Steinhart Vintage "mod"

Heb nu een week de Steinhart Ocean One Vintage. De eerste indruk was goed, boven verwachting zelfs. Zowel kast als band voelen beter aan dan bijvoorbeeld de Hamilton Belowzero. De associatie die bij mij het meest opkomt is Tag Heuer. De afwerking is ongeveer van hetzelfde niveau als een Tag F1. Duidelijk is dat dit horloge hoogwaardiger is dan mijn Seiko SKX007 maar natuurlijk ook minder dan mijn Tudor Pelagos.

Het originele metalen Steinhart bandje vond ik te stijf aanvoelen, doordat het middelste linkje niet kan bewegen met het buitenste linkje. Lastig uit te leggen. Verder vind ik de standaard solid end links totaal niet passen bij een horloge wat vintage pretendeert te zijn. Daarom kwam ik op het idee het bandje van mijn Seiko op mijn Steinhart te zetten. Het resultaat vind ik zelf heel geslaagd, ik vind hem nu meer compleet. Ik moet alleen nog even bij Monsterwatches een merkloze gesp zien te scoren, nu staat daar nog Seiko op.

En nog even een WUS poseerpic met originele band:

Wat vinden jullie van de band-combi?

Mijn beste,

Een stijlvolle en toch ook sportieve combinatie, zo bij de 500!! Toch!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Ik vind de combinatie geen knaller als ik eerlijk ben…

Ik heb zelf ook de aanschaf van de ocean one vintage overwogen maar dan zou ik de originele band er gelijk afgesloopt hebben en er een Milanaise aan gezet hebben, of een mooie lederen band.

Verder wel een leuke klok uiteraard!(tu)

Groeten.

Noel.

Ik ben het eens met Noel, deze vind ik niet passen, dan beter een mooie rubberband (tropic style of zo) of mooi leer dat beetje match met de indices.

Maar goed, als jij het wel mooi vind moet het natuurlijk gewoon zo laten.

bij dit model ik de jubilee niet zo passen. bij n datejust ofzo staat t nog, maar bij zo n sub-achtige hoort voor mij n oyster bij.

maar je hebt gelijk, zo n moderne oogt n beetje raar. ik denk dat de perfecte band n aftermarket rivet(ed) oyster bracelet zou zijn.

en als t ff kan de steinhart sluiting er wel weer op, maar zou geen must zijn imho.

Mooi hoor, veel draagplezier!

Gefeliciteerd met je nieuw aanwinst. Het enige dat ik jammer vind aan dit horloge is dat er ‘vintage’ op de wijzerplaat staat. Verder zou ik zo’n vintage style klok lekker aan een gestreepte (Bond-achtige) nato hangen. Moet alleen met de kleur even opletten dat 't niet vloekt met die schattige armbandjes! :wink:

Gaaf ding. Alleen niet op staal. Ik overweeg hem ook aan te schaffen. Als het zo ver komt, dan wordt het in combinatie met de bruine leren band.
En lekker wisselen met nato`s :slight_smile:

Leuk horloge, veel plezer er mee.
De combi vind ik gaan, niet top.

Inderdaad, heb al een uur lopen Googlen voor die band. Weet jij waar ik er een kan vinden in 22mm? Zou je me erg mee helpen!

Leuke afwisseling, maar de oyster vind ik er mooier bij. Of een mooie leren band. Al met al wel een heel mooie klok!

TagEd Schreef:

• Moet alleen met de

kleur even opletten dat 't niet vloekt met die
schattige armbandjes! :wink:

Dat zijn geen armbandjes maar gevlochten fruitveters en cranberry’s!:smiley:

Grapje Henkjan!

Groeten.

Noel.

Henkjan91 Schreef:

Inderdaad, heb al een uur lopen Googlen voor die
band. Weet jij waar ik er een kan vinden in 22mm?
Zou je me erg mee helpen!

helaas, kwam alleen plaatje ervan tegen. op ebay (riveted bracelet) wat gezien, maar passende maat is wel lastig. klokjes v toen waren niet zo breed ivt je 22mm.