Steinhart OVM 39mm

Wat is er precies zo goed aan die kasten?

De Squale-matic is zeker een heel andere prijsklasse, ik was juist benieuwd naar de argumenten om voor de 1545 te kiezen i.p.v. de OVM.

2 likes

Squale was van origine een kastenmaker volgens mij. Ze maakten kasten voor vele gerenommeerde Zwitserse merken, onder andere Blancpain . Gewoon een heul oud en voorheen onafhankelijk merk.
Niet dat Steinhart slecht is, integendeel. Maar wat het merk Squale heeft qua heritage, probeert Steinhart te kopiëren van andere merken. En dat is waar bij veel liefhebbers de schoen wringt.

Wat de 1545 en de OVM betreft is het kiezen uit twee kwaden. Ik denk dat ze beiden even goed zijn, maar Squale heeft gewoon in alles een streepje voor :wink:

2 likes

De kasten voor de 1545 (die niet op de Squale website zelf staat dacht ik, alsof Gnomon die heeft bedacht…) vallen volgens mijn niet onder de beroemde Von Buren afdeling maar zijn gewoon standaard kasten uit het verre oosten.

3 likes

Ik kan daar zo een twee niks over vinden, maar ik geloof je direct.

1 like

Ik geloof hem niet, maar a la.

Squale > Steinhart is de conclusie.

4 likes
2 likes

Sorry Han, heb toch wel aanmerkingen op deze squale.

  • De minute markers op de bezel hadden door moeten lopen;
  • De kroon ziet er nogal lomp uit;
  • Een datum op een milsub? Doe eens niet!

De rehaut oogt ook “wokky” wat voor mij de grootse nogo zou zijn. Maar kan aan de foto’s liggen. Qua overal milsub-look, wint de steinhart. Daartussen eindigt de armida. Met 40mm ook een prima maatje. Excuus voor de dramatische foto. Gejat van het net. De dame moet zijn vergeten dat haar oud papier op de achtergrond lag.

11 likes

Dus moeten ze het merk niet gaan verpesten door hommages te gaan maken. Geen squale hommages kopen dus :relieved:

1 like

Die foto is volgens mij gemaakt met de ogen dicht. Als je een willekeurige leerling van Blindenschool het Arendsoogje een camera geeft, krijg je een betere. [quote=“Schoen, post:27, topic:133320”]

  • De minute markers op de bezel hadden door moeten lopen;- De kroon ziet er nogal lomp uit;- Een datum op een milsub? Doe eens niet!

De rehaut oogt ook “wokky” wat voor mij de groots
[/quote]

Ohja, het ging over de Milsub :joy:

In dat opzichte ben ik het met je eens wat betreft de bezel insert en de datum. Maar zoals bij alle hommages onder de 2000 euro…als ik er eentje wil, bouw ik zelf wel een hommage.

Dus iemand een SKX Milsub mod? :sunglasses:

6 likes

tuurlijk!! alleen moet ie niet naar koffie ruiken :yum:
Dus kom maar op.

1 like

Teaser :upside_down:

5 likes

Uitpakken !

De befaamde gescheurde doos van Steinhart. :joy: :+1:

2 likes

Ok ben heel benieuwd! :smirk:

Nou … Voor dit jaar ben ik even klaar maar eind februari sta ik daar wel voor open! Zou daar dan ook een 4R… uurwerk van Seiko in kunnen? (Had stiekum al een lijstje gemaakt op basis Yobokies Sub bezel en insert.

Dat kan. De orginele SARB059 kroon die je ervoor nodig hebt is niet meer beschikbaar, maar Artifice Horoworks verkoopt de kronen voor een 4R/6R in een SKX kast

Dat klinkt goed! En zou er aan een los 4R of zelfs 6R uurwekr te komen zijn en durf jij te zeggen wat een 4R of 6R los kost?

Een 6R15 kost orgineel ongeveer 140 euro. Een 4R kun je ook vervangen voor een NH36, die kost 50.

Nu weer OT. @Floris155, wat zit er in je doos?

1 like

12 likes

Wil je mij een plezier doen en morgen een paar foto’s bij daglicht maken? Ik ben zeer benieuwd als eigenaar van een 42mm OVM2.

Is de kleur lume op de wijzers gelijk aan die op de indices?