Steinhart only

De Ocean One Vintage Military heeft geen datum. Of doel je op bovenstaande Ocean One. In het geval van het laatste sluit ik me bij je aan, die zou echt mooi zijn zonder datum.

ja ik ben misschien de uitzondering maar mij trekt dat hele vintage niet… inderdaad de ocean one… een modern horloge zonder datum gewoon symetrisch kloppend. dan is ie af en zou ik hem zo kopen. als ze het helemaal mooi willen doen misschien de tudor handset ? of draaf ik door :stuck_out_tongue:

Ik snap je wel hoor! Ik heb zelf wel de Vintage Red maar draag die toch het minste. Ik sluit me wel aan als er een Ocean One Ceramic Black komt zonder datum. Van mij mogen die Mercedes wijzers wel blijven hoor, ik vind dat wel mooi.

Kunnen we geen verzoek bij Steinhart indienen ofzo? Het model hebben ze al, alleen een andere wijzerplaat en saffier zonder cyclops en klaar zijn ze.

soms snap ik dat niet van zo’n bedrijven, ze hebben goud in handen maar handelen er niet naar. Zoals je zegt de materialen zijn er al. Ik zal eens een mailtje sturen hoe meer mails hoe sneller ze wakker worden haha.

Hoe moeilijk kan het zijn:

Nee, niet met Tudor-wijzers aub. Die massieve kubus op de uurwijzer is voor mij de afknapper bij Tudor… Anders had ik er al lang eentje gehad.

Zonder datum zou inderdaad wel mooi zijn, maar ik merk zelf toch dat ik dagdagelijks dat datumveldje wel gebruik :wink: . Mij maakt het dus niet zoveel uit.

bij gnomonwatches heb je ook een optie om de cyclops weg te laten … daar twijfel ik nog over. vind em toch wel erg mooi uitzien. ja die handset heb je misschien wel gelijk in :smiley:

Ik denk dat het glas vervangen ook naderhand wel bij elke goede horlogemaker kan gebeuren als je dat echt wil. Mocht je tweedehands overwegen, dat verhoogt dat in elk geval het aanbod :wink:
En ja, ik vind dit supermooie ontwerpen.

Ocean 2 heeft men met 43 mm eigenlijk net iets te groot gemaakt vind ik, maar het ontwerp op zich vind ik ook wel mooi.

Ja dat is ook weer zo. Ik ben alleen huiverig met tweedehands kopen. Hier op forum vertrouw ik iemand als ie zegt ‘mint conditie’… ergens anders niet.

Ja die ocean 2 in 39mm zou geweldig zijn🙌

Ik vind die Ocean 2 qua ontwerp niet zo geslaagd. Maar goed, iedere zijn voorkeur natuurlijk.

Je schijnt de cyclops er ook af kunnen tikken door hem kort te verwarmen. Ik ga dat zelf niet proberen, mij te riskant. Gnomon is een goed alternatief inderdaad, daar koop je gewoon een ander glas en die zetten hun er in.

ik heb al pogingen online gezien dat iemand de ceramic bezel vernaggelt door zoiets te proberen. zou mij ook gebeuren dus doen we maar niet :stuck_out_tongue:

1 like

Tja, intussen was er niet nog één Steinhart onderweg maar twee. Die zijn vandaag netjes toegekomen.

Dus naast de Ocean 39 Black Ceramic zijn er nu ook :
Ocean One Vintage Red Ceramic
Ocean One Vintage Military Mk I

En een vierde is onderweg: een 42mm duiker zonder datum :slight_smile:

2 likes

Dat gaat hard zo @Paul-V :smiley:

1 like

Ja, 4 stuks in 3 weken is ook iets meer dan ik initieel voor ogen had…

Wanneer de vierde er is, ga ik eens rustig kijken welke van deze me het meeste liggen, en dan zien we wel weer wat gaat blijven en of er misschien weer iets zal verdwijnen. :wink:

Dat #3 een blijver is, is vrijwel zeker.

2 likes

Even bandje wisselen

1 like

En ik maar vinden dat ik teveel duikers heb hahahahha. Loop al weken te twijfelen om er een Pepsi GMT bij te kopen op een Jubilee band.

2 likes

De mijne staat in het blauwe gedeelte… :wink:

3 likes

Maar dat is niet die gene waar ik over twijfel :wink:

Ik kijk naar deze:

2 likes

Alles is relatief natuurlijk, en mogelijk blijven ze hier ook niet allemaal hoor :wink:
Ik vind het alleen bijzonder moeilijk om in te schatten wat me het beste ligt en wat ik het meeste ga dragen via foto’s en reviews op computerscherm. Het leukste is nog altijd om ze thuis een tijdje naast elkaar te hebben, en dan rustig de tijd nemen om te kiezen :slight_smile: