Steinhart only

Zoonlief ophalen bij m’n ouders en m’n Pa heeft (weer) een Steinhart besteld. :rofl: Mooi ding! Foto’s doen hem geen recht, ding barst van de details. Gaaf.

7 likes

Draagt ie hoog op de pols met t glazen achterdeksel?

Nee valt reuze mee. Merk weinig verschil met de andere modellen.

1 like

Vraag mij af: in hoeverre is Steinhart en echt Duits merk?
Of komen de onderdelen uit China, en wordt e.e.a. bij onze oosterburen in elkaar gestoken… :woozy_face:

disclaimer: geen kenner maar vind sommige modellen best de moeite waard

1 like

Steinhart horloges zijn Swiss made. Bedrijf is dan wel in Duitsland gelegen maar de horloges worden in Zwitserland geassembleerd. Swiss Made laat natuurlijk nog wel wat speelruimte toe met de afkomst van onderdelen dus ik twijfel er niet aan dat Steinhart wel wat onderdelen van Aziatische oorsprong zal bevatten. Het zou mij echter sterk verbazen mocht dat bij bijvoorbeeld Mido, Hamilton, Certina, … niet het geval zijn.

4 likes

13 likes

Staat je goed Wim.

8 likes

Bedankt Wil :pray:
Nog steeds veel plezier mee.
Zonet nog een Barton siliconen band voor deze Tiffany hier op HF gekocht. Ben benieuwd…

1 like

12 likes

13 likes

Ocean One Vintage Chronograph II - wie heeft er een ?

Ik had ooit de (automatische) Steinhart Ocean One Vintage Chronograph, maar die heb ik ondanks z’n mooie details en goede prestaties toch weer verkocht. Het apparaat was namelijk inclusief bol safier een volle 2 centimeter dik - alsof je een HEMA wekker op je pols had gebonden ! Nu is er dus de (handopwinder) Ocean One Vintage Chronograph II met een zwitsers kolomwiel uurwerk.
Wie heeft er een en hoe bevalt dit horloge ?

Toppertje dit.

11 likes

En als je uit de volle zon binnenstapt een prachtig lichtspektakel!

2 likes

Steinhart Architect, ziet er leuk uit.
Maar €840 leuk?

Ik vind’m aan de prijs.

11 likes

Ben ik met je eens Willem.

Voor een juiste waardering is dit er echter een die ik in het echt zou moeten zien en voelen. 39mm en 11.5mm hoog zijn mooie cijfers, integrated bracelet ziet er goed uit en dubbel saffier is ook mooi. Ook voor mij is de initiële prijs aan de forse kant.

5 likes

Helemaal eens. Is volgens mij ook een nieuw model band voor Steinhart (correct me if I’m wrong).

1 like

Patek kastvorm, minus stulp op links. Patek wijzerplaat met 12/6 toegevoegd. Patek bandstijl en IWC naam. Ingenieur, Architect…

Wel mooi met kleurgematchte datumvenster (niet echt te spreken over de half-vijf locatie en de cirkel, zeker bij hogere datums (dubbele getallen) zijn die vaak niet mooi meer uitgelijnd) en een SW300 ipv de bomb-basic SW200-1.

Wellicht moet ik niet te hard spreken met mn CW Twelve maar ook deze lijkt bijna on de Xerox doorgehaald maar dan te vaak, waardoor er wat details verloren zijn gegaan…

Voor de prijs hoogstwaarschijnlijk prima horloge maar hij mist wat verfijning… Tis het ‘net’ niet…

4 likes

:rofl:

Die link had je nog niet gelegd? Tis gewoon allemaal te weinig originaliteit, wat jammer is want er is genoeg te doen om hem verder te laten onderscheiden. Maar ze willen er juist zo dicht mogelijk tegen aan leunen omdat dit de hype is.

2 likes

10 likes