Steinhart prijzen

Prijs stijgingen vind ik niet heel erg als de prijs/kwaliteit gewoon goed is, je betaald natuurlijk voor de hoogte van de kwaliteit, ik vind het prima als ik wat minder betaal, dat het uurwerk ook van mindere kwaliteit is zoals bijvoorbeeld een Miyota vs Eta, of dat de gebruikte kwaliteit metaal anders is, maar kleur verschillen, niet uitgelijnde bezel o.i.d. vind ik echt een no go, en ik ben dan (misschien beetje apart)ook meteen klaar met het merk.

automaatje Schreef:

maar kleur
verschillen, niet uitgelijnde bezel o.i.d. vind ik
echt een no go, en ik ben dan (misschien beetje
apart)ook meteen klaar met het merk.

Zelf vind ik het nog steeds een beetje jammer dat er kleurverschil zit op de bezel van m’n hfle2011. Lijken soort van donkere vlekken te zitten.

Snap wat je bedoelt, je blijft er ongewust toch elke keer weer even naar kijken, het is iets heel anders dan een eerste kras bijvoorbeeld, dat geeft soms nog “karakter”

Marco V Schreef:

Vooropgesteld, de kwaliteit van alle horloges die
daar de deur uitgaan moet goed zijn, QC moet
omhoog, echter zal het een kosten baten verhaal
zijn. Ik heb de cijfers niet van de aantallen
teruggestuurde horloges, maar die zullen in
verhouding met de verzonden horloges minimaal zijn
en voorlopig zal het niet tegen elkaar opwegen om
meer geld te pompen in de QC.
Ik heb bij al mijn nav B’s noch bij mijn ocean’s
een kleurverschil.
Daarnaast is mij hun opmerking goedkoper te zijn
dan Rolex met dezelfde kwaliteit volledig ontgaan,
maar ik lees dan ook niet alle artikelen.
Merken als certina en tissot zullen overigens niet
zo snel stijgen, die horen bij de Swatch group en
ik heb zo de indruk dat zij het wel prettig vinden
dat de boutique merken het moeilijk krijgen.

Reken er maar op dat de prijzen van de Swatch groep ook omhoog zullen gaan. Heeft alles met de stijging van de Swiss Franc te maken.

Ach net van een forumlid een geweldige Steinhart duiker GMT black met een ceramic bezel overgenomen. Bij Gunther moet je nog tot juni wachten voor de volgende “lading”.

Gewoon geheel nieuw, geen krasje te bekennen of ie zo uit Augsburg komt…(tu)
Ben er zeer content mee, en voor een prijs waar je gewoon een vette glimlach op je face van krijgt! afwerking tja gewoon top absoluut niets op aan te merken.

Marcello C levert dezelfde klok maar dan bijna 3 keer de prijs, ik zeg Gunther je bent goed bezig…

dreski Schreef:

Marco V Schreef:

Vooropgesteld, de kwaliteit van alle horloges
die
daar de deur uitgaan moet goed zijn, QC moet
omhoog, echter zal het een kosten baten verhaal
zijn. Ik heb de cijfers niet van de aantallen
teruggestuurde horloges, maar die zullen in
verhouding met de verzonden horloges minimaal
zijn
en voorlopig zal het niet tegen elkaar opwegen
om
meer geld te pompen in de QC.
Ik heb bij al mijn nav B’s noch bij mijn
ocean’s
een kleurverschil.
Daarnaast is mij hun opmerking goedkoper te
zijn
dan Rolex met dezelfde kwaliteit volledig
ontgaan,
maar ik lees dan ook niet alle artikelen.
Merken als certina en tissot zullen overigens
niet
zo snel stijgen, die horen bij de Swatch group
en
ik heb zo de indruk dat zij het wel prettig
vinden
dat de boutique merken het moeilijk krijgen.

Reken er maar op dat de prijzen van de Swatch
groep ook omhoog zullen gaan. Heeft alles met de
stijging van de Swiss Franc te maken.

Uiteindelijk wel, maar ze halen veel onderdelen uit de groep, marge is daarom vele malen groter dan bij de boutique merken. Merken uit de Swatch groep hebben voorlopig nog wel wat ruimte om een koersstijging af te wimpelen al ziet geen enkele aandeelhouder de winst graag dalen.

Maakt mij niks uit, ik ga toch nooit iets kopen van Steinhart.

:smiley:

Grt.

Schrap het woord NOOIT uit de woordenlijst!! ik zou nooit! een Rolex kopen…veels te duur. …totdat ik een paar dagen geleden een Rolex explorer 2 in m,n handen kreeg uit 2014, witte wijzerplaat zwarte subdials oefff! wel erug mooi hoor en toont groter dan 42mm. En wat een afwerkingsgraad echt geweldig.
Kreeg gewoon een beetje kippenvel toen ie door m’n handen ging.
Ben bang dat ik ervoor ga sparen , schofterig duur maar oh zo mooi.

Ach ik kan ook weer gaan roken! effe uitrekenen: ik rookte tot 12 jaar geleden ruim 2,5 pakje sigaretten per dag. Pakje Marlboro kost nu (ik schok me de pleuris.) 6.80euro per pakje. Vuile vrekken je krijgt er maar 19 sigaretten tegenwoordig voor terug.

Eigenlijk zonde om je rook uit te blazen, veels te duur om je geld in rook op te zien gaan B)-…inslikken die zooi en over een jaar ben je een luchtballon haha! je stijgt vanzelf op… oh! we dwalen af…2,5 pakje x 6,80 per dag = 17 euro per dag! hoppa komt ie: x 364 dagen is juist ja 6188 euro per jaar voor jan met de korte achternaam de lucht in geblazen, ben ik effe blij een ex roker te zijn en te blijven!. Laat mij lekker een Rolex explorer2 kopen over 2 jaar voor pak em beet 5,5 rug. Ik ben bang dat ik liever m,n centen in een Rolex explorer2 ga steken dan dat ik ooit nog zo,n klote peuk voor veel geld ga opsteken!

Holy moly , ik ben ook gestopt met roken maar 2,5 pakje per dag? Hoe doe je dat dan, wel knap dat u gestopt bent.

Ik ben gestopt 12 jaar geleden bij “Make it easy” in Monster bij Yvonne bakker.
Stoppen met roken in een week , daarna als verstokte roker nooit meer een peuk opgestoken.
Geloof me stopen is stoppen en niet meer een peuk opsteken, want alle alarm bellen gaan in je lijf rinkelen.
Ik spreek uit ervaring: verleden jaar voor de gein een Moods sigaartje opgestoken en nee niet inhaleren maar oh oh dat was al link. Ik voelde letterlijk van m,n tenen tot m,n kruin de herkenning in m,n lijf van roken terug komen.
Ik vond het smerig maar m,n lijf herkende het direct van he er komt weer iets bekends in ut lijf! afblijven dus!!! ik heb hem weer na 4 hijzen uitgemaakt die peuk en ben er echt klaar mee. Voor mij nooit (echt waar) een peuk meer in m,n waffel. Veel te gevaarlijk voor een ex-roker…dan maar een Rolex explorer om de pols over 2 jaar haha!

Ik heb van mijn leven nog nooit gerookt maar kan nog steeds geen Rolex betalen…wat heb ik fout gedaan;)

zo te lezen heb je al een aardige horlogecollectie weggestookt in die jaren :wink:

stoppen: wijs besluit en op naar de Explorer!

Candide Schreef:

zo te lezen heb je al een aardige horlogecollectie
weggestookt in die jaren :wink:

stoppen: wijs besluit en op naar de Explorer!

Ha! wat heet! dat waren heel wat mooie klokjes geweest. Ach aldoende leert men.
Ja die explorer gaat er zeker komen. Niks mis met m,n Omega seamaster planet ocean 45 mm want ook dat is een heerlijk dragende klok. Maar nu maar eens flink sparen…

PO is mijn grail dus daar zal ik niks tegen in brengen :wink:

Bigrosa Schreef:
-------------------------------------------------------Ik ben bang dat ik liever m,n

centen in een Rolex explorer2 ga steken dan dat ik
ooit nog zo,n klote peuk voor veel geld ga
opsteken!

Amen :slight_smile:

Mijn Grail is …Alles wat draagbaar is.
Van Kienzle Poseidon, Breitling Crosswind, Omega PO, Tissot, Seiko Monster, Steinhart Nav b uhr, Steinhart duiker Ocean one black ceramic, ik vreet alles.

Vind gewoon veel klokken mooi.
Oh Rolex explorer2 witte wijzerplaar hmmm…heerlijke strakke klok, dat wordt effe sparen maar die wordt ook aan het lijstje tzt toegevoegd…Amen en hard werken.
Helaas is die geldboom in de tuin al jaren uitgegroeid …blijft een heerlijke hobby.(tu) omdat ik nu aan het sparen ga voor de Rolex denk ik tzt om mijn neus eens op te steken bij William Wien in Wageningen , lees veel goede berichten over deze verkoper.

Mijn Omega heb ik 3 jaar geleden gekocht bij Lex watches , ook goede ervaring ermee maar die is gestopt met zijn werkzaamheden. Enne een leuke korting is altijd mee genomen 20% het blijft aantrekkelijk om dan voor deze dealer WW te kiezen.

Heeft iemand het adres van die winkel in Aachen waar ze Steinhart verkopen?

rkonings Schreef:

Heeft iemand het adres van die winkel in Aachen
waar ze Steinhart verkopen?

Lindenplatz 11-12 Aken
Van buiten zie je alleen een Drankhandel/Sigarenwinkel.
Achter door in een hoekje zit Guido met zijn horloges.