Steinhart Service

Goeie avond allemaal! Even een positief berichtje voor het weekend

Mogelijk herinneren enkelen van jullie mijn post van een maand of 3 geleden dat ik mijn bescheiden collectie ging verkopen om over te stappen op een one-watch life. Intussen was dat al per meteen gelukt natuurlijk … eerst kopen, dan pas verkopen :-). Dus sindsdien helemaal gelukkig met mijn Tudor GMT

Er was een horloge in de categorie ‘verkopen’, mijn Steinhart One Green, dat ik eigenlijk niet durfde te verkopen omdat ik voelde dat er iets niet helemaal goed was in het opwinden en kroon deel. Ik dacht, dit moet ik niet doen, dit wordt gezeik later (en terecht). Dus contact opgenomen met Steinhart met de klachten, en of ik het ding kon laten nakijken.

Ofwel verkopen ofwel houden … in beide gevallen moet het ding gewoon goed zijn.

Enfin. Na wat email wisselingen met after sales - onder andere met de (logische) afspraak EERST offerte, dan pas repareren - is het ding opgehaald.

Op zich is Fedex een verhaal apart. Dat die tent nog bestaat is mij echt een raadsel. Zowel bij ophalen als bij terugbezorgen een service om van te janken.

Anyway, bottomline …

• Op kosten van Steinhart opgehaald
  • week later bericht dat ding was gearriveerd en dat ze gingen ‘beginnen’.
  • paar dagen later bericht dat ding retour kwam.

Mijn vraag natuurlijk … ehh … ok … en wat is er (niet) gedaan, wat was er aan de hand en wat is de schade???

Blijkt: service beurt, nieuwe kroon, nieuwe tube. Geen kosten.

Ehh… say what ?? Horloge is dus gratis opgehaald, gratis gerepareerd en geserviced, en gratis terugbezorgd. Kosten nul nada noppes.

Nu dus erg aan het twijfelen of ik die Green alsnog te koop zet, of gewoon hou als goeie herinnering aan een ongelooflijke service.

29 likes

Jouw bericht levert ze meer op dan die 100 euro die ze konden vragen. Productie kosten van zo’n Steinhart zijn tientjes, misschien 100-200, dus dan kun je niet 695 vragen voor de service :stuck_out_tongue:

2 likes

hahaha, nou, beetje flauw om zo te reageren.

Uiteraard is het geen topbrand, maar toch. Deze service is nog steeds ongekend.
Doe mij maar eens een competitive example !

:wink:

7 likes

Kijk, zo kan het dus ook! Bedankt voor het delen en veel plezier met het horloge of succes met de verkoop! :slightly_smiling_face:

1 like

Ook hier door de jaren heen twee soortgelijke ervaringen. Één “vaag probleempje” met een Ocean One Vintage Dual Time (gangreserve aan de korte kant), en één Flieger met een kroon die een fractie(tje) scheef stond.

Beiden gratis opgehaald, van een gloednieuw uurwerk voorzien, en gratis teruggestuurd.

Voor de (relatief gezien) bescheiden prijzen vind ik het een indrukwekkende service, waar velen een voorbeeld aan kunnen nemen.

2 likes

Alleen al om de goede recensies ga ik eens kijken bij de collectie van steinhart. Kunnen andere merken eens een voorbeeld aan nemen.

Same here! Uurwerk van Steinhart viel, na 2 dagen 5 minuten achter te lopen, helemaal stil. Kon gratis opgehaald, gerepareerd (los schroefje in het uurwerk dacht ik) en teruggestuurd worden.

Dan toch ook even een verhaaltje over FedEx. Ik heb nog nooit zoiets idioots meegemaakt. In positieve zin, welteverstaan.

Steinhart werkt blijkbaar met Fedex, dus ik moet het op te halen pakketje daar aanmelden. Prima, ik doos kopen, bubbeltjesplastic, alles inpakken, maar nog niet dichttapen: misschien moet er van Fedex nog een formulier in de doos oid.

Ik meld dat pakket op de site van Fedex aan. Heel snel en simpel, echt wel goed gefixed. Ik zie dat het pakketje nog dezelfde middag opgehaald wordt. Lijkt me sterk, maar oké, dan zal ik het maar dichttapen (zonder extra formulier overigens). Bij het laatste tapeje gaat de bel. Fedex. Ze kwamen een pakketje ophalen. Ik heb mijn mail er nog op na gekeken. Van moment van aanmelden tot bevestiging van ophalen: 11 minuten.

Vond ik toch wel sterk. En hoera voor Steinhart want ook goede service.

4 likes

Geen problemen mee alhier

:innocent:

nou vooruit dan … mijn ervaring met Fedex:

• ophalen was niet aangemeld bij fedex, maar toch stonden ze op maandag op kantoor. Maar er waren geen papieren, niks.
  • Tweede keer ophalen … toen zat er opeens 2 weken tussen aanmelden en ophalen. Ik had echt geen idee wanneer ze nou zouden komen.
  • bij afleveren pakket was er niemand thuis, en lieten ze kaartje in de bus met QR code en nummer om nieuwe afspraak te maken. Nummer was ongeldig Fedex nummer (?), en met ander nummer (uit Steenhart email) lukte het ook niet. Dus sloten ze me af wegens teveel ongeldige inlog pogingen.
  • dan maar telefonisch proberen. 2 verschillende nummers geprobeerd, en telkens na 5 minuten wachten eruit gegooid.
  • Volgende ochtend customer service gebeld. ‘Tja, meneer, dat nummer dat u heeft is geen geldig Fedex nummer, is het wel echt een fedex kaartje?’. We kunnen u verder niet helpen. Misschien moet u briefje op voordeur hangen dat ALS ze komen, ze misschien de buren kunnen proberen.
  • SMS’je dat ze weer geweest zijn, maar niet konden afleveren omdat niet open werd gedaan.
  • Later op de dag nog een keer customer support gebeld, en die konden me vertellen dat het bij de buren lag.

Ik vind dit zelf niet echt een heel professionele manier van pakket bezorgen, of ben ik verwend?

2 likes

Kopen is nooit moeilijk.
Maar als er service nodig is is het toch wel belangrijk dat dat geleverd word.
en als ik dit zo lees is dat toch wel heel erg mooi . Fijne en goede communicatie en niet te vergeten kosten: nul komma nul.
Slechte service vergeet je niet snel maar goede service is toch goud waard.
En vergeet niet dat dit op deze manier toch meewerkt aan een positieve merkbeleving .
En waardering voor jou als klant.
De super warme douche voor Steinhart…

1 like

Knap van Steinhart !

Ik zou hem gewoon houden :wink:

Zelf ook prima ervaring met hun after sales service. Twee van mijn Steinharts zijn er onlangs naartoe gegaan voor vervanging van de bezel inlays.
Vlotte communicatie vooraf en totdat ik ze weer thuis had. €100 incl. verzendkosten, bezel inlays vervangen, uurwerken geserviced en 4 nieuwe reserveschakels erbij gekregen voor mijn Ocean Vintage Military I.

Heel tevreden :slight_smile:

2 likes

Een merk dat zo met zijn klanten omgaat verdient die benaming wel :wink:

3 likes

zelfde ervaring met service van Steinhart! gratis ophalen en reparatie buiten de garantie…

1 like

Service top!! Gewoon lekker houden die Steinhart! Die paar honderd? Een lekkere beater als je de Tudor niet wil dragen👍🏼

Fedex? Denk daar hoeven het niet over te hebben​:see_no_evil::speak_no_evil:

2 likes

Ja eigenlijk precies dit dus … klopt …

2 likes

@Chro_No

Klopt! UPS heb ik goede ervaringen

1 like