Steinhart only

Hier de bronzen Ocean One 42mm, dunkelbraun :slight_smile:

Ik had een andere Steinhart opgenomen in m’n 3p collectie voor €1000,-, en denk ik er nu toch wel serieus over om 'm te bestellen (als m’n Airblue weg is dan wel):

De Marine Chronometer. Een vleugje sportief, toch ook wel elegant, en een fantastisch uurwerk, eigenlijk voor een habbekrats :smiley:

1 like

Heb dezelfde…topklok!!!

Crosspost😍

12 likes

is dat de 42mm model, omdat die zo groot lijkt.
Ikzelf heb de 39mm, zeer tevreden mee!:+1:

Yep is de 42 vind hem zelf precies goed zo, is ook wel van dichtbij getrokken hoor!

2 likes

ik heb wellicht een iets kleinere pols, de 42 zou mij ook net passen, maar persoonlijk liever kleiner dan 41mm voor elk horloge.

Heb de jubilee band erook bij, staat er mooi bij!

Mijn pols is ook niet super groot maar een duiker onder de 42 is een no go for me!
Een jubilee vind ik zelf niks al zie ik af en toe wel eens een mooie voorbij komen. Zo zie je maar smaken verschillen, daarom word er ook zo veel gebakkeleid op het forum.:wink:

2 likes

haha ja van topic naar topic ieder zijn eigen wens laten weten is schitterend.
zo geef je elkaar ook een beetje inzicht en laat iedereen wel iets anders zien qua smaak;)
zelf heb ik nog een festina 43mm liggen van jaren geleden, toen ik wat dikker was, die nu veels te groot oogt😇

En on topic, wie heeft deze Ocean one vintage Chronographen al bekeken.:heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:
1512744623154209585215420952931542095293

https://www.steinhartwatches.de/en/chronographs.html

Goed weekend!:wink:

3 likes

Ik vind het geweldige horloges, jammer dat ik die niet heb gekocht moet het nu met die Baumuster B grijze editie 47 mm doen.

Ik doe mijn G-Shock de deur uit en wil een mooie, strakke duiker. Heb verscheidene Seiko’s gehad, maar die zie je al snel “in het wild”. Heb altijd al naar steinhart gekeken en twijfel tussen deze twee:
Ocean 1 Vintage Red


Ocean Vintage GMT

Jullie mening??

7 likes

De GMT!


Mooiste van de twee.

4 likes

Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar de vintage red.

1 like

Kwestie van smaak,. De tweede is minder algemeen.

2 likes

Ik vind de vintage red mooi maar wat mij toch stoort is het kleurverschil tussen de indicaties op de wijzerplaat in old radium kleur en de witte cijfers op de bezel

1 like

Dit viel mij dus ook op! Maar toch vind ik het een van de mooiere modellen.

Klopt,ik zit er ook al een tijdje naar te kijken,voordeel van deze modellen is het ontbreken van de datumloupe tov de ocean one die ik verder ook wel erg mooi vind.

1 like

Inderdaad. Ik ben sowieso niet zo’n fan van een datum loupe, maar dat is mijn mening.

Ze schijnen redelijk eenvoudig te verwijderen te zijn,staat het eea op youtube over.

1 like

Bovenste