Steinhart only

Gewoon in de vaatwasser,band ook gelijk fris :grin:

1 like

Of even schrobben met wat afwasmiddel en een oude tandenborstel. Mooie Steinhart trouwens. Als ik een Steinhart ga kopen is het de ocean one 39 black ceramic.

1 like

:scream:

Vetoplossende middelen, als afwasmiddel, zeep, douche gel, shampoo, etc zijn allemaal schadelijk voor de pakkingen en daarmee de waterdichtheid v je horloge.
T zal heus niet gelijk gaan lekken, maar schijnt de duurzaamheid er v aan te tasten.

Dat gezegd te hebben, ik heb al 15 jaar n dedicated gshock solar douche horloge. T rubberen bandje begint intussen te scheuren, maar ik heb nog geen druppel vocht gevonden.

En ja, ik douche vaker dan eens per jaar :smirk:

3 likes

Bedankt voor de tip. Ik denk dat dat allemaal wel meevalt. Je schrobt voornamelijk de band. Ik maak me niet zorgen om dat een beetje zeep de waterdichtheid van m’n horloge aantast. Lijkt me verder verstandig om het niet dagelijks te doen. Ik maak m’n Oris ook af en toe schoon onder de douche, zonder zeep dan.

Gewoon doen. In het blauwe gedeelte komen er weleens voorbij :grinning:

1 like

Sla je slag!

Ik durf je alleen niet te zeggen of het een ceramic betreft. (Volgens mij heeft de aluminium versie een lume-pip):+1:t3:

1 like

Volgens mij ook. Ik had de versie met geheel gladde keramische insert. Die was wel veel lastiger af te lezen.

1 like

Zo te zien heeft deze groeven bij de cijfers (relief). Een alu insert is altijd glad. Dus dit is wel een Keramische bezel inleg.

2 likes


Vandaag mijn Steinhart binnen gekregen
Ocean One 39 ceremic.
Mooie grote voor mijn pols. Hij draagt fantastisch!
Voor dit geld kan je mijns inziens geen mooier en beter gespecificeerd horloge kopen.

16 likes

Incoming

16 likes

Incoming

afbeelding

16 likes

Mooie :+1:, die had ik ook bijna besteld maar het is toch een andere geworden.
Ben benieuwd naar de foto’s binnenkort :smiley:

1 like

Nu ruim een week om de pols en bevalt prima, 39mm is voor mij ook perfect.
Heerlijke sunburst!


16 likes

Heel mooi!

1 like

Ben ook benieuwd. To be honest, eigenlijk vind ik de GMT versie mooier maar die kon ik niet vinden.
Je ziet deze Gnomon versie niet zo veel, plaatjes komen er aan.

De groene is ook fraai, vooral de bezel. Weet niet zeker of groen op groen niet ‘too much’ is. Had dat wel met het blauw op blauw van de Ocean Premium Blue. Die is inmiddels al weer door.

1 like

Bij de groene is de bezel lichter dan de wijzerplaat bij de blauwe lijkt het me net andersom, misschien oogt het daarom anders. Ik zoek nog een mooi blauw horloge maar maar ik vind Ocean Premium Blue ook te blauw.

2 likes

Is dit de 39mm versie? :slight_smile:

Deze is 42mm en bij mijn weten is deze Gnomon uitvoering er niet in 39mm.

Incoming:

14 likes

De 39mm bestaat ook :slight_smile:

2 likes