Steinhart prijzen

Jij hebt behalve 22 klokjes ook aandelen neem ik aan toch? :smiley:

Tuurlijk, waarom denk je anders dat hij die prijzen 12% omhoog moest doen? Hahaha

Monaco Schreef:

Candide Schreef:


en in de doos zit geen scheur

Hahaha prachtig!

Hopelijk wordt 't geld besteed, voor het ontwerpen/ontwikkelen van originele Steinhart creaties, en niet van die scheve halve knockoff’s (td)(td)(td).

ticothijs82 Schreef:

Hopelijk wordt 't geld besteed, voor het
ontwerpen/ontwikkelen van originele Steinhart
creaties, en niet van die scheve halve knockoff’s
(td)(td)(td).

Enige goede reactie.

Bijzonder originele opmerking, die heb ik nog nooit eerder gehoord.
Kan ik de zak chips en fles cola alvast tevoorschijn halen?

JTrapman Schreef:

Enige goede reactie

Bij deze mijn reactie op jouw reactie op een eerder geplaatste reactie:

(TD)(TD)(TD)

:)-D

ticothijs82 Schreef:

Hopelijk wordt 't geld besteed, voor het
ontwerpen/ontwikkelen van originele Steinhart
creaties, en niet van die scheve halve knockoff’s
(td)(td)(td).

Of ze hebben nu eindelijk het geld voor hele knockoff’s :wink:

lexor Schreef:

ticothijs82 Schreef:


Hopelijk wordt 't geld besteed, voor het
ontwerpen/ontwikkelen van originele Steinhart
creaties, en niet van die scheve halve
knockoff’s
(td)(td)(td).

Of ze hebben nu eindelijk het geld voor hele
knockoff’s :wink:

Ik heb gespaard voor mn chips en bier! En ga er even lekker voor zitten :slight_smile:

Ik zet even de pasta op dan schuif ik ook zo aan dus als iedereen even een kwartiertje kan wachten
 :wink:

Pakt een glas Whiskey en gaat er voor zitten


Ach heren, als we alle knock offs van de “bekende” ontwerpen zouden afdoen als zielig, slecht, kwaadaardig, duivels of wat dan ook, dan zou het hier maar een saaie boel zijn met telkens dezelfde merken en/of modellen.

Zolang het geen regelrechte replica’s zijn (iedereen kent daar de definitie van) denk ik alleen maar: " live and let live".

Geniet van je klokkie en van elkaar als WIS, komt alles goed, geloof me
 :slight_smile:

Eric

Voor de oude prijs die ik betaald heb
 niets mis mee, maar 380 euro aftikken voor een nieuwe OVM met kleurverschil in de lume en signature omdoos


Dacht t ff niet!

Ik heb zelf een OVM 1e generatie en 330 euro is zat geld voor zo’n horloge.

Op deze manier kan iedere horlogeknutselaar met de Zwitserse Franc in het achterhoofd de prijzen opschroeven
 Zo werkt t dus niet.

Groeten,

Noel.

Onderdelen worden ook duurder Noel

En ik ben bang dat deze prijsverhoging niet enkel voor Steinhart zal gelden.

Precies.

In de review van de Steinhart Nav B-Uhr II B-Type, gaf Worn & Wound al aan te verwachten dat Steinhart de prijs niet lang vol zou kunnen houden vanwege schaarste en derhalve prijsstijging van het ETA 2824 uurwerk:

‘Unlike the original pilots, which utilized pocket watch movements, the Steinhart Nav B-Uhr II B-Type is powered by an ETA 2824-2 automatic movement with hacking second. It also features a domed sapphire crystal with anti-reflective finish. Its remarkable that with these two components alone, Steinhart can manage to achieve such a competitive price point. But alas, this price either won’t last long, or the ETA movement that currently powers the watch will soon be replaced by another brand name. The times of the ubiquitous and sometimes affordable ETA movement will soon be behind us, so for those interested in getting in on this deal, act fast.’

Tja, dit is waar we allemaal al twee weken bang voor zijn en iemand moet de eerste zijn. In dit geval meneer Steinhart, of meneer ETA natuurlijk.

Marco V Schreef:

Onderdelen worden ook duurder Noel

En ik ben bang dat deze prijsverhoging niet enkel
voor Steinhart zal gelden.

Ja klopt, ik bedoel het in perspectief.

Als je een horloge ontvangt zonder kleurverschil in lume en een goed uitlijnende bezel hebt en wijzers zonder “tilt” (omhoog gebogen wijzers die naar het horlogeglas toe wijzen)

Dan zeg ik kom maar op met die prijsstijging


Als Tissot Certina en dergelijke fabrikanten in hetzelfde prijssegment als Steinhart hun prijzen verhogen vind ik dat o.k.

Maar dan moet er wel een gehandhaafde kwaliteit in zitten, en niet een Nav-B Uhr om van te watertanden, en een reactie op het kleurverschil van de lume met: We Know what you mean!

Ligt hoogstwaarschijnlijk aan mij, maar welke trots stop je in je product als je weet dat ie niet zo is als ie had moeten worden maar vervolgens het horloge wel in productie neemt met z’n tekortkomingen.

Maar wel zeggen
 wat Rolex kan kunnen wij veel goedkoper, dat is deels waar maar voor een heel groot deel ook weer niet.

Even voor de duidelijkheid ik probeer Steinhart en de bezitters hier niet mee tegen de schenen te schoppen want ik heb zelf een OVM maar zulke dingen schuren een beetje tegen mijn principes aan.

Groeten,

Noel.

n visser Schreef:

Marco V Schreef:


Onderdelen worden ook duurder Noel

En ik ben bang dat deze prijsverhoging niet
enkel
voor Steinhart zal gelden.

Ja klopt, ik bedoel het in perspectief.

Als je een horloge ontvangt zonder kleurverschil
in lume en een goed uitlijnende bezel hebt en
wijzers zonder “tilt” (omhoog gebogen wijzers die
naar het horlogeglas toe wijzen)

Dan zeg ik kom maar op met die prijsstijging


Als Tissot Certina en dergelijke fabrikanten in
hetzelfde prijssegment als Steinhart hun prijzen
verhogen vind ik dat o.k.

Maar dan moet er wel een gehandhaafde kwaliteit in
zitten, en niet een Nav-B Uhr om van te
watertanden, en een reactie op het kleurverschil
van de lume met: We Know what you mean!

Ligt hoogstwaarschijnlijk aan mij, maar welke
trots stop je in je product als je weet dat ie
niet zo is als ie had moeten worden maar
vervolgens het horloge wel in productie neemt met
z’n tekortkomingen.

Maar wel zeggen
 wat Rolex kan kunnen wij veel
goedkoper, dat is deels waar maar voor een heel
groot deel ook weer niet.

Even voor de duidelijkheid ik probeer Steinhart en
de bezitters hier niet mee tegen de schenen te
schoppen want ik heb zelf een OVM maar zulke
dingen schuren een beetje tegen mijn principes
aan.

Groeten,

Noel.

+1 (tu) ik ben ook een groot liefhebber van het merk Steinhart, maar je moet als merk wel achter je product staan. Maar misschien waren ze er zelf van overtuigd dat de update een succes zou zijn en bewijst de praktijk nu anders. Dan zou het een, enigszins, logische reactie zijn.

Ik mot een Steinhart
X(

Vooropgesteld, de kwaliteit van alle horloges die daar de deur uitgaan moet goed zijn, QC moet omhoog, echter zal het een kosten baten verhaal zijn. Ik heb de cijfers niet van de aantallen teruggestuurde horloges, maar die zullen in verhouding met de verzonden horloges minimaal zijn en voorlopig zal het niet tegen elkaar opwegen om meer geld te pompen in de QC.
Ik heb bij al mijn nav B’s noch bij mijn ocean’s een kleurverschil.
Daarnaast is mij hun opmerking goedkoper te zijn dan Rolex met dezelfde kwaliteit volledig ontgaan, maar ik lees dan ook niet alle artikelen.
Merken als certina en tissot zullen overigens niet zo snel stijgen, die horen bij de Swatch group en ik heb zo de indruk dat zij het wel prettig vinden dat de boutique merken het moeilijk krijgen.