Steinhart only

[quote=“Madhouse, post:2364, topic:62633, full:true”]
Ik heb vrouwlief eindelijk zover en heb voor haar een Ocean 39 PINK Ceramic besteld.

Koop er voor haar meteen een witte rubber band van steinhart bij.
mijn vrouw heeft die combi en die is PERFECT !

6 likes

Ze heeft hem nu op staal. Bedankt voor de tip.

Draait de bezel nog wel soepel rond? Bij de mijne (niet roze :smirk:) raakt de band bij de aanzet tegen de duikers bezel aan, waardoor het draaien heel zwaar gaat.

Het witte rubberen bandje oogt heel zomers en zit perfect.
Lekker voor aan het strand.

Simpel: een beetje horloge olie en iedere dag een paar keer de bezel rond draaien. Je zult zien dat hij dan snel weer soepel draait.

1 like

Ik heb hem laten zien maar ze vind het zelf geen geslaagde combi.

Daar is moeilijk aan te komen en welk type dan?
Elke minerale olie voldoet, van WD40 en naaimachineolie of wapenolie tot gewone motorolie.

Laat het echter niet tussen de schakels en pinnen van een metalen band komen.

Als ervaringsdeskundige had ik nog dagen een zwart-grijze pols, hield pas op na een ultrasoon-badje

2 likes

Koop het nou maar. Dat bandje kost geen drol en ziet er in het echt veel en veel beter uit dan op die matige foto die ik met m’n telefoon had gemaakt.

1 like

Nou nee, ze vind het prima op staal en ik vind het ook mooier. Ieder zijn smaak toch :wink:

1 like

11 likes

11 likes

We hebben wederom een identiek horloge Andre @andrepost ?

1 like

:grin: welke nog meer ?

1 like

Casio Royale en Seiko SRPE57K1?

Aha ja, :ok_hand:de Seiko is inmiddels weg.

1 like

Deze onderweg. Erg blij me

16 likes

Tweedehands op de kop kunnen tikken? Waar heb je 'm gevonden?

Het lijkt er op dat ik op het moment de enige (of een van de weinigen) hier ben met de Ocean 39 vintage GMT.
De standaard oisterband is wat saai, maar degelijk, de jubilee is ook goed, maar een dunner klassiek leren bandje maakt het ook wel goed af.

Als er ooit een optie komt voor een box saffier in plaats van double domed, dan zou ik daar wel voor kiezen.

5 likes

Marktplaats nieuw in stickers van juli 2023. Gekocht voor €450 dus lijkt me een goede deal.

1 like

Geen idee of dit een faux pas is maar ik gooi het er toch maar uit - ik heb nog een Ocean 2 Premium Black die ik weinig meer draag simpelweg omdat ik te veel in hetzelfde genre (“Diver met zwarte bezel”) heb.
Ik zou 'm best willen ruilen tegen een horloge met een ander kleurenpalet (mits een beetje vergelijkbaar in waarde natuurlijk).

4 likes