Ik ben eigenlijk op zoek naar een leuk duikhorloge, naast mijn huidige Promaster Aqualand en Seiko SKX009. Ik heb eigenlijk een paar totaal onrealistische wensen Waterdicht tot 1000mtr. icm een helium ventiel (waarom, weet ik niet, ik heb een duikbrevet maar ben in al die jaren niet dieper geweest dan 30 meter). Helaas zijn horloges welke ik erg mooi vind (Certina DS3 limited edition bijvoorbeeld) niet meer leverbaar.
Nu kwam ik de Steinhart Titron ATM100 black tegen, en dat vind ik dan weer wel een leuk horloge:
Uurwerk: ETA 2824, 1000mtr. waterdicht, helium ventiel, saffierglas etc. Ik ken het merk eigenlijk verder niet, iemand ervaringen met het horloge, merk en/of (after)sales ?
Het merk is gewoon ok, zijn wel bekend om de hommages die ze maken en daardoor misschien wat minder geliefd, ik zou alleen voor een model gaan zonder pvd coating of staal of DLC coating, pvd word opzeker kaal.
Gewoon die Steinhart kopen klasse horloge heb hem zelf ook gehad 300 gram (met stalenband) schoon aan de haak! Krijg je ook nog een reep chocolade cadeau;)
Het merk is gewoon ok, zijn wel bekend om de
hommages die ze maken en daardoor misschien wat
minder geliefd, ik zou alleen voor een model gaan
zonder pvd coating of staal of DLC coating, pvd
word opzeker kaal.
Ik weet niet of ze daardoor minder geliefd zijn, zet je Steinhart te koop en hij is binnen no time weg. Ik zou zeggen dat het een erg populair merk is met een hoge kwaliteit wat tegenwoordig meer eigen designs heeft waarvan de Titron er een is.
Mooie horloges, Deep Blue, maar het Miyota uurwerk houdt me tegen⦠Ik heb een Citizen gehad met een Miyota, en dat was geen succes. Ook de handmatige helium valve begrijp ik niet zo goed. Ik weet het, ik zal hem waarschijnlijk nooit gebruiken, maar een automatische is wel leuker
Als dealer van Steinhart zie ik zeer regelmatig Steinhart horloges voorbij komen, en iedere keer verbaas ik mij weer over de prijs kwaliteit verhouding. De Triton modellen zijn gewoonweg erg stoere duikhorloges van zeer degelijke kwaliteit!
de Triton-serie is binnen Steinhart een van de weinige klokken met een echt eigen uiterlijk. Daarnaast top afgewerkt met mooie en kwalitatieve materialen. Ik heb zowel de 30ATM als de 100ATM en beiden zijn echt geweldig.
Eerlijkgezegd vind ik de 30ATM de mooiste van de twee, deze is ook veelzijdiger vanwege zijn rustigere uitstraling. Echt iedere band staat op de 30ATM, dat is bij de 100ATM vanwege het kleurgebruik iets moeilijker. En zeg nou eerlijk: wanneer ben je voor het laatst een paar honderd meter onder water geweestā¦
Hou wel rekening met het formaat en het gewicht, beiden zijn echt een klap groter, zwaarder en hoger dan de SKX009. Deep Blue heeft ook echt goede horloges, maar dan zou ik gaan voor de eerste serie modellen (alleen nog maar gebruikt te vinden) zoals de Deep Blue Master 2000 (ook als GMT verkrijgbaar), hier een leuke review in vergelijking tot de Helson Sharkdiver:
Steinhart is wel een courant merk, je bent er zo vanaf voor een goede prijs. Ik zou wel gaan voor de versie met de stalen band, deze is echt top, het achteraf kopen van de stalen band is in verhouding tot de rubberen band een stuk duurder.
Ik zou in ieder geval niet gaan voor een DLC-uitvoering. Smaak is persoonlijk, I know, maar ik heb horloges voorbij zien komen die nog geen jaar oud waren en waar de zwarte laag al op meerdere plaatsen verdwenen was en dat vind ik toch wel erg zonde, zeker ook omdat ie duurder is dan de stalen uitvoering.
Mooie fotoās! Bedankt voor je info! Juist de zwarte vind ik erg mooi⦠Maar goed, twijfel alom, ik had net een Certina DS duikers in mijn handen, geen ventiel en waterdicht tot 200mtr. en dat is ook een erg fraai horlogeā¦
de Triton-serie is binnen Steinhart een van de
weinige klokken met een echt eigen uiterlijk.
Hou wel rekening met het formaat en het gewicht,
beiden zijn echt een klap groter, zwaarder en
hoger dan de SKX009.
Wow, die lume kleurtjes blijf ik best leuk vinden. Mooie fotoās weer.
En wat je zegt, de Triton is echt een heel stuk forser en zwaarder om te dragen. Ik vind em iets te fors voor me, maar toch zo gaaf dat ik er voor ben gegaan. En die metalen band is idd bruut. Alleen jammer dat ze geen duikersextensie hebben. Net zo min als op de Ocean 2. Terwijl ik toch mogelijkheden erin zieā¦
Betreft het ontwerp, ik meen me te herinneren dat het model wel wat weg heeft van een ander ouder (Frans?) merk. Ben het even vergeten⦠Ik dacht ook dat ze met een geheel eigen design waren gekomen en vond em meteen erg gaaf.
Probeer em wel eerst in 't echt even om te doen. Ik weet niet hoe fors je pols is, maar de Triton is behoorlijk flink.
Ik had hetzelfde met de Apollon. Vind em errug leuk met zān verwisselbare bezels. Maar die was helemaal te groot voor me. En overhang En mega dik.
Ik zou in ieder geval niet gaan voor een
DLC-uitvoering. Smaak is persoonlijk, I know, maar
ik heb horloges voorbij zien komen die nog geen
jaar oud waren en waar de zwarte laag al op
meerdere plaatsen verdwenen was en dat vind ik
toch wel erg zonde, zeker ook omdat ie duurder is
dan de stalen uitvoering.
Eric
Voor een ārelatiefā niet al te dure toolwatch vind ik 't nog wel kunnen. Krasjes maak ik zelf wel, doch niet zo netjes, weer zwart. Het is immers voor mij een toolwatch dan. Helemaal leuk met die gekleurde lume. Heb lang getwijfeld tussen de 30atm en de 100atm dlc. Heeft iemand de dlc wel es op zān stalen band gezien?
Sander Schreef:
Deep blue sun 2 1000 meter met seiko 360H uurwerk.
239 euro.-------------------------------------------------------
Mooie horloges, Deep Blue, maar het Miyota uurwerk
houdt me tegen⦠Ik heb een Citizen gehad met een
Miyota, en dat was geen succes. Ook de handmatige
helium valve begrijp ik niet zo goed. Ik weet het,
ik zal hem waarschijnlijk nooit gebruiken, maar
een automatische is wel leuker