Steinhart only

Hoe je het ook wend of keert, ik vind het een knappe prestatie

17 likes

Even een vraag want ik weet niet of ik het goed doe, fout doe of teveel verwacht.
Ik heb dus een GMT- Ocean one. Als ik, met de kroon in stand 2 (stand om datum te wijzigen / GMT in te stellen), de rode GMT wijzer verdraai naar, zeg maar, 3 uur verder, behoort deze wijzer dan zodanig mee te draaien dat deze wijzer altijd 3 uur later aangeeft dan dat het in feite is? Of begrijp ik het principe van een GMT niet (ben niet technisch, kijk al verbaasd als het licht aangaat).
Dank voor de reacties.

1 like

Ik ben geen kenner maar zo zou het moeten werken lijkt mij. Als er zeg 3 uur verschil zit dan moet dat ook 3 uur blijven. Dus eenmaal ingesteld lopen de uurwijzers gelijk op met elkaar denk ik dan.

1 like

Durf het niet volledig zeler te zeggen maar ik gok dat de GMT wijzer bij de Steinhart als een 24uurs wijzer meeloopt. Als je hem om 00:00u ook op 12u zet dan zou hij om 6:00u ā€˜s morgens op 3u staan. 12:00u ā€˜s middags op 6u, etc., etc.

Als het zometeen 20:00u is en je wil hem 3 uur eerder laten meelopen dan zou je hem dus tussen 8 en 9 uur in moeten zetten.

1 like

Ik geloof je zonder meer maar ik begrijp er niets van en dat ligt aan mij en niet aan jouw pedagogische kwaliteiten. @Da_Watcher begrijp ik omdat we beiden hetzelfde idee hebben. Ik zou dus willen zien dat het straks bij ons gewoon 20:00 uur is en dat de rode GMT wijzer dan op de 11 staat ( in het voorbeeld van 3 uur later) en als het bij ons 20:30 de GMT wijzer 23:30 aangeeft.

Haha geen probleem. Uit je reply maak ik op dat je de werking van de GMT wijzer wel snapt, alleen heb je de ā€˜indelingā€™ mis. Als het inderdaad 20:00u is zometeen, dan zal de GMT (wanneer 3u later ingesteld) tussen de 11u en 12u instaan (23:30 zogezegd).
Een vol uur op de wijzerplaat telt als 2 uren voor de GMT wijzer omdat deze (ga ik vanuit) als een 24uurs wijzer meeloopt en de wijzerplaat maar 12 uren ā€˜heeftā€™.
Hoop dat je me nu beter snapt, mocht ik je nog meer in de war hebben gebracht excuses :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Edit: Kort samengevat; een uur op de wijzerplaat, is een half uur voor de Gmt wijzer.

2 likes

6 jaar geleden vroegen ze zich dat ook al af op het forum :slight_smile:

Werking gmt wijzer in combinatie met "uren" bezel

4 likes

Dank Ruben,
Dit ga ik even een paar keer door lezen en laten inwerken :wink:

1 like

Thanks voor het extra leesvoer, had ik niet gevonden :+1:t3:

1 like

PlaatješŸ˜œ

11 likes

lekker chille met steinhart

3 likes

Op de een of andere manier krijg ik steeds meer waardering voor de steinhart horloges. Vroeger vond ik het namaak modellen maar mijn denkwijze heeft mijn blik op Rolex (oa) verandert. Ik blijf dit volgen!

1 like

Weergaloos omschreven, maar wat wil je precies zeggen?

1 like

Dat ik steinhart steeds mooier begin te vinden.
Na het verdiepen in de geschiedenis en de waardes in de spullen ben ik anders tegen veel zaken aan gaan kijken. Dit heeft veel invloed op de verwachtingen en emotionele waarde bij een product, zo ook bij Rolex. Dit als voorbeeld omdat steinhart hier de inspiratie vandaan haalt.

3 likes

x-post gewoon omdat het kanā€¦

4 likes

12 likes

14 likes

7 likes

15 likes

Incoming, kon het niet laten, de GMT-Ocean one Black is al weer weg, de Pepsi is momenteel veel te leuk en ik keek al een tijdje naar de Green, dus ergens eind van de week deze in 42mmā€¦!

17 likes