Ik wil 'm graag van je overnemen, maar ik ben pas net lid geworden van dit forum dus ik kan niet eens op je verkoop-post reageren noch je een prive bericht sturen… :-/
Kan ik je op een andere manier bereiken?
Zojuist reactie van Steinhart ontvangen dat ze de bezelinlay vervangen voor 65 euro. Inclusief shipping heen en terug. Ben je je horloge wel een paar weken kwijt. Op mijn vraag of ze me niet een bezel kunnen sturen kreeg ik als antwoord dat ze geen spare parts verkopen en dat het alleen maar kan op de door hen voorgestelde manier.
Heel jammer, had het liever zelf gedaan. Dus mocht iemand nog een tip hebben waar een passende keramische GMT gezel te vinden is dan hoor ik het graag.
De quote die ik kreeg was 65 voor keramiek inderdaad, maar wel enkel met verzendkosten terug…
Blijft toch een fijn horloge

Helaas merk ik dat hij naast het andere geweld vaak in de doos blijft liggen…
39mm vandaag.
Tegen de initiële verwachting in krijgt deze van de 4 NA’s voorlopig het minste draagtijd.
Begin me al af te vragen of het dan toch geen blijver zou zijn.
Zit wel supercomfortabel moet ik zeggen.
Mooie combo met die sharmesh bracelet. Ik heb de mijne op een jubilee, maar ik heb ergens nog een sharmesh liggen
Tijd voor wat Steinhart Fiffers
Wel heel mooi maar draag hem nooit.
Misschien toch maar weg doen?
[/quote]
Grappig,
De Steinhart O1Vintage is bij mij juist het horloge dat de meeste draagtijd krijgt. Soo reliable en comfortabel.
Paar weken terug dit horloge overgenomen van een forumlid.
Tijdens de overdracht kwam de reden ter sprake waarom ik dit horloge graag wilde hebben.
Het verhaal is als volgt.
In 2011 was de horlogeforumlimited een Steinhart.
Tussen de uitlevering van dit horloge en de geboorte van mijn kleinzoon zat slechts een paar dagen en was het logisch dat dit horloge uiteindelijk bij hem terecht moest komen.
Na een tiental jaren met plezier dit horloge regelmatig te hebben gedragen is het horloge overgedragen aan de vader(mijn zoon) van mijn kleinzoon met de afspraak dat hij het ook mag dragen en het aan mijn kleinzoon zal overdragen op zijn 18de verjaardag.
Enige tijd na deze overdracht kwam de Steinhart GMT in mijn gedachte om de volgende reden.
Ik miste toch wel de limited en voor de eventueel aangeschafte reguliere GMT had ook ook weer een doel in de toekomst.
Want kleinzoon waar de limited voor bestemd is heeft inmiddels een broertje en was het voor mij logisch dat de bestemming voor een volgende GMT ook al vast staat.
En toeval of niet maar toen kwam dit exemplaar te koop en precies in de uitvoering zoals ik hem wilde.
En dan wil je natuurlijk even vergelijken tussen de twee exemplaren.
Dus de limited weer even terug naar huis voor wat foto’s.
En wat is dan mijn conclusie.
Wel de 39 mm is dan wel geen limited maar een heerlijk horloge met een groot draagcomfort en voelt kwalitatief goed aan.
En ja de limited blijkt toch wel een fantastisch ontwerp te zijn van de mensen die dat ruim 10 jaar geleden hebben gemaakt.
En zo maak ik een verhaal voor zowel mijn zoon als mijn kleinzonen over de liefhebberij van mijn persoontje.
En ik hoop maar 1 ding dat ik tijdens het doorgeven van deze horloges zelf het verhaal mag vertellen.
Mooie kadootjes voor de kleinkinderen
Eindelijk, ten slotte, ben ik na zes jaar twijfel, toegetreden tot het gilde der Steinhartbezitters. En ik voel me er gelukkig mee. Op Uhrforum gescoord. Daar is opvallend vaak een Steinhart te koop. Je zou er onderhand wantrouwend van worden.
Deze kocht ik door z’n eenvoud. Geen datumloep, want daar ben ik allergisch voor. Ook geen datum deze keer.
Ik sta versteld hoe makkelijk de band was aan te passen aan mijn pols. En ook vind ik het horloge fraai afgewerkt en bovendien houdt het uurwerk keurig de tijd bij. Dus: meer dan tevreden!
Mooi horloge, welkom.
Worden hun horloges misschien in Duitsland bij juweliers enzo gekocht en/of sponsoren ze er iets, waardoor ze misschien meer exposure hebben?
Ik bedoel, vermoed dat in een winkel een impulsaankoop sneller gebeurd en dat je op hun webshop er echt naar op zoek bent.
hun mooiste model tot nu toe !
Saai …