geborsteld mat moeten zijn. Glimmend is niet mooi en gaat ook nog eens ten koste van de grip als je de bezel wilt gebruiken.

2 likes

Voor dames denk ik dat gepolijst veelal een voordeel is. Iets meer juweel-looks :wink:

Even 2 minuten in de tuin geweest :grinning:

6 likes

Proficiat

3 likes

Dit was mijn eerste Steinhart. Mooie herinneringen aan :+1:

1 like