Steinhart

Hallo,

Ik ben van plan om binnenkort een Steinhart horloge aan te schaffen, nu ben ik er al over uit welke het gaat worden. Namelijk de Steinhart Nav B uhr, 47 mm. Alleen twijfel ik tussen de PVD versie of de ‘gewone’ versie. Mijn voorkeur gaat uit naar de PVD versie. Ik vroeg mij af of dit niet snel beschadigt? Er staat me iets bij dat deze discussie al een keer gevoerd is, ik kan dat alleen niet zo snel vinden.

Bedankt alvast!

Hallo Sjoesbal, als officiële dealer van Steinhart kan ik je melden dat er tegenwoordig geen PVD meer wordt gebruikt, maar het keiharde DLC (Diamond Like Carbon). Ik heb zelf een tijdlang dit model gedragen en er geen enkel probleem mee gehad. Mocht je er één willen bestellen stuur dan maar een pb.

Ik heb zelf een Sinn 856s, en ja, ik heb daar al 2 kleine beschadigingen op zitten… baal daar enorm van, denk langs een muur geschaaft ofzo.

Verwacht persoonlijk niet dat een Steinhart daar beter zal presteren.
Daarnaast: een B Uhr hoort natuurlijk niet in het zwart:

Zie ook: http://forums.watchuseek.com/f8/best-b-uhr-homage-watch-out-there-60961.html

Deze toch?

Meestal blijft die coating erop zitten. Het probleemgebied is vaak de sluiting van de stalen band, zie hier: http://forums.watchuseek.com/f29/fs-steinhart-ocean-dlc-514066.html

Echter, aangezien het model dat jij zoekt geen stalen band heeft, zal het wel goed komen. Denk ik…

Een DLC-sluiting op een leren band kost bij Steinhart maar €15,-, dus als je een kras krijgt daarop is dat makkelijk te vervangen. Echter, als je een kras krijgt of als de coating eraf gaat op de kast is een ander verhaal. Daar zou ik behoorlijk van balen.

Ik zou persoonlijk niet voor een coating kiezen.

Mijn ervaring? Zwart verveelt binnen een paar dagen…

@Bert1: Bemerk dat ik dat ook langzaam moet toegeven…

Het is zonde, want het zwart heeft wel uitstraling vind ik. Maar toch…

Gewoon de non-PVD uitvoering, veel stijlvoller en gaat minder vervelen.

Succes met je keuze!

Eric

Ik heb de pink gold versie! Schitterend! Alles klopt…
Heb deze gekozen omdat iedereen de ‘stalen’ heeft… weer es wat anders…

Gewoon doen wat je hart je in geeft.
Wat een ander vindt, is denk ik niet zo heel belangrijk:D

Het is inderdaad het horloge dat Bosnialove laat zien, ook zijn er zo te lezen een hoop verschillende meningen en ervaringen.

Ik wil jullie in ieder geval bedanken voor de input en laat jullie weten op het moemnt dat ik ben overgegaan tot de beslissing!