Steinhart only

Nu alweer uitverkocht. Maar een kleine 2 weken geleden was die weer ‘on stock’ gekomen. Nummers lopen al boven de 1200. :sweat_smile:

1 like

Ok, bedankt! Had op hun site gekeken maar kwam alleen de 42mm tegen en concludeerde dat er geen 39mm was omdat de GMT er wel op stond met de vermelding ‘out of stock’. Had dus verwacht een 39mm tegen te komen met dezelfde vermelding. Goes to show you …:wink:

As promised…

16 likes

Lekker zomers! :ok_hand:

Mijn steinhart komt er ook aan, pictures will follow…

2 likes

Vandaag naar de horlogemaker geweest met mijn Ocean One Titanium… Ik dacht dat er iets mis mee was (meende rotor te horen schuren). Horlogemaker stelde mij gerust: als dat zo is zou je ook sporen op het loopvlak zien, en met drie schroefjes is het onwaarschijnlijk dat de rotor van één tik gaat scheefhangen. Wist me ook te vertellen dat je een automaat ook moet opwinden als hij stilgelegen heeft, omdat de rotor heel veel slagen moet maken om effectief de veer op te winden. Eerste keer dat ik dat hoorde, maar ik ga het ter harte nemen.

2 likes

In ieder geval geen dure reparatie :slight_smile:

2 likes

Nee! Laatste keer was het voor 200 € aan werkuren en onderdelen, als je dat een paar keer hebt kan je 'm beter nieuw kopen :see_no_evil:

1 like

Al zoveel onderhoud aan gehad? Terwijl die ETA’s van Sellita’s van Steinhart echt wel bewezen werkpaarden zijn.

Eerder wat onvoorzichtig mee geweest denk ik. Is een tweedehandsje, maar toen ik 'm overnam liep ie goed, dus lag aan mij. Is m’n favoriete horloge… Dus ik doe m’n best om er zuinig op te zijn :grin:

1 like

Weet je dan eigenlijk wat erin ligt, een ETA of Sellita? Ook al zal het niet veel uitmaken.

Een Sellita. Ik denk dat 't een ouder model is, tegenwoordig lijkt het weer ETA te zijn.

1 like

Sorry, deze is nog een Soprod A10-2. Geen Sellita of ETA.

6 likes

Over welke hebben we het nu hier?

OVM39 Gnomon

Oke, dan kan ik bevestigen dat deze al ruim over de 1500 heen gaat.:wink:

afbeelding

4 likes

Haha grappig! Echt uniek is het horloge al niet meer. :crazy_face: Ik heb hem tot vorig jaar gehad met nummer 148. (Had ik niet weg moeten doen. :sneezing_face:)

2 likes

Nee, uniek is hij zeker niet. Maar wel heel mooi!
Er komt vast wel weer een reeks in de verkoop😉

1 like

Valt me op dat er zoveel van ‘t zelfde wordt gekocht.

Is er nou helemaal niemand op HF met een Marine Officer of Racetimer? Verwonderlijk.

3 likes

Zijn allemaal zo groot… dat houd me tegen. De Ocean 39 is eindelijk de enige reeks van Steinhart met ‘normale’ afmetingen.

2 likes