Steinhart only

mijn oude Ocean One Green voorzien van een ceramic bezel. Het andere groen is even wennen…

8 likes

Maar volgens mij best n mooie donker groene tint.

In de donkere maanden draag ik deze graag.

4 likes

Mijn favoriete model en kleur Steinhart!

1 like

3 likes

3 likes

4 likes

Mooie foto’s! Ik zit er nu weer aan te denken hem weer eens te gaan dragen👍

2 likes

https://www.steinhartwatches.de/de/limited-edition/military-47-grey-ltd-edition-50-p-7753-cosc.html
Nieuwe versie limited tot 50 stuks,dus snel wezen.

1 like

Te laat :smirk:

Maar 47mm… is ie voor aan de muur :wink:

1 like

Doen! Heb zelf nog geen Steinhart maar een Ocean One zal zeker de nodige polstijd krijgen

Ja ik vind 47 ook echt te groot…De appollon chrono vind ik eigenlijk al bijna te

2 likes

Ik loop al bijna naar boven​:joy::wink:

1 like

Heb nog getwijfeld om er eentje te kopen,had het misschien beter gedaan.
Maar bruine waren er nog deze middag.

1 like

Ik zeg doen :)! Heeeerlijk ding is het.

1 like

Hij oogt wel heel groot. Ik zit nog steeds zo nu en dan te twijfelen of deze niet te groot is voor mijn pols hoor. Maar deze 42mm zien er veel mooier uit dan die lelijke 39mm modellen met een glanzen lelijke bezel. Deze zijn scherper en aluminium bezel is ook 10x mooier vind ik.

Daar ben ik ook mee eens en een 39mm is in mijn mening te bol…De 42 is wat platter

1 like

Heb je nou het vergrootglaasje eraf gehaald?
Zelf gedaan of een ander glas erin?

1 like

Idem dito. Het is wat met Steinhart’s lugs. Net als de Ocean One’s steken ze bij de Apollon (en ook de Triton) zo ver uit dat je al gauw overhang hebt.

Vooral op deze metalen band heb ik dat sterk. De kast is namelijk best zwaar en gaat makkelijk bungelen. Of hij moet erg strak om, maar dat vind ik weer niet comfortabel.

Bij mij werkt t best op leer, of nog beter, zn rubberen band. Die combineert ik meestal met de PVD bezel.
Alleen vind ik de vlindersluiting (die lekker stoer is en goed bij de rest vh horloge past :sunglasses:) oncomfortabel in de pols drukken. Net als die rubberen gleuven aan de binnenkant. Ze zorgen dat ie minder snel op de pols wiebelt, maar na n poosje dragen zitten er geïrriteerde rode drukpunten.

Wat n mietjes pols heb ik :sweat_smile:

Juist. Ze zijn wat boller ja. Qua formaat zijn ze echt prima. Heb wel een 39mm gehad. Maar toen ik deze om mn pols had, had ik al gelijk door dat de 42mm veel mooier ogen. Wel dit type model tenminste :joy: